Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 08:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg har efterhånden snart taget mdma i 1,5 - 2 år, hvor det har været mere eller mindre hver dag. Er der andre der har noget erfaring med længere varende mdma forbrug?

Senest rettet af Stampler 09 okt 2015 14:24, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Går ud fra du mener i små doser men uanset hvad så kunne jeg ikke forestille mig det skulle gøre godt for noget der er sikkert nogle der ikke er enige men ud fra min logik lyder det som en rigtig dårlig ide

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Jeg håber ikke det er sandt det du skriver, du burde ha fået mærkbare depressioner for lang tid siden hvis det er rigtigt det du skriver. Folk jeg kender som har haft et misbrug i weekender og taget flere gram har fået depressions ligende tilstande i dage til uger, så det lyder lidt underligt også selvom det er små doser over en dag.

Hvis det er rigtigt skal du stoppe omgående, hvis du gerne vil kunne fungerer bare lidt normalt. MDMA er bestemt ikke et hverdags stof.

Svar med citat  
Junior medlem

Acidprophet skrev:
Jeg håber ikke det er sandt det du skriver, du burde ha fået mærkbare depressioner for lang tid siden hvis det er rigtigt det du skriver. Folk jeg kender som har haft et misbrug i weekender og taget flere gram har fået depressions ligende tilstande i dage til uger, så det lyder lidt underligt også selvom det er små doser over en dag.

Hvis det er rigtigt skal du stoppe omgående, hvis du gerne vil kunne fungerer bare lidt normalt. MDMA er bestemt ikke et hverdags stof.

Jeg kender også selv mange der har taget det som du beskriver, og også med samme eftervirkninger. Men der er der jo også tale om et til flere gram på en weekend, hvorimod jeg strækker et gram over et par uger. For mig hjælper det nemlig mod depression, ADHD, paranoia, og social angst. Derudover hjælper det mig til at få en hverdag til at hænge sammen, så jeg kan få gjort de helt basale hverdags ting. Vil selvfølgelig gerne finde noget andet der kan gå ind og hjælpe på de punkter. Det er også derfor jeg søger efter andre der måske har været i samme situation som mig.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvad du gør og ikke gør men vil foreslå at finde et andet alternativ. Hvis du bliver ved vil du nok også få hjerneskader af det og har måske allerede fået det.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Når man bruger mdma terapeutisk hvad dosis får folk og hvor længe?
Tænker lidt i forhold til hjerneskade udtalelsen.

Edit søgte selv og det lader til at det bruges til terapi sessioner hvor stoffet tages i forbindelse med samtale og ikke som daglig dosering.
Der ligges op til det ikke er stoffet, men terapeutens dygtig som er afgørende for effekten.
http://www.maps.org/research-archive/md ... n72004.pdf

Senest rettet af Fso 09 okt 2015 19:43, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Fso skrev:
Når man bruger mdma terapeutisk hvad dosis får folk og hvor længe?
Tænker lidt i forhold til hjerneskade udtalelsen.

Hvis du snakker om PTSD behandling, mener jeg det er omkring 80mg og kun 1-2 gange som udgangspunkt.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Godt vi fik slået det fast :)
Er der nogen undersøgelser af hvad lav dosis mdma daglig gør ved hjernen?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
^ Det vil jeg meget gerne læse også.

Ts@ Du skriver at du bruger stoffet som en slags selvmedicinering, til at få dagligdagen til at fungere - har du været hos lægen, psykolog eller andet, for evt. at få stillet en diagnose/medicin?

Uanset hvad, så er det ikke smart at tage MDMA, på dagligbasis, også selvom det er små mængder. HVIS det overhovedet skal på tale med behandling igennem MDMA, skal der ekspertise til - det kan man ikke bare selv "ordinere". Det er ihvertfald mine 2 cent! =)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har aldrig hørt om det før, men det lyder ikke særlig sundt.

Har du selv oplevet nogle bivirkninger?

Svar med citat  
Junior medlem

Skitzo skrev:
^ Det vil jeg meget gerne læse også.

Ts@ Du skriver at du bruger stoffet som en slags selvmedicinering, til at få dagligdagen til at fungere - har du været hos lægen, psykolog eller andet, for evt. at få stillet en diagnose/medicin?

Uanset hvad, så er det ikke smart at tage MDMA, på dagligbasis, også selvom det er små mængder. HVIS det overhovedet skal på tale med behandling igennem MDMA, skal der ekspertise til - det kan man ikke bare selv "ordinere". Det er ihvertfald mine 2 cent! =)

Ja, jeg har snakket med rigtig mange efterhånden! Både læger, misbrugsvejledere og psykiatere.
Jeg er igang med udredning for ADHD, og er lige kommet igang med medicin, men MDMA'en er der dog ved siden af. (Psykiater, læge og vejler er self. informeret)

Hindbærroulade skrev:
Jeg har aldrig hørt om det før, men det lyder ikke særlig sundt.

Har du selv oplevet nogle bivirkninger?

Vil heller ikke mene det lyder sundt - og det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale andre!

Derudover har jeg ærligt ikke oplevet bivirkninger.

