Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Kan man bruge samme metode til en DMT-ekstration som ved en a/b efedrin ekstration?

Urterne koges i 20min i surt vand, filtre, affedt, blandes med chloroform i en skilletragt, ekstralere, inddamp chloroformen og så har man nogenlunde rygbare DMT krystaller?

Hvordan bliver produktet? Krystaller, pulver, tyk olieagtig masse?

Hvad er et nogenlunde bud på udbytte af fx 100g. Mimosa hostilis ?

Mvh.

daffy

Junior medlem

efter elendige a/b ext. af psydo. ef. sværger min jeg til damp destilation, uden at vide noget om Mimosa hostilis planten eller DMT, ville jeg tro at det lige som med ef. ville give de bedste resultater.

Damp ledes over i en beholder indholdende din plantedel+kraftig basisk dh20 og viddere igennem en destilationskolbe til fortætning.
ekstraher med NP og HCL boble det eller gør vandet surt med HCL (under omrøring)ca PH3 og kog vandet af.

held og lykke [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gehenna> Det er sgu lidt svært at forstå din vejledning der... hvad er NP? Og hvad er det for en damp du bruger? efedrin fribase er jo ikke opløseligt i vand.

Daffy> Hvis du koger det i surt vand vil det jo være i den polære fase fordi det er DMT HCl

[ 07 April 2003: Besked ændret af: Fenriz ]

Insane psychedelia user!

Nå ja, men skal lige baseficere væsken efter med fx NaOH før man ekstralere med chlorofom.

@gehenna: tak for forslaget, men det lyder ret indviklet. Hvad siger du til en simpel a/b ekstration?

Hvor rent vil produktet blive? > 75% ?

Junior medlem

>daffy
mht. A/B og Ephedra så finder jeg det alså ikke så simpelt, da det bla. er noget snask at filtrere (har prøvet sand,slike etc.)
og nej 75% kan jeg ikke prale af på den måde !!
mht. damp så tror jeg du gør det værre end det er: 2 kolber begge på hver sin varme plade i nr 1. er dh20 der bringes i kog ! dampen ledes over i bunden af kolbe nr.2 (så kort afstand så muligt pga. kondens) der indeholder din plante del + kraftig basisk dh20 og som er opvarmet til ca 90-100° fra toppen af nr.2 ledes dampen igennem en destilations kolbe (eller gennem en tynd slange som ligger i is vand)og fortætter som din free base i vand i et opsamlings glas ! den vil derfor gerne gå over i din NP=nonpolar ether,toluene,kloroform etc. også derefter bare fordampe, hvis du vil ha den i freebase form som jo nok er bedst hvis man vil ryge det.(kun et gæt ! jeg kender ikke meget til DMT)eller HCL boble for DMT,hcl
God fornøjelse [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

>Fenriz når vand er i damp form kommer det til at fungere som et opløsningsmiddel, tror jeg nok er forklaringen !!

Insane psychedelia user!

Dextrose, har du ikke en bekendt der har prøvet den første metode?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Eh joeh...

En tilfældig person jeg mødte til en fest, havde læst en novelle hvor der stod om en mand der havde drømt følgende ( [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]):

100 gr. Mimosa blev pulveriseret og kogt ved svag varme i surt vand (100 ml. dH2O + 1 ml. HCl 33% = PH1) med låg på, i ca. tre kvarters tid.

Det blev så filtreret med en sugekolbe og en buchner-tragt, men eftersom det tog en helvedes tid, ville det nok være mere effektivt at bruge en stempel-kaffekande til formålet. (Hvem sagde ghetto? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])

Opløsningen blev affedtet med Naphta, og derefter DCM.

Derefter blev den basificeret med en kraftig NaOH-opløsning, og den brune væske lavede et imponerende farveskift under basifiseringen.

- Blev først grøn/blå, derefter grå, så mælkehvid, og til sidst brun igen - så for vildt ud!

Derefter blev freebasen ekstraheret 3-4 gange med mindre portioner DCM, som til sidst blev kombineret.

Det upolære lag blev vasket et par gange med dH2O, til vandet til sidst var pænt og rent.

Det upolære lag blev derefter inddampet i en ovn - pas nu på ikke at ufrivilligt vaporize DMT'en, da freebasen har et ret lavt smeltepunkt! (Vedkommende i historien var godt stegt på speed og GHB, da ekstraktet blev lavet, og tænkte derfor ikke så langt [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] - mængderne blev heller ikke målt ud, det hele var lidt på slump)

Anyway, efter DCM'en var forddampet var der en olie-agtig ting tilbage i tallerkenen, som efter et par dage krystalliserede fint som lysebrune krystaller.

Det blev så skrabet sammen til en pølse, der havde en konsistens som flødekaramel (og samme farve), som efter et lille stykke tid størknede til "hård karamel".

~50 mg. (+/- 5) blev vejet ud, og halvdelen blev vaporizet i et reagensglas og inhaleret i ét sug... DMT-hyperspace!

Ikke et fullblown-gennembrud, men vedkommende blev fandme overrasket over intensiteten af den relativt lille mængde DMT.

Det kan evt. omkrystalliseres i IPA eller måske Acetone, men eftersom det endelige resultat af ekstraktet sandsynligvis var 98+% rent, så vedkommende ikke nogen grund til at gøre det. (Føltes også MEGET rent, selvom personen dog aldrig har drømt om syntetisk DMT).

- Det er så vidt jeg husker historien!

Insane psychedelia user!

