Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, forhåbentligt, nogle der har fået skader efter amfetamin og nogle der forsker i det eller ved hvad der kan være sket.
I december 2013 drak jeg en kop kaffe med en mængde amfetamin, jeg fik nogle timer efter høretab i bølger, feber, kunne ikek sove... Men det der har holdt ved er noget jeg vil beskrive som tinnitus og dette ledsaget af ekstreme spændinger i hals og nakke muskler + ansigts, kæbe og kraniemuskler. Da jeg selv studerer anatomi og fysiologi, samt kropsbevidsthed, psykomotorik, psykologi og bevægelse er jeg kommet frem til at støjen for mine ører til dels kan være betinget af spændingerne i området, men jeg er også lidt henne i at der kunne være nogle nerveskader - dette siger jeg uden overhovedet at vide hvordan sådan nogen kommer, fungerer osv. Jeg leder derfor efter nogen der har sat sig ind i bivirkninger ved brug af amfetamin? Har oplevet samme eftervirkninger og som måske har fundet en måde at behandle det, en forklaring på ørestøjen eller spændingerne, en måde at dæmpe det eller leve med det, en person der kender til det.

Jeg vil blive enormt glad for sparring,
Mvh

Medlem

lavendel skrev:
Hej, forhåbentligt, nogle der har fået skader efter amfetamin og nogle der forsker i det eller ved hvad der kan være sket.
I december 2013 drak jeg en kop kaffe med en mængde amfetamin, jeg fik nogle timer efter høretab i bølger, feber, kunne ikek sove... Men det der har holdt ved er noget jeg vil beskrive som tinnitus og dette ledsaget af ekstreme spændinger i hals og nakke muskler + ansigts, kæbe og kraniemuskler. Da jeg selv studerer anatomi og fysiologi, samt kropsbevidsthed, psykomotorik, psykologi og bevægelse er jeg kommet frem til at støjen for mine ører til dels kan være betinget af spændingerne i området, men jeg er også lidt henne i at der kunne være nogle nerveskader - dette siger jeg uden overhovedet at vide hvordan sådan nogen kommer, fungerer osv. Jeg leder derfor efter nogen der har sat sig ind i bivirkninger ved brug af amfetamin? Har oplevet samme eftervirkninger og som måske har fundet en måde at behandle det, en forklaring på ørestøjen eller spændingerne, en måde at dæmpe det eller leve med det, en person der kender til det.

Jeg vil blive enormt glad for sparring,
Mvh

Men hvis jeg var dig, ville jeg da gå til lægen og blive henvist til sygehuset og få taget en MRI og CAT scanning, så kan de hurtigt se, hvad de eventuelt er i vejen. Du behøver ikke fortælle hvorfor det opstod i første omgang, du kan bare sige det lige pludselig skete en dag du havde drukket mange energidrikke og kaffe eller sådan noget :P

Senest rettet af Cepha 11 maj 2015 17:37, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvis du har problemer med hørelsen syntes jeg du skal gå til lægen, ikke selvmedicinere selv, du risikerer bare at gøre det hele værre.

Medlem

Deus vult skrev:
Hvis du har problemer med hørelsen syntes jeg du skal gå til lægen, ikke selvmedicinere selv, du risikerer bare at gøre det hele værre.

Han er en af dem der hellere går rundt med en skade i årevis forårsaget af stoffer, istedet for at gå til lægen og få det tjekket ud, alene af frygt for at de eller hans forældre skal finde ud af, at der er blevet indtaget stoffer.

Jeg er helt enig med dig - som du ser skriver jeg også i mit indlæg "hvis jeg var dig ville jeg gå til lægen".

Men de personer her findes altså - jeg har mødt utallige fordi jeg i min vennekreds af kendt for at vide ting om...stoffer og medicin. Du forstår ikke hvor mange, der nærmest kommer kravlende, hvor et 112 opkald er sekunder fra at være last option for at redde dem, istedet for selv at komme op på det fucking sygehus. Men din post har fået mig til at redigere min første post, det ser ud som om jeg anbefaler ham at prøve benzo først istedet for "hvis jeg var dig vil jeg gå til lægen" som mit primære råd.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
tinnitus lignende symptomer kan godt opstå som følge af en overproduktion af ørevoks, prøv at købe en øreskyller og noget væske til at løsne skidtet først - det kan fåes på apoteket. Om det kan skyldes ting i amfetaminen, eller selve amfetaminen ved jeg ikke, spørg lægen, han har tavshedspligt.

Dedikeret medlem

Jeg oplever problemet med tinnitus lige pt, det kom efter jeg arbejdede for tæt på et larmende køleskab for 2 uger siden, og der var også amfetamin involveret, og kokain.

Har gået rundt og bildt mig selv ind at det burde forsvinde når jeg ikke sad tæt på sådan et larmende køleskab, men det er ikke tilfældet endnu.

Det er ikke så slemt at jeg ikke kan ignorere det, men man begynder at undre sig over om det måske ikke stopper igen.

Medlem

sicris skrev:
Jeg oplever problemet med tinnitus lige pt, det kom efter jeg arbejdede for tæt på et larmende køleskab for 2 uger siden, og der var også amfetamin involveret, og kokain.

Har gået rundt og bildt mig selv ind at det burde forsvinde når jeg ikke sad tæt på sådan et larmende køleskab, men det er ikke tilfældet endnu.

Det er ikke så slemt at jeg ikke kan ignorere det, men man begynder at undre sig over om det måske ikke stopper igen.

Igen, se at komme til lægen. Livslang tinnitus er ikke sjovt. Du behøves jo ikke fortælle noget om stoffer, hvis du ikke vil. Men jeg ville tage til lægen i det mindste og sige at jeg har tinnitus, ved ikke hvad de kan gøre ved det derfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]