Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

En kammerat og jeg har for et stykke tid siden bestilt nogle piller hjem fra henholdsvis sydøst asien og tyskland. Vendoren gav os trackingnummeret på pillerne fra asien men nu kan vi se at den er havnet i toldbehandling. Pillerne er en generic version(kopi) af nogle kendte piller man normalt får på recept og jeg er ret sikker på at det fremgår af æsken. Mit spørgsmål er nu om toldbehandling er ensbetydende med at de åbner pakken og tjekker om indholdet er lovligt? Er det ikke også noget med at pakken kun havner i told hvis vendoren har prissat den over 80kr?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Toldbehandling betyder at der tjekkes, om der er noget i forsendelsen der skal betales told af - dvs at de åbner den op... Den pakke kender du fra nu af intet til!

Medlem

Fandens! Fortår ikke at jeg kan modtage +100 pakker fra ebay fra alle mulige lande uden told og pludselig skal den her fortolles!? Vendoren må have fucket up på en eller anden måde med indpakningen eller prisen på den vare han har sendt det som..

Insane psychedelia user!

Det behøver at altså ikke være nogen fejl begået. Toldbehandling af pakker og breve er på stikprøvebasis.

Medlem

Har lige hørt fra vendoren at han havde en central i tyskland selvom han opererede fra singapore. Dvs at pakken er røget i tolden fra tyskland.. Giver ingen mening i mine øjne. Han har dog tilbudt refund men er dog et småt plaster på såret ift. den bøde der tikker ind. Håber are de lader den smutte eller der er sket en fejl!

Insane psychedelia user!

Har du tænkt dig at betale bøden? -Det er satme dumt!

Du har ikke ansvaret for hvad folk sender til din adresse. ;)

Medlem

Hehe! Er med dig på den der, dog er den adresse den er bestilt til taget for pilleimport før som der blev erkendt og der er blevet købt btc bare et par år tilbage så de skal kigge længe efter i bankudtog. Ved ikke om den holder uden advokat så

Medlem
Brugeravatar

Det er stadig dem der skal bevise, at du har bestilt det.
Play it cool og benægt, så får de det meget svært.

Medlem

Helt sikkert! Lukker heller ikke op hvis de kigger ud og næste gang får jeg vendoren til at køre noget mere stealth ala syet ind i tøjdyr osv

Medlem

Jeg har nu opdaget at begge forsendelser er taget i tolden og tilbageholdt. De er endda sendt fra toldcentral i syddanmark til international toldcentral et andet sted efterfølgende og har ligget der i en uge til halvanden. Han er tidligere blevet taget for ulovlig import af kinesisk sovemedicin,(Pillerne var ikke ulovlige) men import af medicin er åbenbart. Jeg begynder at frygte at adressen er flagged siden de begge ryger ind. Jeg har aldrig fået taget noget andet end et brev som der blev snust sig frem til men de ikke har gjort noget ved siden. Har nogen af jer oplevet at jeres adresse er blevet sat i et eller andet overvågningssystem så alt bliver opfanget??

Medlem

Jeg følger lige med i din sag her. Jeg har også fået en pakke taget for ikke så lang tid siden, og er ligesom dig interesseret i at vide 1. om de rent faktisk flagger ens adresse og 2. hvor meget det kommer til at betyde for eventuelle sendinger i fremtiden, skulle de blive fanget. Det lader til, at der ikke er særlig meget viden at hente på det her område (hvilket vel ikke er så mærkeligt). Folk har en masse forskellige gæt på, hvordan toldvæsnet og politiet opererer med sådanne sager, men det er svært at få konkrete svar.

Irriterende er det i hvert fald. Man kan godt nok blive træt og sur over trusler med bøder på flere tusinder kroner samt at skulle gennemgå en mindre voldtægt fordi man vælger at bestille et par doser syre eller kratom til eget forbrug.

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Måske burde jeg anskaffe en sølvpapirshat, men jeg tror min adresse er flagged - og sikkert også det som er værre.

Men det er typisk for de forhandlere jeg har benyttet mig af, har sendt varerne på en så 'anonym' måde, at det har været åbenlyst at indholdet har været suspekt. I et tilfælde formoder jeg, at en forsendelse er blevet taget i tolden for 2 måneder siden, men politiet svarede at de ikke kendte noget til forsendelsen (måske er jeg blevet snydt, hvem ved).

Lige i øjeblikket har jeg en forsendelse 1P-LSD liggende i tolden, og jeg har på fornemmelsen, at jeg vil få samme bøvl som 'Gorilla', med at få frigivet mine 'anti-depressiver'. Jeg har skrevet en pæn mail til forhandleren, og bedt denne om at være opmærksom på at emballere forsendelser, så de rent faktisk ligner almindelig post.

Junior medlem

Hvordan med forhandlere? kunne de blive mistænkt så alle pakker sendt fra en bestemt adresse tjekkes?
Jeg har altid brugt den samme til RC's og har e enkelt gang oplevet pakken var sprættet op, men diphenidinen var (rimelig skødesløst) lagt tilbage i pakken. men nu har jeg og en kammerat uahængigt af hinanden (bestilte samme tidspuk til hver vores adresse) mistet pakker. nu lyder spørgsmålet: kan jeg bare bestille fra en anden forhandler og burde jeg ikke ha fået et brev fra tolden hvis det var taget? (har ikke brugt t&t denne gang så ka ikke se hvor det ligger)

Medlem

Der kan sagtens gå flere måneder før de kontakter dig. Ofte skal de først have det testet hos sundhedsstyrelsen eller andre steder. Nogle gange holder de også bare på dine pakker og håber du vil bestille flere så de har samlet en sag og det bliver sværere at bevise din uskyld

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]