Ahh.. Good'old Dex! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Helt teoretisk vil jeg sætte pris på at få næmrere forklaret nogle få ting.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:

Uh? Hvordan foregår det?

Citat:
Det upolære lag blev vasket et par gange med dH2O, til vandet til sidst var pænt og rent.

DH2O + upolære væske i skilletragt, ryste ryste, fjern vandet? Korrekt?

Hvor lang tid tog det for DCM at fordampe i ovnen?

Mvh. daffy

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af daffy duck:
DH2O + upolære væske i skilletragt, ryste ryste, fjern vandet? Korrekt?<HR></BLOCKQUOTE>

Jo, præcis... affedtningen fungerer i teorien på samme måde som et vask.

DCM fordamper ret hurtigt, så det tager ikke så lang tid.

Insane psychedelia user!

Så man tager sin væske og blander med lidt upolære væske og så fiser alt fedtet over i den upolære væske som man så smider ud?

Tak for de gode råd! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Har du noget bud på udbyttet af 100 gr. Mimosa ?

Baseficering går vel bare ud på at tilsætte NaOH(aq), ikk'?

[ 08 April 2003: Besked ændret af: daffy duck ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af daffy duck:
Så man tager sin væske og blander med lidt upolære væske og så fiser alt fedtet over i den upolære væske som man så smider ud?
<HR></BLOCKQUOTE>

Jep... hemmeligheden i planteekstrakter, ligger i at affedte ordentligt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Du er helt korrekt mht. basificeringen.

Ifl. nettet så er alkaloide-indholet i Mimosa ca. ~0.6% - så hvis du er heldig, får du over et halvt gram i udbytte, men bliv ikke skuffet hvis det er mindre.

Insane psychedelia user!

Jeg læste også en novelle jeg fandt på en station i sydjylland.

Det startede med at hovedpersonen råbte:

FUCKER LORT!

Personen havde drømt om ovenstående ekstrakt. Drømmen var gået nogenlunde, men resultatet var alligvel minimalt! To ting var gået galt.

Lagene mellem den DMT-holdige basiske væske og chloroformen havde svært ved at blive rene. Efter en omgang ryste ryste, hvor længe skal man så vente på at lagene falder til "ro" igen?

Grunden til udbyttet blev nul, gættede hovedpersonen, om det mon ikke var fordi da han kogte urten blev den brændt på? Dog var der stadig en del væske som han så lavede ekstrationen på.

Er det fordi at "theen" brændte på at der ikke var noget udbytte?

Resultatet fra drømmen var max 10-20mg olie-snask på en tallerken.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde fejlen i hovedpersonens drøm?

Insane psychedelia user!

Dex, har du ikke en ide? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Er der ingen der kan give lidt hjælp? *spørg desperart* [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dex skrev noget om at DMT freebase havde et ret lavt smelte punkt´, men DMT var på HCL form da den blev kogt jo.. Men er den alligevel røget op i emhætten? [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Junior medlem

det er jo lidt svært at vide hvor meget "brændt på" urten blev men hvis der stadig var vand tilstede burde det ikke være så galt teoretisk !

man skal passe på med at lave basisk for hurtigt, ved ikke om det kunne være tilfældet !

hvis de to lag ikke vil dele sig rigtigt, dvs kraftigt emulisions lag, kan det hjælpe at drysse lidt NACL i og vente lidt det for dem til at skille sig pænere.

en skal nok passe meget på med ovn tørring som dex skriver !

? er det helt umuligt at lave sådan et udtræk, med gode gamle butan gas metoden ? (er ikke klar over hvor dyrt mimosa er at leje med)

Insane psychedelia user!

100g = ca. 50$

Citat:
man skal passe på med at lave basisk for hurtigt, ved ikke om det kunne være tilfældet !

Hvordan kan det ødelægge/fjerne DMT'en? Anyway, så er det er meget muligt det er grunden! Jeg brugte en sindsyg stærk NaOH opløsning til at gøre det basisk! Væsken endte også med at være fuldstændig sort!

Jeg prøver igen, med korrekt baseficering + kogning og så lader jeg det fordampe naturlig for en sikkerheds skyld! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Wish me luck [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 24 April 2003: Besked ændret af: daffy duck ]

In our memories
Brugeravatar

Jeg ved ikke helt præcist kemisk hvad der sker, men det er meget muligt at "brænde" et alkaloid af ved at basificere for hurtigt, eller lade freebasen stå i en kraftigt basisk polær væske for længe.

Prøv at bruge en afstemt NaOH-opløsning, f.eks. 1M eller 10% vægt, whatever...

Hvis du langsomt tilsætter basen, kan det være du oplever de samme ret flotte farveskift fyren i mit tidligere post havde oplevet - samtidigt kan du bruge så det som indikator på hvornår du ikke bør tilsætte mere base.

Insane psychedelia user!

Hvor basisk skal "theen" være? Bare > 7 eller helt oppe på 13-14 stykker?

In our memories
Brugeravatar

10-12 stykker plejer at være meget optimalt, men 13-14 virker også fint...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Vældig interessant emne! Jeg har lige et par spørgsmål:

Dextrose skrev:
100 gr. Mimosa blev pulveriseret og kogt ved svag varme i surt vand (100 ml. dH2O + 1 ml. HCl 33% = PH1) med låg på, i ca. tre kvarters tid.

Er et låg nok til at forhindre at vandet fordamper, eller skal der løbende tilsættes mere vand?

Dextrose skrev:

Er der nogen speciel grund til at bruge denne kombination, eller kan man lige så godt bare vælge en af delene, eller en helt tredje upolær væske?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]