Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jun 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej verden

Jeg har givet mig i kast med mit allerførste eget grow, som mest af alt er et eksperiment. Håbet er ikke så meget et kæmpe udbytte, snarere bare at en af mine planter når hele vejen fra frø til dank kush.

Eftersom jeg er en lille, hjemmeboende dreng, så har jeg prioriteret diskretion højst, og besværlighed lavst. Derfor har jeg valgt at kun plante 5 buske, alle sammen autofeminiseret Lowryders #2

De blev alle plantet over dagene 23.-24. Juli, og har stået og hygget sig i deres 9-liters potter (så vidt jeg husker) lige siden. Det foregår udendørs på min solterrasse, og min jordblanding er også en simpel 80/20 blanding af henholdsvis standard pottemuld og eget kompost (Hold kæft, det lugtede, da jeg skulle lave den blanding).

Jeg håber faktisk, at kombinationen af de små potter, samt min sort gør, at planterne forholder sig forholdsvis små. Min solaltan er trodsalt ret synlig fra mine naboer

Jeg håber nogle af jer erfarende potheads ville kigge med over de næste to måneder, hvor jeg (forhåbentlig) får et nogenlunde slutresultat :)

VH
KekIt

Medlem

1. Opdatering:

Dag: 4

Titel: Humble Beginnings

Som det kan ses på de vedhæftede billeder, så er der fandme liv i alle 5 (der er kun billeder af 1, bevares).
Det virker til, at min germination (eller hvad fanden det hedder på dansk) samt det vovede forsøg med at plante dem direkte udenfor fra starten lykkedes.

Jeg kan vidst kun takke det gode vejr, jeg har her hvor jeg bor. En god kombination af lidt regn, samt masser af solskin. Jeg har ikke haft behov for at vande endnu pga. dansk sommer.

Man kan vel kun håbe, det varer ved ;)

Billede

Senest rettet af 420KekIt 04 jul 2015 13:42, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Pas på med for meget direkte sol, den er hård på denne årstid og de næste dage bliver angiveligt specielt sol-fyldte. Det ville være trist at få ristet sine små piger. Sørg for at de ikke står i direkte sol for længe og hold jorden svagt fugtig.

I øvrigt er vi i juni måned. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ja pas på solen, og til en anden gang så lad den en lille klat jord ligge i toppen (så og prikkel jord) da jeg et par gange har prøvet at brænde spire af med gødet jord/ pottemuld.
prøv ikke at gennemvande hele potten, prøv kun så længe de er så små der, at give vand i en 5'ers omkræds rundt om planten hvis du forstår, generelt siger man jo at den største cannabis killer er overvandning, men pas på med specielt her i starte når de er så små, heller ikke at give for lidt, der skal ikke meget udtørring til og mange soltimer til at den pludselig ligger sig, og når de er så små går det altså stærkt, i modsætning til større planter der gerne viser lidt tegn inden de dør.

Medlem

2. Opdatering

Dag: 11

Titel: Growing Home

Til trods for det varierende vejr, så holder planterne vist fint ud. Det er dejlig med nogle besvarelser fra erfarende, og jeg skal da prøve at justere vandingen, som indtil videre kun har været lidt på gefühl. Jeg vander egentlig bare, når hele det øverste jordlag er tørt en god cm ned. Desuden prøver jeg at time det med naturens egen regnskyld, således at jeg ikke vander alt for tæt på en kommende byge.

Her er "progress" indtil videre. Kommentar/guidance er self altid velkommen:

Billede Billede

Medlem

3. Opdatering

Dag: 15

Titel: Dansk Sommer

Hey derude!

Jeg er nu på d. 15. dag, og det ser godt ud indtil videre. Alle planterne har udviklet 2 sæt nye blade (kan ikke lige huske det korrekte term), og ingen kvaler af nogen sort.

MEN!

Det regner og blæser ret meget her hvor jeg bor for tiden, og det var så slemt, at jeg var nødt til at "styrke" planternes stængler med et sugerør, således at de ikke blæste omkuld, eller knækkede helt over

Jeg har nu flyttet dem om i noget ly på solterrassen, så de får ingen direkte sollys (men der er overskyet, så what ever), men blæsten og regnen når dem ikke. Det er vel det smarteste?
Giv gerne nogle alternativer. Eller skal jeg blot lade dem stå i det dårlige vejr?

(billeder kommer senere)

KekIt

Medlem

4. Opdatering

Dag: 17

Titel: The long wait

Hey derude!