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Vil du vil finde ud af om der er effekt af dit ADHD-medicin, lyder det imho ikke særligt smart at selvmedicinere med stimulanser samtidigt. På den måde kan du jo umuligt vide hvilken del du får en eventuel effekt af - måske kan det endda være direkte skadeligt at indtage begge dele.
Hvis jeg var dig, ville jeg stoppe med mindst en af delene. Evt. informere lægen der udreder dig, om din situation.

Jeg har aldrig læst om nogen med et dagligt forbrug - eller misbrug, som jeg her vil kalde det - af MDMA over så lang tid som dig, men man kunne frygte, at du bare har skubbet den depressionstilstand der kan opstå, som de andre også nævner. Således, at når du stopper, så rammer den rigtig hårdt, fordi du har vænnet dig til at få din MDMA.
At indtage substanser af den slags på daglig basis fører sjældent noget godt med sig

Svar med citat  
Dedikeret medlem

^jep det gir go mening!

@TS ved lægen at du tager mdma samman med dit adhd medicin?
og føler du dig afhænig af mdma'ens virkning?..

ved ikk helt om den passer ind her, men her er et link som er om en gut der har taget en hel del exstacy-piller : http://www.theguardian.com/society/2006 ... hol.drugs1
[det er dog ikke mikrodosering, men stadigt dagligt indtag] og ret skræmmende lœsning..
MVH STW

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor høje doser tager du?

Svar med citat  
Junior medlem

Satori skrev:

Mit daglige forbrug er for det meste på omkring 0,01-0,05. Sjældent 0,05 eller højere, og dog kun efter behov.(:

Rettet^

Senest rettet af Stampler 03 nov 2015 02:07, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Stampler skrev:
Satori skrev:

Mit daglige forbrug er for det meste på omkring 0,05. Sjældent højere, og dog kun efter behov.(:

Hvis det er 50 mg om dagen du mener så bør du stoppe omgående, som de andre også har nævnt er det sku nok til at gi en god og grundig depression. MDMA er bestemt ikke er hverdags stof som jeg har nævnt før. Ikke fordi jeg vil foreslå det men hvis man endelig vælger at tage et stof hver dag, så er der sku meget sundere alternativer. Håber du vil tage det til overvejelse det folk har skrevet.

Som de andre siger så kan depressionen godt ramme når du stopper. Men din læge burde da allerede havde informeret dig om at du skal stoppe omgående, ellers er det da en uprofessionel læge. Det er ikke for at skræmme dig men alle jeg kender som tager MDMA engang imellem, eller tit får mærkbare depressions ligende tilstande i 1-3 dage, nogen i uger alt efter hvor meget de har taget, og hvordan de er, så mon ikke også du får det på et tidspunkt når du har taget det hver dag. Der er jo ikke nogen som har superkræfter, stoffer laver om på ting i hjernen, hvis hjernen ikke får ro engang imellem. Jeg håber du vil tage det til overvejelse folk skriver, for det er en farlig leg du leger. Håber alt godt for dig fremover.

Svar med citat  
Junior medlem

Acidprophet skrev:
Stampler skrev:
Satori skrev:

Mit daglige forbrug er for det meste på omkring 0,05. Sjældent højere, og dog kun efter behov.(:

Hvis det er 50 mg om dagen du mener så bør du stoppe omgående, som de andre også har nævnt er det sku nok til at gi en god og grundig depression. MDMA er bestemt ikke er hverdags stof som jeg har nævnt før. Ikke fordi jeg vil foreslå det men hvis man endelig vælger at tage et stof hver dag, så er der sku meget sundere alternativer. Håber du vil tage det til overvejelse det folk har skrevet.

Som de andre siger så kan depressionen godt ramme når du stopper. Men din læge burde da allerede havde informeret dig om at du skal stoppe omgående, ellers er det da en uprofessionel læge. Det er ikke for at skræmme dig men alle jeg kender som tager MDMA engang imellem, eller tit får mærkbare depressions ligende tilstande i 1-3 dage, nogen i uger alt efter hvor meget de har taget, og hvordan de er, så mon ikke også du får det på et tidspunkt når du har taget det hver dag. Der er jo ikke nogen som har superkræfter, stoffer laver om på ting i hjernen, hvis hjernen ikke får ro engang imellem. Jeg håber du vil tage det til overvejelse folk skriver, for det er en farlig leg du leger. Håber alt godt for dig fremover.

Det er alle højst. Normalt plejer et g. at strække sig over 2-3 uger. Selvfølgelig har jeg dage hvor jeg ikke tager det, og har flere gange gået i helt op til halvanden måned uden. Jeg starter aldrig en dag ud med at tage det.
Det er meget svært at forklare, men prøver så godt jeg kan.

Min læge og psykiater ved selvfølgelig godt hvordan og hvorledes. Og alt der er sat i gang på det område er fra min side helt bestemt med henblik på helt at stoppe. Nu er det bare desværre sådan at jeg altid har været depressiv og det eneste der har hjulpet indtil videre har været MDMA'en. Jeg har altid fået det bedre dagene derpå, end jeg havde det de foregående dage.

Jeg tager alt det i alle skriver til mig, og er da også enig i at jeg skal stoppe.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Jeg er helt sikker på du kan finde noget andet end MDMA som hjælper imod af være depressiv, ligemeget hvad for en lidelse du har. Jeg syntes ikke du skal være enig i at du skal stoppe, jeg syntes du skal stoppe, selvom det er svært lige nu inden det går helt galt.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]