Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Selvmord
Medlem
Brugeravatar

Dette emne er et af de emner, ingen rigtig skriver om... Hvilke tanker? Forsøg? Lyst? dæmoner? ensomhed? osv osv osv.... Alt det som stoffer kan gøre ved mennesker :cry:

Håber i har lyst til at dele sådanne oplevelser, tanker med alle der tager dette emne alvorligt?

Jeg kan ikke være den eneste der har haft oplevelser i den retning pga stoffer :?:

Titel: Re: Selvmord
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kan du uddybe lidt? Hvad tanker har du haft - og hvad er de kommet af? Depression?

Medlem
Brugeravatar

Når ingen andre pt har lyst, så vil jeg fortælle jer om de fire værste år af mit liv, ang selvmordstanker og forsøg....

Er efterhånden mange år siden, men ikke destromindre husker jeg det som igår!
Men først lige en hurtig gennemgang af min stof karriere. begyndte med tjald da jeg var 12, Amf/cola da jeg var 15-16. Extacy da jeg var 18 og sammen med dem benzo når jeg skulle sove. Svampe ligger et sted der omkring også, plus frimærker...
Heroinen kom da jeg var 24, men har heldigvis altid surfet :!: Var også der omkring at jeg begyndte på Mdma. Har prøvet et hav af andre stoffer og måder at indtage dem på igennem årene. Idag er jeg på stats heroin, rivotril og psykofarmika. Er efterhånden meget stabil og mit liv er nu på vej i den rigtige retning!!! :D Glemte lige at fortælle om, at jeg har været i 6 behandlinger. Men det er den fri heroin der har redet mit liv... Er ikke krimminel mere, er ikke til farer for mig selv eller andre og kan med stolt stemme sige, jeg styrer mit eget liv nu :rocking:

Tilbage til da jeg var 19 år.... Vi sad 6-8 kammerater og spillede ps1 Tekken ( slås spil ) og vi tog Amf og røg bong. Bongen kommer over til mig, glæder mig jo, men BANG! Jeg tog et hovede og alt i verden var forkert. Fik en følelse fra mine tæer hele vejen op gennem kroppen. Aner ikke hverdan jeg kom ud fra værelset og ind på et andet, og fik mig lagt mig i sengen, men wow jeg sank ned i et hul og kunne ikke rører mig. tankerne var angst gange stjerne, vægge og lofterne var som djævlen, uden jeg kan forklarer det bedre... FUCK. Dagen efter var det anderledes men langt langt fra væk fra mit system... Nu gør jeg en lang historie kort. Sådan levede ca 4 år, gradvist blev det bedre men i drømmer ikke om, hvor tæt på mit liv var på at stoppe.! Det lykkes mig at holde det hemmeligt for alt og alle, og jo det passer, aner ikke hvordan jeg kunne. Jeg blev helt vildt god til at vide hvad og hvilke stoffer eller alkohol jeg skulle indtage. Gik ikke til lægen i alle de år det stod på.

første forsøg på selvmord var en meget høj skorsten, som jeg ville springe ned fra...
Andet forsøg, kørte galt med vilje ind i en karreport, men det var kun bilen og garagen der blev smadret!
Tredje forsøg Spiser x antal piller. Og jeg mener stærke piller Doner, opiater og benzoer. Jeg gik i koma og blev fundet liggende i mit køkken af min far. Var han ikke kommet ved et tilfælde, og jeg lover jer det var et tilfælde, for min familie kom aldrig... ( Men det gør de i dag ) :D

Jeg knækkede igen i 07, hvilket har betydet 5 indlæggelser på psyk :(

Kunne blive ved med at dele om dette emne, men skal op kl 05 imorgen...