17. dag, tror de vokser fint, men tvivler på de bliver færdig på de "lovede" 60 dage. Har læst mange steder, at udendør'ske lowryder grows godt kan tage en 10-11 uger, hvilket jeg håber er sandt.
Eller ser høsten komisk lille ud, haha
Bid ikke mærke i det hul, som er på planten i et af billederne. Det er selvforårsaget, ikke insekter :)
Jeg skal ud at rejse i 2 uger, og er først hjemme d. 25. Havde egentlig regnet med at lade det stå og passe sig selv, og håber på at vind og vejr passer. Jeg har som vist på billedet sat sugerør på stænglerne, da vinden var ved at voldtage dem. I dag tror jeg, at jeg binder dem alle op af en bambuspind, men er det smartest? Help would be appreciated

Billede Billede Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Dit projekt ser rimeligt fornuftigt ud indtil nu.

Det enestre jeg lige bider mærke i er din vanding.
Du behøver slet ikke at vande så meget, som du gør.
Plantens rødder udvikler sig meget bedre, ved selv at skulle finde vandet - altså lad jorden tørre ud og rødderne skal nok selv strække sig efter vandet.
Dette får også planten til at vokse.
Størrer rodnet = størrer plante :-)

-John Rooney.

Medlem

Hvad GG siger...^

Og NÅR du vander, så sørg for kun at vande det yderste af potten, rundt langs kanten (femkrone el. nøglerings form, hvis du forstår...) Nu har du godt nok firkantede potter haha ;) ...men så trækker rødderne ud efter vandet - og der ingen grund til at vande helt inde ved stænglen, da det ikke er der de suger næringen fra :)

Medlem

5. Opdatering

Dag: 36

Titel: Hjemkomsten

Det er gået langt bedre end forventet.

Nu er jeg dog ikke den store analytiker, men har de det ikke fint, til trods for viste billeder?

Som det ses, så overlevede en femtedel ikke mit fravær, men de resterende 4 har sgu vokset så store alligevel

Billede Billede Billede Billede

Medlem

Den lille kunne sagtens havde kommet sig igen med de små fine rødder. De er faktisk ret hårdføre som art. Har haft flere kimplanter som næsten døde uden rødder eller blade men som kom sig efter lidt tid i jorden og lidt love ;) Men flotte planter ellers, har selv lige høstet en chronic ryder i går med et fint udbytte så du har noget at se frem til hvis alt går efter planen!

Medlem

John_Malk skrev:
Den lille kunne sagtens havde kommet sig igen med de små fine rødder. De er faktisk ret hårdføre som art. Har haft flere kimplanter som næsten døde uden rødder eller blade men som kom sig efter lidt tid i jorden og lidt love ;) Men flotte planter ellers, har selv lige høstet en chronic ryder i går med et fint udbytte så du har noget at se frem til hvis alt går efter planen!

Hah, tak mand

Det var da ærgerligt, at jeg trak den lille fyr op af jorden. Begynderfejl kalder man det vist

Jeg håber på, at denne yderst våde sommer (samt den kommende sensommer) ikke forvolder for store problemer ift. mug.

Jeg ved faktisk ikke, hvor resistent en sort Lowryder #2 er mod sådan noget.

Fingers Crossed.

Medlem

Det er de bedste slags fejl man kan lave også! :) Jeg tror ikke at du får et problem med mug da de ofte ikke får alt for store skud plus de nok også er færdige inden kulden for alvor trækker ind over. Mine chronic ryders har fået masser af regn imens de var i blomst og der var endda nogle halvrådne blade omkring skudene som jeg ikke havde fået trukket ud i tide, og der var ikke spor af mug. Dog forventer jeg en strid kamp med de planter som først er færdig til slut sept/start okt. Hold os gerne opdateret med billeder og evt spørsgmål du skulle have

Medlem

John_Malk skrev:
Det er de bedste slags fejl man kan lave også! :) Jeg tror ikke at du får et problem med mug da de ofte ikke får alt for store skud plus de nok også er færdige inden kulden for alvor trækker ind over. Mine chronic ryders har fået masser af regn imens de var i blomst og der var endda nogle halvrådne blade omkring skudene som jeg ikke havde fået trukket ud i tide, og der var ikke spor af mug. Dog forventer jeg en strid kamp med de planter som først er færdig til slut sept/start okt. Hold os gerne opdateret med billeder og evt spørsgmål du skulle have

Apropos spørgsmål!

Jeg undrer mig egentlig over, hvor meget jeg kan forvente for sådan en 4 planter ift. høst (tørret, altså)

Nogen siger 10 g pr. plante, andre helt oppe på et ounce pr. styk (cirka 28 g, hvilket i mine jomfruører lyder vanvittigt for sådan nogle små planter)

100 g virker meget at håbe på, i hvert fald.

Nogle bud?

