Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Jeg bestilte for et stykke tid siden en sending kratom, og via mit tracking link kan jeg nu se at det bliver tilbageholdt af grunde som er uden for fragtfirmaets kontrol. Dette indikerer sandsynligvis at det er blevet taget i tolden. Jeg har betalt med dankort og derfor kan det hurtigt bevises at det er mig selv der har betalt og bestilt det. Problemet er jo at kratom er ulovligt i Danmark. Hvordan står jeg og hvad kan jeg forvente?

Insane psychedelia user!

Benægt! Og lad generelt være med at udtale dig til politiet. Det har du ret til, også selv om du er skyldig.

At de muligvis kan se du har brugt dit dankort til købet, er en skam. Du kan så bare håbe på at lige netop din sag ikke er højeste prioritet.

Benægt - alti' alti'!!

Medlem

Alt efter hvor du har købt det, kan du muligvis hævde at du egentlig brugte dit dankort til noget andet hos forhandleren, og at han ved et fuck-up har sendt dig kratom. Det skal du naturligvis kun gøre hvis du finder ud af at de har adgang til dine dankort-oplysninger, ellers ville det være unødigt inkriminerende.

Hvis det kan være nogen trøst takseres kratom så vidt jeg ved ligesom khat - det vil sige at du skal op og have flere hundrede gram før bøden bliver rigtig stor. Det kommer nok til at blive en bøde på 2000 kroner. Det er selvfølgelig også bittert, men det er jo ikke jordens undergang.

Junior medlem

Tak for jeres svar.

Jeg håber naturligvis på, at der ikke sker mere udover mit kratom blev destrueret, men jeg venter stadig i spænding på, om der sker mere i denne sag. Det er dejligt at høre at en eventuel bøde ikke bliver særlig stor, det mest ærgerlige ville dog være en plet på straffeattesten. Jeg vil selvfølgelig benægte alt kendskab til pakken, hvis politiet pludselig dukker op. Er der nogen der ved hvor langt tid der kan gå fra at pakken bliver taget i tolden, til at der sker mere?

Jeg skal nok holde jer opdateret, hvis det kan have nogens interesse

Medlem

kratomguy skrev:
Er der nogen der ved hvor langt tid der kan gå fra at pakken bliver taget i tolden, til at der sker mere?

Der kan sagtens gå mange måneder hvis du er uheldig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]