Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SeaWorld, baby!
Hej igen, psychedelia. :)

Jeg undrer mig over lovgivningen mht. indførsel af nootropics (racetams, etc.). Jeg har desværre ikke kunne finde noget konkret information om det...
Er det lovligt for mig at bestille Aniracetam eller Oxiracetam? Og i hvilken forbindelse - skal det f.eks. bestilles fra et EU-land? Og er der ellers noget specielt jeg skal vide mht. indførsel specifikt af disse to racetam præparater?

Jeg har læst mig frem til at hvis det skulle blive taget i tolden, ville jeg nok først få en advarsel. Bøder fås kun hvis man gentagent får taget det samme stof i tolden - er dette sandt?

Håber nogle af i psychedejlige mennesker har svaret :D
(jeg undskylder på forhånd hvis disse spørgsmål er blevet spurgt før; kunne ikke finde noget konkret information om andet end Piracetam)

Cheers! :cheers:
- Peezee

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Medlem

HAr selv bestilt en mindre lager hjem af nootropics også racetamer i form af noopept osv. altid glider det lige igennem tolden både fra USA og EU. Hvis du bestiller fra Indien osv. i pilleform så plejer de at blive snuppet da de åbenbart scanner meget post derfra. Men da det ikke er ulovligt vil du få det igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ved at man kan få Noopept indført uden problemer (kender endda en dansk side der sælger det), men det er en racetam-analog som jeg ikke er specielt interesseret i, medmindre jeg ikke kan få fat på nogle "klassiske" racetam-præparater (som Oxiracetam, Aniracetam, Pramiracetam, etc.).

Spørgsmålet er bare om de faktisk er lovlige at indføre til eget forbrug eller ej; er ikke særligt interesseret i at tage chancen før jeg ved det med sikkerhed.

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Dedikeret medlem

hejsa!
og undskyld men jeg hijacker lige tråden!

er det bevist at de fungerer, og er der noget forskning omkring virkning og sideeffekter, f.eks ved længere tids anvendelse?
( er blot nysgerrig og i lader til at have lidt indsigt.. så smid gerne et link med info eller noget.. :-) )

mvh STWOD
:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

stopthewarondrugs skrev:
hejsa!
og undskyld men jeg hijacker lige tråden!

er det bevist at de fungerer, og er der noget forskning omkring virkning og sideeffekter, f.eks ved længere tids anvendelse?
( er blot nysgerrig og i lader til at have lidt indsigt.. så smid gerne et link med info eller noget.. :-) )

mvh STWOD
:peace:

Yep, det er bevist at de virker, men det varierer selvfølgelig fra person til person, samt efter hvilken nootropic/racetam du benytter.
Der er stort set ingen bivirkninger - men det kommer selvfølgelig an på hvilket præparat du benytter, samt hvilken dosis du tager.

Jeg kan kun anbefale at du læser op på dem du evt. kunne være interesseret i at prøve. Piracetam (den prototypiske racetam), Aniracetam og Oxiracetam er nogle af de mest populære.
Jeg kan også anbefale at du læser Wikipedia's nootropic artikel og evt. Reddit's Nootropic subreddit.

Cheers :cheers:

Junior medlem
Brugeravatar

Så, ehm... der er ingen der har nogen idé om hvorvidt det er lovligt at indføre Oxiracetam, Aniracetam eller evt. Phenylpiracetam til eget forbrug?

Har hørt at sådanne stoffer ikke må indføres hvis de er receptpligtige i Danmark, men såvidt jeg har kunne finde ud af kan man ikke få nogle af dem på recept i Danmark. Så man må vel gå ud fra at man godt kan bestille det så længe det er fra et EU-land?

Insane psychedelia user!

Jeg mener ikke at det er lovligt at indføre lægemidler, uden at du har en recept. Hvad jeg kan se på wiki så sælges i hvert fald Piracetam og Aniracetam som lægemidler i EU.

Junior medlem
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
Jeg mener ikke at det er lovligt at indføre lægemidler, uden at du har en recept. Hvad jeg kan se på wiki så sælges i hvert fald Piracetam og Aniracetam som lægemidler i EU.

Skal de bare være registreret som lægemidler i EU for at man ikke kan indføre dem, eller skal de være registreret som lægemidler i Danmark? Er lidt usikker på den del.
Og hvad med Oxiracetam - er den registreret som lægemiddel i EU? Ellers må det jo være den jeg skal bestille...

Stodder
Brugeravatar

Lidt læsestof: https://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin ... nternettet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]