Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Så lidt her den anden dag et program om hvor fantastisk fiskeolie er for børn, det kunne være et råd du skulle give videre.. Det var bare lige lidt udenfor emne..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Det vil jeg da helt klart gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flux. skrev:
Hvor er det sindssygt at hun ikke kan vente 9 måndeder.
Hun skulle ikke have lov at få det barn, hvis hun ikke kan holde sig fra fucking LSD i 9 måneder.

Kald mig ignorant, whatever.. det er fandme for langt ude.

Det er sku så ment at have de rigtige meninger ;-)
Jeg vil ikke kalde dig "ignorant", men det er mere et moralsk synspunkt end et der er baseret på facts og da jeg hverken er filosof eller teolog ved jeg ikke meget og den moralske side af sagen. Hvor giftig et stof er for et foster er ikke = hvor påvirket man bliver af det . Men ud for min egen observationer har jeg den opfattelse at specielt alkohol er skadeligt for det ufødte barn. Jeg er vokset op lige ved Carlsberg og den gang fik alle der arbejdede der adskillelige kasser øl med hjem hver måned, fik øl på arbejdet, øl og snaps til forkost. De mødre der drak under deres graviditet fik ofte det der blev kaldt "månebørn" Men med hvad de kloge begynder at finde ud af nu mht. epigenetik kan fædrenes alkohol forbrug måske også ha' spillet ind. Ud over det har jeg set forskellige lægemidler give prenatale skader. Jeg har selv en ikke særlig velbegrundet mistanke om at kaffe er langt mere skadeligt for gravide end man nu regner det for.
De mest almindelige illegale rusmidlers skadelige pre og neonatale virkninger er rimeligt velstuderet, men det er svært at se om de har statistisks betydning fordi der ofte spiller en masse sociale faktorer ind.
Til sidst vil jeg sige at gravide bør holde sig sig så sunde og ædru som muligt og bare det at se en vordende mor drikke et par genstande nytårs aften kan gøre mig ilde til mode, så jeg ved hvad du føler :?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Folk er gode til at pege fingre i Danmark men kan kun forholde mig til hvis min kæreste havde gjort det da hun var gravid og hvis det var tilfældet havde jeg på ingen måde kunne acceptere det netop fordi man ikke ved om det er skadeligt eller ej...

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Man er bare ikke i et punkt i livet hvor man skal ha børn hvis man ikke kan holde sig fra LSD.
Hvis man ikke er klar til at opgive alt for sit barn, så skal man ikke ha det.
SÅ når denne pige kommer og vil have LSD, så kan jeg da virkelig kun tænke mig til hvad ellers hun er pisse ligeglad med.
Stakkels barn!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Flux. skrev:
Man er bare ikke i et punkt i livet hvor man skal ha børn hvis man ikke kan holde sig fra LSD.
Hvis man ikke er klar til at opgive alt for sit barn, så skal man ikke ha det.
SÅ når denne pige kommer og vil have LSD, så kan jeg da virkelig kun tænke mig til hvad ellers hun er pisse ligeglad med.
Stakkels barn!

:gud: :gud: :gud: :gud: :gud: :gud:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg ved nu ikke, en ven spurgte mig om det samme engang og jeg sagde at han få sin dame til at lade vær hvilket ikke lykkedes.. Hans dame røg jænvligt cannabis, og hun to vist også et svampetrip eller to engang imellem, ved ikke med syre og andet, og nu er det jo ikke sikkert at det er derfor, men hans datter blev født med huller i lungen, altså lungen var ikke færdigudviklet hed det sig vist nok trods at hun blev født til tiden, hun lå i respirator de første 4-5 måneder af sit liv, da hun kom ud af den var det en tur med ind og ud på hospitalet de næste 2 år, i de 2 år fik hun hjertestop et par gange, kolapsede lunger - og måtte få sig sådan et "hul i halsen" som skulle tømmes for slim og sådan en gang i døgnet for ikke at blive kvalt... det må være en forfærdelig og fej måde at starte livet på :( og jeg vil mene at er man ikke ansvarlig nok til at tage sig en 9 måneders pause - bare for en sikkerheds skyld imens ens krop laver et lille barn, så tror jeg slet ikke man skal blive forældre. Det vil senere kræve ligeså meget hvis ikke langt mere diciplin at holde sig væk fra diverse substanser, hvis man bliver forældre.

og ja - som flux også sagde, der er ingen tvivl i at det er det eneste rigtige svar, så egoblæst må man simpelthen ikke være når man skal til at udelukkende koncentere sig om et andet liv.

