Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Hmm er baecystin psyko aktivt? Jeg kender det slet ikke, men jeg har drukket rigtig meget svampe te med spids nøgenhat, og virkningen fejler sgu ikke noget.

Holdkæft mand hvor vil jeg gerne få fat på nogle af de små hatte, har du lige plukket dem?

Vh Ø !

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Hej. Sidder og søger lidt rundt, men jeg mangler en definitiv sætning at søge på, tror dog det kan tage meget lang tid!

Psilocybe semilanceata indeholder en masse baeocystin ifølge erowid, faktisk er det den med højest indhold. Men hvis jeg nu eksempelvis skal lave en kop te med de spidse nøgenhatte, vil denne baeocystin så blive trukket med i vandet, som psilocybinen gør? Ville det være bedre evt. at pulverisere svampene og bruge dem i noget mad?

God vind :)

På molekylært niveau er der jo ikke stor forskel på psilocybin og baeocystin, så det vil sandsynligvis blive trukket med over i vandet. Jeg har dog ikke nogen referencer på dette, så måske andre kan supplere her?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Personligt synes jeg tit at jeg får lidt mavekramper af spidsnøgenhat, om det er hele eller i te. Mest når de er friske.
Så vidt jeg kan se nedbrydes baeocystinen med tiden, tror i det stof kunne have noget med mavekramperne at gøre?

Mærkeligt fordi jeg får kun ondt i maven hvis jeg spiser dem tørret. Friske er intet problem.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg synes det kommer meget an på hvad jeg har spist den dag. Det bedste virker til at faste rimelig meget, og så spise et par rugbrødsmadder et par timer inden trippet. Hvis jeg får meget kvalme, mere end der kan klares med et glas vand, så plejer jeg at kaste op. Det plejer ikke at være ubehageligt, men giver mig derimod er fantastisk følelse af at have renset min krop. Og hey! Jeg kan skyde regnbuer ud af munden.

Og iøvrigt synes jeg ikke SN er værre eller bedre end Cubensis, når det kommer til ubehag i maven. Med mig tror jeg mere det er hvordan jeg har spist op til trippet der afgør det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Normalt er ubehaget ikke noget at snakke om for mig. Det er der bare en lille smule og varer måske fra ca. 30 min efter indtagelse til 1 time inde i trippet, så forsvinder det fuldstændig. Nogle gange har jeg kastet op, og som Bubber siger, er det heller ikke særlig ubehageligt, det sker bare og så er det overstået. Og dette sker kun ved tørrede svampe for mig. Jeg tror det har noget med det at gøre, at de suger væske til sig i mavesækken og opsvulmes:)

Vh Ø !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]