Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg sidder lige og roder med noget siemens s7-300 plc med dertilhørende HMI. Jeg bruger simatic manager til s7-300 plc og wincc flexible til HMI.
Men, jeg har et problem med en af mine screens, hvor jeg har sat et IO field, som skal vise en værdi fra plc'en. Dette virker også fint, men hver gang der kommer en ny værdi fra plc'en, så skal jeg gå tilbage til det foregående screen, og ind i det screen mit IO field er, for at den opdaterer værdien.
Hvordan får man det IO field til at være "flydende", så tallet i feltet selv står og svinger, istedet for at man skal opdatere sit screen.

Håber der er en der forstår mig.
Mvh.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

Geografisk sted: på toppen.
Simulerer du det? eller har du et rigtig anlæg?

Hvordan har du oprettet IO feltet?

Der er en drag and drop funktion i TIA hvis du kigger i venstre hjørne, hvor du kan åbne din tag liste også "trække" tagget ind på hmi siden, det burde gerne ændre sig på siden når du ændrer værdien i tagget.

Nu ved jeg ikke lige hvilken version det er, og hvad projektet præcis handler om, men ellers bare skriv, det burde ikke være så svært ;)

Billede

Håber det kan bruges.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hejsa, jeg har fået det til at virke.
Jeg har et rigtigt anlæg at teste det på.
Jeg bruger wincc fleksible og simatic manager.
Jeg bruger en tp170 Color HMI skærm, og en s7-313-2dp plc.
Jeg er dog stødt ind i et andet problem. Jeg har en scaled værdi som er et dobbelt word, som jeg mover over i en dobbelt integer, men outputtet fra move funktionen er en helt anden værdi end den der kommer ind. Grunden til move funktionen, er at diverse blokke kun understøtter et Word, eller et dobbelt Word, eller integer, så kan man ikke bruge move funktionen til at "konvertere" et Word til integer og dobbelt Word til dobbelt integer?
Er ikke helt sikker men alligevel...

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

Geografisk sted: på toppen.
Narkopolo skrev:
Hejsa, jeg har fået det til at virke.
Jeg har et rigtigt anlæg at teste det på.
Jeg bruger wincc fleksible og simatic manager.
Jeg bruger en tp170 Color HMI skærm, og en s7-313-2dp plc.
Jeg er dog stødt ind i et andet problem. Jeg har en scaled værdi som er et dobbelt word, som jeg mover over i en dobbelt integer, men outputtet fra move funktionen er en helt anden værdi end den der kommer ind. Grunden til move funktionen, er at diverse blokke kun understøtter et Word, eller et dobbelt Word, eller integer, så kan man ikke bruge move funktionen til at "konvertere" et Word til integer og dobbelt Word til dobbelt integer?
Er ikke helt sikker men alligevel...

jeg er ikke helt med, hvorfor har du scaled en værdi til et dobbelt word? Hvorfor har du ikke konverteret det til f.eks. 0-100 værdi? også unscaled signalet igen hvis du skal styre noget på en analog udgang.

Jeg er faktisk lidt i tvivl med move funktionen, jeg er "næsten" sikker på at du godt kan rykke fra Dword til Dint. Mener jeg, at jeg har gjort i et andet projekt, det må jeg lige tjekke op på. Vender lige tilbage når jeg har fået installeret TIA herhjemme og kan rode lidt i et projekt selv :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan vil du gøre det helt præcist?
Jeg har en føler på en analog indgang, og det signal kører jeg ind i min scale funktion, så jeg får et 0-100 tal, men denne værdi skal jeg bruge flere steder i programmet.
Men hvis jeg f.eks bruger et dobbelt word som output fra scale funktionen, og derefter går ind i symbols, og vil skrive den ind der og gemmer, så de steder i mit program, hvor jeg f.eks har skrevet MD20, der bliver skriften rød, som om at dette symbol ikke længere er understøttet, efter jeg skrev den ind.
Så har pænt mange move funktioner, for at holde styr på alle de MD'er, da jeg ikke kan få lov at give dem et navn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]