Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: HPPD Mdma
Junior medlem

Hej drenge :) tog nbome og fik et bad trip i november men ikke stor dosis i forhold til mine venner tror bare det var en dårlig reaktion.. Har fået hppd og angst efterfølgende og har ikke taget nogle psykedeliske stoffer i 6 måneder og ved ikke hvad der sker hvis jeg tager noget andet end kokain.. Nogle der har erfaring med f.eks mdma når man har hppd :-) ?

Håber i kan hjælpe en stakkels dreng! :life:

Titel: Re: HPPD Mdma
Moderator

Geografisk sted: Messier 45
MDMA bidrager til HPPD ud fra min erfaring. Det er især serotonergene stoffer som traditionelle psychs og ecstasy, der kan udløse/forværre det.

PS Stimulanser er generelt en dårlig idé, når man har angst (også coke).
Vh

Junior medlem

Har set forskellige svar mht mdma.. Har endda læst at det går helt væk for nogle mens de er påvirkede af det :/ Nogle har taget det hvor det har forværret det i et måned hvor det så er tilbage til normalt bagefter :)

Har du noget imod at dele ud af dine egne oplevelser med mdma og hppd ? :)

Moderator

Ja.. Jeg tog en del 2c-B og LSD lidt for ofte i en periode, og udviklede HPPD symptomer af ret heftig karakter. Forvrængninger i mit perifielle syn, visual snow, bogstaver der 'wobblede' på mobilskærmen (som på comedownet fra et syretrip), svage mønstre på vægge i mørket etc. Jeg droppede en 150mg bombe MDMA efter 3 måneders pause, hvor symptomerne syntes at være gået væk. Slam, så var de tilbage ved samme intensitet..

Mit stofforbrug har været mere begrænset siden, og nu er det efterhånden flere måneder siden jeg tog noget sidst (dog af andre årsager). HPPD er der stadig, dog slet ikke så intenst som dengang. Jeg har dog en ordentlig røvfuld sne for øjnene, når jeg slukker lyset om aftenen.

Det eneste der hjælper på HPPD er at holde en pause.. Desværre. Det samme gælder for angst. :)

Junior medlem

Ved ikke hvor intense mine symptomer er.. Men har visual snow dog ikke så slemt, ser mønstre på næsten alt jeg kigger på, neon farver i forme af firkanter, streger eller hvis jeg kigger på en dør kan der komme lys forneden :D Har vænnet mig til det og har accepteret at det nok ikke går væk.. Har det som om at væggene komme tættere på og går længere væk ligesom når man tripper i starten :) Har lidt DP/DR men det er blevet meget bedre lægger sjældent mærke til det.

Det er ikke risikoen værd ville du mene ? :life: :D

Moderator

Det skal jeg ikke være herre over.. Men jeg ville personligt ikke gøre det, hvis jeg var dig. Det er nu mere baseret på de ting, du har nævnt om angst, DP og depression. Det kan godt være symptomerne er mildnet meget, men stoffer er det sidste man skal lege med, når man tumler med de ting eller har tumlet med dem inden for en kortere tidsperiode.. Taler af erfaring. :)

Held og lykke og god aften

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]