Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Så er den her! Tråden hvor du kan dele din damp-historie, dine erfaringer med væsker, batterier, coils og diverse andet tilbehør.

Jeg har selv lige for nylig taget springet og begyndt at dampe. Jeg har for nylig lagt ganja'en på hylden og kom derfor helt naturligt til at ryge en helevedes masse smøger. Jeg har før forsøgt at kvitte smøgerne men er så ofte faldet i igen, at jeg denne her gang, hellere ville tage et mindre skridt, og droppe røgen, men beholde nikotinen og jeg har KUN været glad for den beslutning indtil videre! Selv når jeg drikker mig en skid på, har jeg det fint med bare at dampe, jeg vågner ikke op om morgenen med hals og lunger der kappes om at slå mig ihjel, mine fingre lugter ikke længere af skod og mine lunger "hvæser" ikke efter en lang dag med damp. Jeg mener at kunne mærke, at jeg ikke længere føler mig ligeså afhængig af dampen, som jeg gjorde af røgen, og udsigten til at ligge nikotinen helt på hylden, virker derfor meget mere overkommelig.

Jeg valgte, på opfordring fra andre dampere, at investere i et godt startsæt. Jeg har anskaffet mig en Kanger SubTank Mini hvor der følger 2 premade coils med og et sæt til at samle sin egen tredje. Af batteri købte jeg en iStick fra Eleaf, den er god, fordi den kan låses både på watt knapperne og på selve damper knappen, så man ikke brænder coilen af, eller bruger batteri unødvendigt - der er en timer på, så så snart man holder knappen i bund, stopper den automatisk efter 10 eller 15 sekunder (har ikke gidet at teste det, det ødelægger den...) Den holder den batteri i 4-5 dage uden problemer, alt efter brug selvfølgelig. Jeg gik fra at ryge 15-20 smøger om dagen til at dampe efter behov. Det er en temmelig dyr investering, men alligevel ikke ret meget mere, end hvad jeg brugte på smøger om måneden førhen.

Af væsker har jeg købt 3 forskellige smage fra Liqua til at starte med. Lakrids, jordbær og virginia tobak. Jordbæren er rigtig fin, den kan man dampe længe uden rigtig at blive træt af den, lakrids bliver lidt for snasket i længden men er rigtig god at blande i jordbæren, sikkert også i andre. Tobakken har jeg ikke afprøvet endnu, da den er på 12 mg nikotin pr. ml, hvilket er lige hidsigt nok, til den coil jeg bruger lige nu.

Er her andre dampere? I så fald, fortæl jeres historier! Alle historier er velkomne, gode som dårlige, men kom helst med argumenter for begge dele.

God damper :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke med at du er blevet damper!!
Er dit e-cig sæt et MOD eller alm. ego? Jeg overvejer selv MOD, men synes det virker en anelse kompliceret. Det skyldes nok at jeg havde lagt e-ciggen på hylden et års tid, for så at vende tilbage, og så har teknologien bare udviklet sig for hurtigt i mellemtiden til jeg kunne følge med :p

Angående coils til din Atomizer, så kan man købe organisk bomuld og bruge som væger. De skulle efter sigende smage BEDRE end de silica væger, der sidder i coilsne når man køber dem, og lave mere damp. Så lad være at smide brugte coils væk ;) Her er et link, tjek kommentarerne i bunden: http://www.itcvapes.com/blogs/news/12183385-stop-throwing-away-your-protank-coils?page=1
Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men det er fordi jeg endnu ikke er stødt på en butik der sælger den der 'vat-tot'-udgave af økologisk bomuld. Hvis nogen kender til et sted man kan købe dem, så sig lige til ;)
Anyways, det er en god måde at spare endnu flere penge på - coils er sgu dyre i længden..

Edit: Hov, jeg fik vist ikke læst dit indlæg ordentligt. Det er nogle andre slags coils du bruger, end dem i artiklen :/

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
MOD, ego? Jeg er slet ikke helt inde i jargonen endnu :P Men efter en hurtig søgning, så er jeg ret sikker på, at det er et MOD batteri jeg har fået, har i hvert fald mulighed for at skifte til forskellige atomizers.

Jeg har fået lavet min egen mini-coil ud af kantal tråd nu og fået anskaffet mig en tot øko-bomuld, så jeg er allerede godt i gang med at lave væger selv - det er dog lidt svært at lave dem ordentligt, måtte lige fejle en 3-4 gange, men nu har jeg vist fået lavet én som er god - øvelse gør mester. Jeg mener at du kan købe det organiske bomuld i helse-butikker. Jeg kender en enkelt dansk butik som sælger dem - men jeg bryder nok nogle regler hvis jeg nævner hvilken - den lukker desuden også lige om lidt, desværre, men det skulle være til at få fat på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg stoppede for 2½ år siden, med cigaretterne og gik over til damp.
Bedste beslutning i mit liv. Jeg kan lugte igen, smage igen, vågne op uden slim og hoste og har igen en normal kulør.
Jeg har prøvet mange forskellige dampere, og er lige nu på en Vapros Nunchaku ( http://www.ivapour.co.uk/media/catalog/ ... vision.jpg ) , som jeg synes er rigtig lækker at bruge.
Har også en Evic ( http://www.joyetech.com/product/eVic.php ) som er mega lækker, men alt for stor at have med...
Det jeg har bemærket i min tid som damper, er at der er STOR forskel på væskerne, og at når man betaler lidt ekstra, får man også meget mere for pengene...

God damper!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]