Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Godaften drenge og piger :)
Jeg ved ikke hvor jeg skal starte så jeg starter bare. For at gøre det nemmere at forstå min situation, så får i lige lidt baggrund historie.
Jeg er en 25 år gammel mand, som har fået buprenorphin udskrevet siden 13 august 2014. Den dag valgte jeg at gå i stoffridøgnbehandling efter ca 10 måneder på henholdsvis, knuste Oxicontin som jeg fixede og heroin.
Jeg startede på 20 mg, og trappede ned på 8 mens jeg var i behandling. Så var det at jeg besluttede mig for at spise nogle Valium mens jeg var i behandling, det resulterede selvfølgelig i at jeg blev smidt ud.
Da jeg ikke havde noget sted at bo, og da jeg stadigvæk var i gang med min behandling, så flyttede jeg på forsorgshjem.
Efter en månedes tid flyttede jeg op til en gammel veninde, hvor jeg bor nu.
Jeg er selv trappede ned, så jeg får 2 mg om dagen nu.
Jeg har tænkt mig, at køre en uge mere med 2 mg. Efter 14 dage ned på 1. Derfra 0.5 også til sidst slippe det helt.
Derudover får jeg 15 mg Oxabenz, og 100 mg Seroqel dagligt af lægen. Jeg håber lidt at det kan tage det værste?
Men jeg er angst. Angst for abstinenser og alt hvad der medføre.
Er der nogen måde, hvorpå jeg kan forberede min krop, og på den måde mindste abstinenserne?
Håber i kan forstå mig selvom det virker lidt rodet :)

Med venlig hilsen, en forhåbentlig snart HELT clean misbruger :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du vil få nogle abstinenser at mærke, det kan du ikke komme udenom. Din udtrapningsplan lyder helt fint. Udover det, burde din oxabenz og seroquel gøre at, du måske også kan få lidt søvn om natten.. Jeg ville prøve at spørge lægen om Gabapentin også, det hjælper rigtig meget til abstinenserne, gjorde det for mig især i benene :P

Held og lykke!

Junior medlem

Tusind tak for dit svar :)
Jeg ved godt at der altid vil være en regning som skal betales, det kan man ikke komme uden om.
Men er der nogle som har nogle gode råd, med hensyn til når man har abstinenser? Hvad kan man give sig til, eller er det bedst bare et ligge sig i sin seng og så "sove" det ud?
Det skal siges at min mor døde i 09 af 41 år på junk, så jeg er rædselsagen for at falde i, og ende som hende :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder godt nok vildt, at de smed dig ud af døgnbehandlingen på grund af det. Kender ikke så meget til behandling, men det er sgu da en vanvittig måde at håndtere mennesker på, som i forvejen er følsomme og har brug for hjælp. Føj. Men flot at du er kommet så langt! Jeg står selv lidt i samme situation, jeg er dog på 60mg metadon dagligt og skal snart over på buprenorfin, som jeg så lynhurtigt skal trappes ud af for at starte på nyt studie :/ ..

Jeg tror det er lidt forskelligt fra person til person, hvordan man reagerer på abstinenserne, og hvad der hjælper. Men prøv at gør det så let for dig selv som muligt. Min erfaring med opioidabstinenser er, at jeg slet ikke orker/føler mig i stand til så meget. Og så havde jeg så meget angst og tyndskid sidst, at jeg ikke kunne købe ind og sådan nogle gøremål. Så sørg for fx at have købt en masse ind, ting som er lette at overskue. Evt. lav en masse mad forinden, som du fryser ned.
Jeg kunne godt lide at have nogle film kørende hele tiden sidst, for ligesom at flytte opmærksomheden 'derhen' og væk fra mig selv og al elendigheden. Du kunne downloade en masse fede film, eller låne en vens eksterne filmharddisc eller sådan noget, mens det står på.

Og ellers så skriv herinde, og fortæl hvordan du har det og sådan noget, der er masser af opbakning at hente og gode råd fra folk der har været der før. Eller find gamle tråde om det samme - det kan godt hjælpe lidt at føle, at der er andre der også har prøvet det, og at man på den måde ikke er helt alene med det :) Held og lykke med det hele ;)

Junior medlem

Tusind tak for dine råd :)
Ja det er sygt nok at de smider folk ud, på grund af det samme problem som de kom med. Jeg kan godt forstå at jeg ikke må tage stoffer, eller medicin ved siden af, når du er i stoffri døgbehandling. Men derfra og så til at smide folk på gaden, det er sytt. Jeg var heldig med at der var plads, eller plads og plads. Den første uge sov jeg på en madras på gangen, med tændt lys hele natten og fremmede fulde og skæve mennesker over det hele. Det er en skærende kontrast til at komme fra stof og alkohol fri døgbehandling og så til et forsorgshjem.
Der er noget galt med vores system...

Insane psychedelia user!

"Det lyder godt nok vildt, at de smed dig ud af døgnbehandlingen på grund af det. Kender ikke så meget til behandling, men det er sgu da en vanvittig måde at håndtere mennesker på, som i forvejen er følsomme og har brug for hjælp. Føj."

Desværre er det ofte sådan det er :( men den er os svær for de andre hvis der ikke er konsekvens for dem som overtræder reglerne, så spreder det sig som en steppebrand.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]