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg har lidt "erfaringer" med selvmords forsøg, samt indlæggelse på den lukkede.
At det kun har været stoffernes skyld, mener jeg bestemt ikke. Det har nok lige så meget været på grund af en hård livsstil, der er fulgt med stofmisbruget. Et liv i frygt, stress, med hårde facader, insomnia, grænser der gang, på gang, er blevet overtrådt, og hvor der ikke har været plads til at vise følelser. Samt den tilbageliggende grund til at jeg i første omgang har haft et så stort "behov" for ikke at mærke mig selv.
Jeg startede med at ryge hash som 15 årig, og har nok mere eller mindre, været i misbrug siden da. Med hash, forskellige downers (hovedsageligt opiater/opioder, benzodiazepiner, anti psykotisk medicin, samt ghb), stortset hver dag. Og diverse psykedeliske stoffer, stimulanser, og hvad der ellers kunne få hovedet til at snurre, i en stor, fuldstændig sindsyg, uansvarlig, pærevælling.
Det handlede for mig i mange år om at opbygge en identitet, der bestod af at være en af dem der var og kunne blive mest fuck't op. Jeg lavede meget forskellig kriminalitet, der egentlig tit overskred mine egne grænser, og jeg rendte altid med de forkerte mennesker, fordi jeg i bund og grund bare ville have at folk skulle se hvor fuck't op sej, og sindssyg jeg var.
Den livsstil har tæret hårdt på mig, og har mange år ført til søvnløshed, der så har ført til flere stoffer, for bare at kunne sove lidt, samt nogle meget skræmmende psykotiske oplevelser, grundet søvnmangel.
Jeg har nogle selvmordsforsøg på bagen. Alle gangene har været i forbindelse med abstinenser, og/eller comedown på store doser benzodiazepiner, samt en masse svære følelser, grundet hårde oplevelser i den periode. Alle gangene har jeg forsøgt at tage en overdosis piller. Alle gangene er også fejlet (surprice motherfucker!). Hvilket nogle gange har fået mig til at tænke på om det i bund og grund måske bare har været råb om hjælp. Jeg er overbevist om at jeg i episoderne har haft en lyst til at dø. Men samtidig tænker jeg også at hvis man virkelig gerne vil tage en overdosis, og ikke findes inden det er for sent, så er det sgu ikke så svært.
Jeg ved det ikke.
Jeg skriver det her indlæg fra en lukket afdeling i landet. 2 uger siden mit sidste selvmordsforsøg, med store mængder alprazolam, samt metadon.
Det gik faktisk rigtig godt i et halvt års tid, imens jeg har været i behandling, i nordjylland. Desværre var jeg ikke stærk nok da jeg kom hjem, og jeg føler at jeg er blevet svigtet af min kommune samt misbrugs center.
Det resulterede i at jeg hurtigt faldt i, igen, igen, igen. Og, ja. Nu er jeg så her.
Jeg har været helt medicin fri i 2 dage, og jeg har det ad helvede til. På torsdag bliver jeg udskrevet, og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg har det med det. Jeg har søgt om at komme i behandling igen, så jeg kan komme væk herfra. Væk fra fucking Fyn. Men nu må vi se. Jeg har ikke de store forhåbninger til noget.

Det blev til meget mere end jeg havde regnet med, og sikkert også pisse rodet. Men sådan er det.

Medlem
Brugeravatar

Det er da slet ikke noget rod du skriver min ven...
Nu ved jeg ikke hvor langt du bor fra Odense, men der har de også Heroin behandling. Og det handler ikke om at blive clean, men stabil, så vi undgår kriminalitet og alt det andet vi narkomaner nu gør...

Jeg er stabil på Heroinen nu, ryger mig dog en fed inden jeg skal sove og kan heller ikke undværer mine Rivotriler og mit bipolar medicin.
Har fået mig et meget meget bedre liv efter jeg kom med i Heroin projektet :!:

Prøv det hvis du kan se en ide med det... :idea:

Ps. Geografiske flugter virker ikke ven, tro mig.! Det kender jeg alt til...

In our memories

Ingen grund til at undskylde Mr. Gone. Som jeg også selv skrev mener jeg ikke kun at det har været stoffernes skyld. De har bare forværret min situation. Jeg tror der er mange faktorer der spiller ind.
Men i sidste ende kan jeg kun bebrejde mig selv. JEG har valgt den livsstil, JEG har taget valgene, og JEG har taget stofferne, velvidende at det bestemt ikke har været godt for mig. Jeg er trods alt ikke komplet idiot.

In our memories

Hijacker lige tråden lidt. Fik mit sidste metadon i fredags, og først nu er jeg begyndt at få diarré. Mit røvhul hader mig lige nu.
Nogle gode råd?

Dedikeret medlem

KawN skrev:
Hijacker lige tråden lidt. Fik mit sidste metadon i fredags, og først nu er jeg begyndt at få diarré. Mit røvhul hader mig lige nu.
Nogle gode råd?

hejsa KawN!
er du blevet trappet ned?
mht dit spørgsmål:
seriøst, husk at få drikket vand nok! og spis f.eks lidt yoghurt, frugt; banan o.l det syntes jeg plejer at hjælpe lidt på det hele.. skru ned for kaffe- og tobaksindtag. og selvfølgeligt rolige gåture eller lign. fysisk aktivitet..
-mht (røv-) medicin, så er det først noget jeg vil anbefale til hvis du ska noget eller hvis røven slet ikk ka styre sig.. da det meste af det i sig selv har trælse bivirkninger osv som man generelt ikke har lyst til.. og specielt ikk hvis man ligger syg..
rigtig go bedring!

mvh stw

In our memories

Ja blev trappet ned. Men meget hurtigt synes jeg. Lå stabilt på 25 mg om dagen, og så valgte de at trappe mig ned med 5 mg om dagen. De valgte også at trappe mig ud af min oxapax samtidig. Fra 4* 15 mg om dagen, og så blev jeg trappet ned med 7.5 mg om dagen. Igen synes jeg at det er gået MEGET stærkt. Men hvad fanden ved jeg.

Edit. Jeg har selvfølgelig selv valgt at blive trappet ud. Jeg har bare ikke selv stået for "udtrapningsplanen".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]