Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey!

Jeg stødte på en gammel ven for et par dage siden, hvor jeg simpelthen fik lidt svampe af ham. Dog har jeg ingen viden om svampe.

Der er ca. 2 stk af dem her, helt knastørre. Er det nok til at få et okay trip eller 2? Samt hvilke slags er det.(Hvis de overhovedet er psykedeliske :) )

Har ingen vægt lige pt, men må smide dem på en vægt når jeg nærmer mig en.

http://tinypic.com/r/2bqlg6/8

http://tinypic.com/r/fxh6jq/8

Medlem

Ja der vil jeg umiddelbart sige. Men lån en vægt og vej så er du på den sikre side
De svampe du har fået er psylope cubensis.
Slå det op på Wiki ogg læs nogle triprapporter så du ved hvad du lkan forvente

Medlem
Brugeravatar

Har lige fået en dejlig vægt ind af døren. Mængden løber op på 3.6g.

Hvis det er så Cubensis strainen, så burde det jo være perfekt til et 2 personers trip, hvor den ene er mediocre bruger og anden næsten nybegynder(1 gang MDMA)?

Medlem
Brugeravatar

Mit første trip var på 1,5g cubensis, og det var perfekt til første gang.
Så ja, det burde være rigeligt :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke har taget svampe før, er 1.5g mere end rigeligt, og hvad jeg selv ville have taget - så er der også til en ven :)

Ret: I kan så tage 1,9g hver kan jeg se. Det bliver en kraftigere oplevelse, men I kan jo også tage 1.5 og så vente og tage resten efter en times tid, hvis I synes I kan håndtere det.

Medlem
Brugeravatar

Det er efterhånden mit 13. trip. 2C-E, 2C-C, 1 g svampe, et par gange MDMA, 4-ACO-DET osv.

Han har selv kun prøvet en okay dose MDMA for et godt stykke tid siden.

Har lige målt efter, og der var 3.5g, dvs 1,75g per person. Nu har jeg godt nok lige lagt det i portioner. Selv tænker jeg ikke det gør det store?
Må lige tænke over det til imorgen, kan selvfølgelig godt være man skal nøjes med de 1.5g per person.

Vi er begge 23 år, og har en ædru ven med som kan tripsitte os lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Start med de 1.5 og tag den sidste mængde efter en times tid til 2 ca. Det er rigtig positivt i har en ædru sitter, så i skulle gerne være i trygge hænder i tilfælde af i blvier skudt godt afsted :)

Husk lidt lækkert at tygge på, gerne frugt og frisk slik/mørk chokolade, juice/saft o.lign :)

God fornøjelse - meld gerne tilbage om oplevelsen ;)
Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, det er svært at rådgive, da stofoplevelsen varierer så kraftigt hos den enkelte. Jeg tror ikke 1,75 udgør et problem, men vil tilslutte mig Den Roliges forslag om at space doserne lidt ud.

Medlem
Brugeravatar

Vi startede så ud med de 1.5 gram, hvilket endte i et ret godt trip for mig.

Det var i et hus sammen med en del andre mennesker, men vi havde barrikaderet os nede i en kælder med højt musik, varme og gulvtæppe. Havde helt glemt hvor ækelt det egentlig er at tygge svampene, men ned fik vi dem da.

Dog var come up meget voldsomt. Den svampede følelse tog ret meget fat og rev mig rundt, faktisk så voldsomt at jeg blev nødt til at lukke øjnene - men så gik det først amok. Åndedrættet blev 10 gange længere end normalt, min ven kunne intet mærke. Den normale "angst/bekymring" for at jeg havde vejet forkert begyndte at brede sig. Måske jeg havde taget dobbelt dosis for mig selv, pga alt psilocybinen lå i stilkene som jeg fik.

Så begyndte vi dog at sætte lidt musik på, hvorefter man peakede ordentligt. Den opbyggende stemning i Skynyrds Freebird gav ligesom en bakke, hvor trippet kunne rulle ned af. Herfra stak det helt af. Så meget af at efter hvert nummer, skulle vi lige have pusten. Vi hjernede rundt på gulvet, liggende og stående. Rummet var nærmest forsvundet, og vi havde vores egen "dimension".

Alle stole + bord flyttede vi så vi fik maksimalt plads. Så prøvede jeg at sætte Bloodrave på fra Blade filmen, hvor det igen stak fuldstændig af. Vi mindede os selvom det næsten var for meget. Altså var det perfekt med en lille smule til den lidt for gode side.

Desværre kom der venner og skulle i byen. Godt nok var de ovenpå, men de skulle jo ned og hilse. Det smed os fuldstændig ud af rytmen når de kom ned, men jeg synes det var til at styre. Altså normal opførsel var nemt nok, men man havde fandme ikke lyst til det. Det skete flere gange, hvilket nok tog lidt af trippet. Da vi altid lige skulle bruge en sang til at komme tilbage i stemningen igen. Jeg havde derudover lige læst Hunter S Thompson's Fear and Loathing in Las Vegas, og damn hvor kunne jeg genkende en god del af det han skrev.

Jeg har ihvertfald lært, at mit næste trip skal foregå et sted hvor man kan synke ned i det fuldstændig. Vi trippede konsekvent balls i halvdelen af tiden, resten var påkrævet normal social opførelse, blandet med et comedown.

Overvejer lidt at droppe ideen med en tripsitter, så længe at man ihvertfald har nogle man kan ringe til samt tripper med en rigtig god ven. For os var det lidt småforstyrrende.

Men på en måde var det ret nice, at når døren til kælderstuen blev åbnet, så rykkede virkeligheden også ind i rummet - og at man selvom svampene kunne forholde sig til den, i ihvertfald et par minutter.

Må ærligt indrømme det var mit første trip hvor jeg virkelig trippede balls. Pga. en god setting og en rigtig person at trippe med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har aldrig nogensinde fungeret for mig at trippe mens festende venner kom på besøg. De forstår ikke hvad man oplever, og trækker koncentrationen væk fra oplevelsen. En undtagelse kan være arrangementer hvor alle er på svampe, men det er stadigt ikke noget jeg ville foretrække over at gøre det alene eller med gode venner.

Medlem
Brugeravatar

Vi prøvede endda på bedste svampemaner at udtrykke vores utilpashed med besøg fra omverdenen. "Vi er sgu ikke lige klar til at være sociale lige nu"

Den småfulde gæst fangede dog ikke hintet, og det blev særdeles akavet. Skyndte mig hurtigt at køre samtalen over på noget andet, men ja. Forstyrrende var det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det gik så godt som det kunne. Svampe er ikke et feststof i min optik, hvis I havde taget dobbelt så meget havde det måske afstedkommet angst og forvirring :/

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville mene vi ikke festede på svampene, det var bare et meget energisk trip. Selvom vi vil tider var nødt til at minde hinanden om at drikke vand.

Vi stod og snakkede meget med hinanden mens vi dansede. Der var også nogle lidt mere rolige momenter i trippet.

I bund og grund har jeg bare fået lidt mere forståelse for, hvor vigtigt det er at luge ud i elementer som kan forstyrre trippet.

Min nybegynder ven spiste dog de resterende 0.6g. Da han ikke rigtig kunne mærke noget i starten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep, det bliver gentaget så ofte at det virker kliché, men set og setting er alt afgørende.

Okay, folks tolerance for forskellige substanser er enormt forskellige. Jeg har mødt folk der skulle have over ti gange så meget som andre for at mærke noget, men man skal naturligvis altid starte blidt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]