Moderator
Brugeravatar

Det er lidt en gratis omgang og sidde her og kritisere mødres eventuelle valg, om at indtage euforiserende rusmidler under graviditeten, eftersom jeg går ud fra at de fleste der skriver i denne tråd er mænd. Hvor mange af jer (potentielle) fædre har lyst til at være ædru 1-1.5 år, afhængigt af ammeperiode?
Bevares, jeg mener da også, at man bør undgå at skade et lille nyt uskyldigt væsen, og tage forhold for det i forhold til egne interesser, men det er jo ikke ligefrem første eksempel på at der er forskel på hvad man gør og hvad man bør gøre.
Hvad med medicin, skal man (moderen) ofre eget mentale og fysiske helbred for at eventuelt skadelige bivirkninger ikke påføres barnet? Hvad med overdrevent forbrug af sukker og andre usunde fødevarer, der eventuelt kan skade barnet? Hvad med fødevarer/kosmetik med diverse E-numre eller tvivlsomme produktionsforhold?
Bottom line skal man leve halvandet år i selvopofrende askese, for at undgå, eventuelt, at skade sit barn?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Bismann skrev:
Det er lidt en gratis omgang og sidde her og kritisere mødres eventuelle valg, om at indtage euforiserende rusmidler under graviditeten, eftersom jeg går ud fra at de fleste der skriver i denne tråd er mænd. Hvor mange af jer (potentielle) fædre har lyst til at være ædru 1-1.5 år, afhængigt af ammeperiode?
Bevares, jeg mener da også, at man bør undgå at skade et lille nyt uskyldigt væsen, og tage forhold for det i forhold til egne interesser, men det er jo ikke ligefrem første eksempel på at der er forskel på hvad man gør og hvad man bør gøre.
Hvad med medicin, skal man (moderen) ofre eget mentale og fysiske helbred for at eventuelt skadelige bivirkninger ikke påføres barnet? Hvad med overdrevent forbrug af sukker og andre usunde fødevarer, der eventuelt kan skade barnet? Hvad med fødevarer/kosmetik med diverse E-numre eller tvivlsomme produktionsforhold?
Bottom line skal man leve halvandet år i selvopofrende askese, for at undgå, eventuelt, at skade sit barn?

Ja.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det her har ikke noget at gøre med at hun skal leve et liv i komplet cølibat fra alt, men bare det at hun er ved at skabe et nyt liv må da være en rus nok i sig selv.

Det er det selvfølgelig nok ikke hvis det er barn nummer 5, og hun er på kontanthjælp og de alle bliver tvangsfjernet.

Medlem
Brugeravatar

Hej igen, jeg vil lige følge op på tråden. Min ven skulle være kommet hjem til mig i lørdags, men det gjorde hun ikke, og jeg har heller ikke hørt fra hende siden. Så så vigtigt var det åbenbart heller ikke. Og jeg ved, at hun har mange andre ting at tænke på. I øvrigt kan jeg tilføje, at det er hendes første graviditet. Og så vil jeg lige berolige Flux. og andre: Jeg ved som sagt ikke, om hun havde tænkt sig at indtage disse stoffer eller sælge dem videre. Jeg anså faktisk det sidste for det mest sandsynlige, men ville gerne have min argumentation på plads, hvis der nu skulle blive brug for det. Og så er det på mange måder en interessant problemstilling, der åbenbart ikke er meget viden om. Under alle omstændigheder takker jeg hermed alle for deres interesse og bekymring.

Medlem
Brugeravatar

Graviditet er livets største og måske vigtigste rejse/udvikling/trip!

Håber inderligt, at hun kan nyde den naturlige udvikling, hun og fosteret går igennem.
Jeg ville aldrig turde at tage noget som helst under en graviditet. Det lille nye liv er altså langt vigtigere end noget andet. Uanset hvilke andre kulturer, der har gjort hvad igennem årene, vil jeg kraftigt anbefale, at hun venter til efter graviditeten.
Det er kun 9 mdr af hendes liv, men de er afgørende for barnets liv.
Fx er et foster meget påvirkeligt af moderens sindstilstand. Hvis hun skulle få et bad-trip, kunne det påvirke barnets oplevelse af verden/livmoderen som et sikkert og trygt sted.
Al ting til sin tid...og hun har resten af sit liv at trippe i :)

Held og lykke til hende med baby og det nye liv.
Hvis hun læner sig tilbage og bare nyder den tid der er lige nu, kan jeg ikke se hun har brug for yderligere trips.

Insane psychedelia user!

"Al ting til sin tid...og hun har resten af sit liv at trippe i"

Lige præcist der er ingen grund til at tage chancer - vi ved jo alle hvilken skyldsfølelse det vil give hvis hun nu tripper og det senere viser sig at være noget galt med barnet.
Uanset om det har nogen sammenhæng vil tanken spøge og formørke moderens sind med skyld og skam.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Tror vi slap med skrækken drenge :) udover det så hver gang der blev sagt hun bare skulle være clean i 9 måneder fik jeg et billed af lige så snart hun havde født så kunne hun bare give den gas... Der kom mange billeder af scenarier hvor ordene "mor, barn LSD" prøvede at gå op i en højere enhed det lykkedes bare ikke haha

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At være mor og tage LSD gør mig intet.
At være gravid og tage LSD ville gøre jeg ikke havde mere at snakke med dig om.

Medlem
Brugeravatar

Hej igen, hvis der stadig er nogen, der læser med. Jeg må med tungt hjerte meddele, at min ven lige har skrevet, at hun har tabt sit barn "pga. mit misbrug". Hun beskriver ikke omstændighederne nærmere, og jeg har ikke lyst til at bore i det, så jeg ved ikke, hvad der er sket, kun at hun er helt knust.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt væk..
Det var nok for det bedste.

Medlem
Brugeravatar

Det var hårdt sagt, Flux. Men måske er det rigtigt. Det kan man kun gisne om.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Tilknytter mig nu også Flux..

Det lyder nok kynisk , men hun har betalt de dyre lærepenge ! Så håber jeg bare for hende, at hun har lært noget...

Har hun overvejet ,eller fået tilbudt, noget behandling efterfølgende for hendes misbrug ?

Medlem
Brugeravatar

Ja, det var vist heller ikke planlagt, at hun skulle blive gravid. Mht. misbruget ved jeg ikke helt, hvad hun hentyder til ud over smøger og joints. Men nu er hun i hvert fald flyttet til den anden ende af landet, og det håber jeg er nok til at viske tavlen ren og komme videre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]