Ja, Kelvin, for sammensatte bølgelængder, og nanometer for laser og led, uden coating. Når man dyrker agurk, i vinduet, med led som støttelys, skal den kun have 660nM dyb rød. Hvis den får blåt 460nM 1%, falder udbyttet 20%, og 40% ved ca 10% blåt lys. Dette er ikke gældende for salat, mm, og gælder især, når man dyrker med for lidt lys (30% af DLI) Vil ikke linke , da de også linker til 135w paneler, som ved nærlæsning kun er på 45w, og spilder en del, på for meget ir, orange og uv. Derudover udnytter de deres led til max, og ikke 33%, som giver mest lys pr watt. Trods alt, er det noget af det mest seriøse jeg har set. Jeg må derimod påregne, at der kommer mange enlige, som vil drages, af mit røde lys i vinduet, så agurken skal i drivhuset nu, selvom den har det godt, med sine 5 stk 3cm gurker, og 25 stk mindre. Den er ca 1,5m m høj, i en 1ltr potte. Bonzai.. Nasa tror jeg også på, til spiseligt, og de har senere påpeget vigtighed af grønt lys, for mennesket også kan se planten mm, så nu bliver den nye lampe med blå, grøn og rød, og helst på samme chip, for at undgå for meget discolys. Det er så surt, at det kun er cree, og deres 93cri x-etellerandet, som måske funker til "plantelys", så må tilbage til tegnepung og bord, snøft..
Hygge, og husk, der skal lidt melasse i sovsen, det er smagbart i tomaten. 160kr for 15kg, så I må dele den, lool..
|