Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 15:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Indica hash
Medlem

Jeg har røget cannabis on and off i snart syv år. De sidste to års tid har jeg været enig med mig selv om, at jeg meget bedre kan lide pot, så det er det eneste jeg har røget. Men så røg jeg forleden dag en tung, mørk hash, som vist var ren indica, og så kom jeg i tanke om, hvorfor jeg plejede at ryge hash - jeg synes det er meget mere lækkert til det formål, jeg bruger det til. Nemlig at stresse af og få alting på afstand. Jeg synes, den THC dominerede sativa rus hurtigt kan blive for voldsom for mig, især fordi jeg ikke ryger særlig tit. Ca. 1-2 gange om måneden. Så første gang jeg ryger efter nogle uger, er der altid et stadie jeg skal over, hvor jeg får lidt paranoia og bliver nervøs. Men det oplever jeg nærmest slet ikke med indica hashen.

Nu vil jeg gerne vide, hvordan jeg bedst sikrer mig at komme hjem med en god CBD domineret indica hash, næste gang jeg besøger staden. Hvad skal jeg kigge efter i en klump? Er der nogen tommelfingerregel der siger, at jo mørkere, des mere indica, eller er det bullshit? Hvad med sådan en helt sort nepalesisk hash? Er hash generelt bare mere stenet?

Dedikeret medlem

Nej, du kan hverken regne med farven eller lugten. Men jeg har den samme smag for hash, som du har, og jeg vil anbefale, at du går efter Pollen og Nepal. Det er de to bedste. Desværre er det meget forskelligt, hvor stærke de er. Nogle gange er det en tynd kop te, men det er en anden sag.

Medlem

Mr Gone - en meget god pointe som jeg ikke selv har overvejet. Jeg oplever nemlig også selv, at jeg fint kan få flere måneder uden at ryge pot, men den her hash har allerede fået mig til at crave mere. Jeg har selv været i et rimelig massivt hashmisbrug da jeg var yngre, og det ønsker jeg ikke igen. Ligeledes kan jeg også sagtens mærke at jeg stadig er sløv i betrækket her to dage efter.

På den anden side kan jeg mærke, at sativa pot ikke er noget for mig. I hvert fald ikke der hvor jeg er i mit liv lige nu, og ikke når jeg ryger alene. Jeg har i forvejen en rimelig hyperaktiv hjerne, og thc'en forstærker det x100.

Så jeg tror jeg vil gøre op med mig selv, om jeg skal lægge cannabisen tilbage på hylden, eller om jeg har selvkontrol nok til en gang i mellem at forkæle mig selv med det afbræk, hashen kan give. Indtil videre har jeg besluttet ikke at ryge noget den næste måneds tid, og så vende tilbage til overvejelserne. Så mange tak for din indsigt!

Men ja, efter udelukkende at have brugt pot i et par år, for så at vende tilbage til hashen, har jeg fået en helt ny indsigt omkring, hvorfor jeg som ung endte i et hashmisbrug så massivt, at det tog mig flere år at komme over og desuden ødelagde en masse ting for mig. Ift. sativa pot, kan hashen jo nærmest sidestilles med et mildt opiat. Det virker selvfølgelig ikke på samme måde, men er alligevel et stærkt eskapismemiddel, og kan virkelig få en til at glemme alle problemer og nyde at ligge under et tæppe og se en film.Det kan sativaen alligevel ikke for mit vedkommende. Det gør det tvært imod svært for mig at ignorere problemerne, men tvinger mig i stedet til at se dem i øjnene.

Det blev lidt off topic, men jeg synes det er så spændende! Har aldrig været bevidst om, at forskellen mellem indica og sativa er SÅ stor. Jeg snakkede desuden med en ven i går som er meget anderledes mig, og det virker lidt som om, at forskellige personlighedstyper foretrækker forskellig cannabis

Dedikeret medlem

^@ mr. gone: Mht. Hash i forhold til opiater/opioider, så er min erfaring at hash giver en kraftigere og tungere effekt på kroppen, men jeg har heller ikke prøvet så mange forskellige i den gruppe.
det ka jeg godt lige uddybe lidt på da jeg ryger cannabis hver dag, og tager opi-oid/at forholdsvis tit.. hash føles altså ret mildt på kroppen, ift eks. morfin.. [alt afhœnigt af dose self.]
-jeg ka godt følge gorillas sammenligning, og det er en vitterligt en spændende tråd i har kørende her..

jeg ryger ofte en gang joints når opiat-rusen begynder, da den synergi IMO føles åndssvag god..
(HR: jeg ka stærkt fraråde at begynde på dêt, for så er stofferne hver for sig ikke lœngere nok, og sådan ka et kombinations-misbrug snildt starte.. -specielt hvis man ikk kan styre sit hashmisbrug i forvejen.. der røg jeg vidst lidt af sporet)
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg kan sagtens forstå, at folk sidestiller hash med et mildt opioid. Sådan har jeg også altid forklaret forskellen på indica og sativa til n00bs. Indica er heroin og sativa er kokain :P
Personligt har jeg kun erfaring med morfin, da jeg lå på hospitalet. Jeg fik det i tilpas store mængder intravenøst, og jeg har ikke stødt på en hash, der har kunne gøre mig så euforisk og bedøvet. Ellers havde jeg nok lagt i sengen lige nu og lallet derudaf, og det ville ikke være så godt :mrgreen:

@Gorilla
Er stadens pushere ikke bare lidt uddannede i de produkter, de sælger? Jeg tror desværre ikke, at du kan se/lugte/mærke forskel på sativa og indica hash. De få gange jeg har været på Christiania, har jeg blot spurgt efter, det pusheren selv ryger, og jeg er ikke blevet skuffet endnu :joint:

Pollen/pollum mener jeg, at du bør undgå. Det har altid været hash, der manifestere sig i sindet for mit vedkommende.

Dedikeret medlem

Hindbærroulade skrev:
Pollen/pollum mener jeg, at du bør undgå. Det har altid været hash, der manifestere sig i sindet for mit vedkommende.

Du mener, at man tænker for meget? Ikke hvis man hører musik. Prøv det. Du vil ikke blive skuffet.

Medlem

Hehe, jeg tænkte nok at jeg ville få en kommentar på min hash/opiat sammenligning. Jeg er godt klar over, at de to stoffer er ret forskellige virkningsmæssigt - en tung hash kan jo ikke sammenlignes med euforien, man får af at sluge et par opioider. Jeg tænker mere på, at der er et vis eskapisme-potentiale i begge, ala "ja, jeg har nogle problemer, men lige nu er jeg ligeglad fordi jeg har det så dejligt afslappet"

stopthewarondrugs: jeg er helt enig i, at synergien mellem opioider og hash er fantastisk. Udover et godt svampetrip, er to ketoganer og en joint nok den bedste stofoplevelse jeg nogensinde har haft. Det er så godt, at jeg siden da har valgt at holde mig fuldstændig fra opioider

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]