Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Jeg købte en nepalesisk tempelkugle. De bliver solgt som en lovlig hash-erstatning. Jeg må sige, at jeg var noget skeptisk, men jeg blev totalt overrasket. De virker fuldstændig ligesom hash. Jeg har svært ved at tro, at der ikke skulle være hash i. Er der andre, som har prøvet dem?

Dedikeret medlem

Linket virker ikke. Den skriver: "Der kan ikke oprettes en sikker forbindelse, da dette website anvender en ikke-understøttet protokol".

Jamen hvis det er lovligt, så kan det ikke indeholde cannabis.

Senest rettet af Enspænderen 12 okt 2015 13:51, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis din "tempelkugle" ikke indeholder noget Cannabis men alligevel giver en rus som minder meget om, så er der højst sandsynligt tale om syntetiske cannabinoider - som er ulovlige i Danmark.

Dedikeret medlem

Okay. Men den pågældende internetshop sender til hele verden, pånær Tyrkiet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det har ingen betydning. De fleste webshops som sælger den slags er kolde for at sende til lande hvor det ikke er lovligt. Taget i betragtning af at du har det fra en clearnet vendor så vil jeg næsten vædde med at der er tale om syntetiske cannabinoider - det er set mange gange før, hvor produktet sælges som et lovligt alternativ til Cannabis, vel og mærke uden at der oplyses om hvilke psykoaktive substanser som produktet rent faktisk indeholder. Jeg ville holde mig langt væk. Syntetiske cannabinoider er som udgangspunkt slemt nok i sig selv, men et random mix af ukendte drugs? Hold dig væk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg kender godt til den side, du har købt din "hash" fra. Det er 100% syntetiske cannabinoider og bør under alle omstændigheder ikke ryges.
Der står umiddelbart intet ved deres hash, men under deres urter indrømmer de, at de er sprayed med "a tested synthetic chemical, which will give you an effect similar to THC."

Hvis du ryger syntetisk cannabis, så er det ikke noget under, at du ikke kan blive påvirket af den rigtige vare jvf. viewtopic.php?f=1&t=50605

Dedikeret medlem

Jamen det vil jeg gerne tro. Tak for rådet om at holde mig fra det. Jeg skulle bare lige prøve det. Umiddelbart virker det meget rent. Der er ingen effekter, som jeg ikke kender fra hashen. Der er heller ingen bivirkninger. På den anden side er det ikke engang billigere end den almindelige hash, så der er ingen grund til at købe det.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: "mest i sverige"
Som der bliver sagt i tråden "syntetisk hash" som så ikke har noget at gøre med hash. Jeg har personligt aldrig prøvet det, håber jeg da, men jeg er ret bekymret for at de er begyndt at blande det i rigtig hash. Jeg ville rigtig gerne have indsamlet klumper af hash fra hele landet, og få dem kemisk analyserede for at se om min mistanke er begrundet.

Der har de sidste dage varet fokus på stoffet i medierne, siden tre unge fra Næstved blev indlagt med Psykoser og fysiske symptomer. Medierne har ikke helt kunne finde ud af hvad det var de unge har røget, Men det var tale om syntetiske Cannabinuider, blandet i noget der fik det til at ligne hash.

Spice - Syntetisk cannabis/hash - Legal highs. Uanset hvad de kalder det så dækker det over en form for kemi der prøver at efterligne naturlige Cannabinuider. og nogle af de stoffer de kommer frem til et livsfarlige! (der findes Spice relaterede dødsfald både i Sverige og Norge)

Vi Har fokus på emnet i vores facebokgruppe: https://www.facebook.com/groups/1517106 ... 6/?fref=ts
Og på vores offentlige Facebook side: https://www.facebook.com/akcdk
Og selvfølgelig også på vores hjemmeside: http://www.afkriminalisercannabis.dk

Vi vil meget gerne i kontakt med folk der har personlige erfaringer med disse stoffer og vil dele det enten i vores lukkede gruppe, eller i vores offentlige forum.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]