Athlos skrev:
Men tilbage til amfetaminen:
Hvordan er forskellen på gade amf og så meget rent amf?
Jeg ved jeg reagerer MEGET anderledes på rent kokain end jeg gør på meget dårligt kokain.
Jeg afskrev amf for mange år siden som et stof, der var værd at bruge penge på. Men er det i virkeligheden et udemærket stof, hvis bare man sørger for det er rent?
Jeg har for nylig fået adgang til apoteksfremstillet dextroamfetamin, så jeg har et rimelig godt benchmark at holde gade-amf op imod. Den forskel du oplever imellem god og dårlig kokain gør sig i den grad også gældende med amfetamin.
I ren form er det et ret anderledes stof, i hvert fald i min erfaring. Jeg oplever stort set ingen bivirkninger på ren dextroamfetamin. Virkningen er konsistent at jeg bliver mere motiveret, fokuseret og årvågen. I modsætning til gadespeed bliver jeg ikke angst, scatter-brained og overstimuleret.
Comedown-fasen er også langt mere nådig på dextroamfetamin. Det er sjældent at den egentlig volder mig noget ubehag. Det står i meget stærk kontrast til gadespeed, hvor jeg under comedown som regel bare har lyst til at dø, og bagefter kan have tømmermænd i flere dage.
Jeg afskyr gade-amf og betragter det stort set som gift. Men ren amfetamin synes jeg er et af de mest versatile og brugbare stoffer overhovedet. Men det er vigtigt at have in mente hvad det skal bruges til. Amfetamin bliver giftigt når man tager meget store doser for at opnå en euforisk rus. Hvis man holder det til terapeutiske doser kan man sikre sig alle de positive sider af stoffet (årvågenhed, fokus, motivation, etc) med et minimum af bivirkninger. Det er ikke euforisk på samme måde som kokain, og bør ikke behandles som sådan.
Det følgende er spekulationer, men jeg tror grunden til at meget gade-amf er så super-nederen i sin virkning, er at det er skam-cuttet med koffein, efedrin og andre stimulanser. Hvis bare bagmændene cuttede det med inaktive stoffer ville gade-amf jo egentlig være et ganske udmærket stof - man skulle bare tage mere af det for at opnå effekt. Men så snart der er andre stimulerende stoffer indover, så bliver effekten stort set altid overstimulation, ubehag og øvture. Amfetamin går meget skidt i spænd med andre stimulanser.