Medlem

Jeg har også set folk som yielder op til 80 gram tørt pr lowryder men det er også indendørs under 24/h lys 1000w hps osv. Udendørs kan også godt være gode betingelser men imellem 10 og 25 g afhængig af hvor tørt du vil have det, vil nok være at stile efter. Men man ved aldrig måske er der én af dine fruer som giver over 30 g og en anden som kun kommer lige rammer 10 g det kan være svært at vurdere når genetik kommer ind over. Til næste år vil jeg anbefale dig evt at købe nogle lidt større autoflowering strains og så bare toppe dem/køre SCROG som vist på de har billeder. For det første får du meget bedre udbytte i forhold til plads. Derudover kan du selv styre hvor høje og brede du vil have dem, og til sidst så ser de faktisk mindre suspekt ud for dine naboer. Der er ikke noget mere genkendeligt fra lang afstand end en ikke-toppet cannabis plante i fuld blomst. Her vil de højst tænke at du dog har en unormalt grim smag i altandekoration eller stedsegrønt :p

Billede

Billede

Medlem

John_Malk skrev:
Jeg har også set folk som yielder op til 80 gram tørt pr lowryder men det er også indendørs under 24/h lys 1000w hps osv. Udendørs kan også godt være gode betingelser men imellem 10 og 25 g afhængig af hvor tørt du vil have det, vil nok være at stile efter. Men man ved aldrig måske er der én af dine fruer som giver over 30 g og en anden som kun kommer lige rammer 10 g det kan være svært at vurdere når genetik kommer ind over. Til næste år vil jeg anbefale dig evt at købe nogle lidt større autoflowering strains og så bare toppe dem/køre SCROG som vist på de har billeder. For det første får du meget bedre udbytte i forhold til plads. Derudover kan du selv styre hvor høje og brede du vil have dem, og til sidst så ser de faktisk mindre suspekt ud for dine naboer. Der er ikke noget mere genkendeligt fra lang afstand end en ikke-toppet cannabis plante i fuld blomst. Her vil de højst tænke at du dog har en unormalt grim smag i altandekoration eller stedsegrønt :p

Billede

Billede

Jeg har faktisk toppet to af planterne, da de var højere end de resterende 2 (De begyndte generelt at strække sig lidt for meget vertikalt).

Topper nok også de to andre, hvis de bliver højere, men det være en genetik forskel, som har gjort forskellen.

Men ja, næste år investerer jeg nok i noget lidt større. Intentionen i år var bare at se, om jeg overhovedet kunne få noget udbytte, samt at være diskret.

Tak for svarene btw!!!

Der kommer nok en billede-opdatering snart (1-2 dage)

Medlem

Bliver spændende at se hvordan det udformer sig. Så får du også et god billede af lyseffekten af solen på din terasse til næste gang.

Glæder mig til at følge med!

Medlem

6. Opdatering

Dag: 41

Titel: "Top" Gun

Jeg skal snart til at finde på bedre Puns...

Men som titlen smukt indikerer, så har jeg toppet to af mine planter, da deres vertikale rejse var ved at være langstrukken. Spøjst nok har den ene begyndt at få nogle misfarvninger, men de er få og kan sgu skyldes så meget.
Jeg tror (og håber) ikke, at fordi jeg har toppet dem dårligt, at har det muligvis skadet 2 af planterne
Jeg har en mavefornemmelse, der siger, at de nok snart går i blomst, men ved det ærlig talt ikke. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter, hehe.
Nåhr jo! Så er det også den here mærkelige orange svamp ved "hullerne" af mine potter ved alle planterne.
Jeg veded sgu ik, hvad fanden det er.
Og jeg ved heller ikke, om jeg burde bekymre mig.

Her er nogle billeder anywho

Billede Billede Billede Billede Billede

Bonus spørgsmål: Nu har jeg kigget rundt på diverse fora, og har ikke fundet noget definitivt svar: Er Lowryder #2 primært et sativa-strain eller et indica-strain (eller en dank blanding?)

Medlem

De ser lækre og sunde ud! Skal nok blive et fornuftigt udbytte de kommer til at give. Glæder mig til at se hvordan de kommer til at se ud i blomst. Tror godt at du så småt du kan give dem lidt ekstra næring med vandet, da jeg syntes de ser svagt gullige ud.

- John Malk

Medlem

7. Opdatering

Dag: 52

Titel: Fuck

Jeg begik en grusom fejl, da jeg ikke sørgede for, at planterne blev vandet under smukfest

så selvom jeg har haft en lækker uge med musik, festival (og det, som hører til ;) ), så er jeg vendt hjem til dette

Jorden var fuldstændig knastør, så der ligger nok en stor del af problemet. Men det ligner dog også, at der mangel på noget gødning.

Som det ses på et af billederne, så er det altså heller ikke en katastrofe, da det kun er planternes nederste blade.

Kom gerne på bud med, hvad der kan gøres! :)

Billede Billede Billede Billede Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]