Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 09:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa. :)

Jeg er ny på siden, efter en længere periode som ''lurker''.
Jeg har længe overvejet tanken om at ville prøve psykedeliske stoffer - har læst meget om effekterne og hvad man skal tage højde for osv.
På Netflix stødte jeg på denne dokumentar; DMT: The Spirit Molecule - og fandt stoffet utroligt interessant men også meget skræmmende. Det er vildt at et sådan stof findes, og jeg vil virkelig gerne opleve det.
Jeg har hverken prøvet svampe, LSD og hvad der ellers findes. Har faktisk kun røget hash og pot, hvilket er helt ude for sammenligning. Men hvad er jeres råd til dette? Jeg er indforstået med at det er mange gange kraftigere end noget andet i den kaliber, så vil jeg kunne holde til det, hvis jeg har i tankerne hvad der venter?

Eftersom jeg ingen kontakter har til nogle af stofferne, fandt jeg denne video: Easiest Ayahuasca Recipe - https://www.youtube.com/watch?v=ewamkPjI_pg
Det går ud på, at man kværner Syrian rue og indtager det 30 minuter før indtagelse af kværnet Mimosa hostilis. 3 gram Syrian rue og 4 gram Mimosa hostilis sådan cirka. I stedet for kapsler som han foreslår er der i kommentarerne en der bare skyllede det ned med vand. Man skal altså ikke til at koge det og alle de andre metoder jeg fandt på nettet.

Er der nogle der kan anbefale overstående metode - duer det ikke - eller er det farligt at gøre det på den måde?

Håber i vil hjælpe mig i begyndelsen af mit psykedeliske eventyr.

Vh LazyDazy

Junior medlem
Brugeravatar

Hej! Ved ikke så meget om ayahuasca, men ved dog, at det nok ikke er den bedste ide hvis man ikke har prøvet psykedeliske stoffer før :) Har ikke selv prøvet det, men tror det ville være rimeligt overvældende for en nybegynder.
Svampe er et godt sted at starte, og du kan evt. se om du kan finde nogle selv, de gror vildt i danmark.

Håber du finder ud af det :) Godspeed!

“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ayahuasca er for erfarne psykonauter. Både fordi det er et meget kraftigt trip, men også pga. det fysiske: MAOi hæmmere kræver, at man opretholder en striks diæt op til trippet og under trippet kommer du til at ligge og ralle på gulvet mens du skider, pisser og brækker dig i stride strømme.

Som nybegynder ved man ikke, hvad man skal forvente af psykedeliske stoffer, eller hvordan man bliver påvirket af stofferne. Jeg er helt sikker på, at du sagtens kan finde det du søger i et trip på 1-1-1,5g svampe. Det er efter min mening det bedste sted at starte i den verden, og helt sikkert en stor nok mundfuld for en rookie.

Vh

Uanset hvor meget du har læst er du ikke forberedt på DMT, sådan er det bare.

Bare Svampe kan rive en nybegynder i stykker, så vent med DMT´en som de andre også er inde på.

Jeg havde selv ca. 65 trip med Svampe, LSD LSA Ketamin osv på bagen da jeg kastede mig ud i DMT, og alligevel fik jeg en overraskelse som jeg ikke kunne have forberedt mig på.

Vh Ø Tripperen!

Insane psychedelia user!

Jeg synes det er noget vrøvl at man ikke kan starte med DMT. Alle psykedeliske oplevelser kan 'rive en nybegynder i stykker'. Sådan er det bare! ;)

Hvis man forbereder sig ordentligt, ved at læse op på den pågældende substans og har en tripsitter man stoler på med i processen, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem at starte med DMT.
Hvis man ikke har haft en psykedelisk stofoplevelse før, kan man slet ikke forestille sig hvordan det er. Og det er sådanset underordnet om det er svampe, meskalin eller DMT.

Det jeg synes som måske har største betydning for om et psykedelika er god til begynderen er længden af trippet. Da personen jo ikke aner hvordan h*n reagerer. Så imo er det smartest at starte med et stof af kortere varighed.

Junior medlem

Mange tak for jeres svar!
Jeg er nået til enighed med mig selv om, at jeg venter med med DMT og specielt Ayahuasca.
Som du siger Mr. Gone, har jeg slet ikke læst nok op på stofferne, så jeg tænkte angående LSD og svampe, hvad risikoen for overdosis af disse stoffer er? Man høre mange åndssvage ting i nyhederne, men tænkte fx på seneste nyhed om nogle LSD frimærker der var gået galt?
Kan man desuden stadigt finde spids nøgenhat i naturen?

Og checker lige wired.com ud :D

På forhånd tak.

Dedikeret medlem

Du kan købe trøfler over internettet. De er lige så gode som svampene. Jeg må ikke sige hvor, så du må selv finde frem til dem. Tip: Trøfler hedder "truffles" på engelsk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Mr. Gone skrev:
Jeg mente DMT i form af Ayahuasca, da dét trip er meget udfordrende for sindet, varer længe og kræver væsentligt mere forberedelse end et 1g's svampetrip. At ryge DMT er noget helt andet fordi det ikke varer nær så længe. Det første psykedeliske stof jeg tog var Salvia, hvilket var en milliard gange kraftigere end noget andet jeg har oplevet. Men det virker kun i 15 minutter ca., og derfor var det ikke så hårdt for sindet. At trippe 8-12 timer på Salvia første gang ville nok ikke have været så sjovt, men hold da op en oplevelse det ku' være. Min pointe er, at det dybe spirituelle aspekt, der kan være til stede under et Ayahuasca trip også godt kan forekomme på et svampe- eller sågar et LSD trip. Det bliver højest sandsynlig ikke i samme omfang, men det er alligevel 'bedre' at få en smag for den psykedeliske oplevelse, og vænne sig til den verden man træder ind i, før man kaster sig selv ud i et Ayahuasca trip.

@LazyDazy: Jeg vil gerne selv købe noget LSD, men jeg tør simpelthen ikke med alle de RC's der er i omløb. Jeg vil helst ikke tage et NBOMe, da de har forårsaget tilsyneladende tilfældige dødsfald, selv i normale tripdoser. Jeg tror ikke spids nøgenhat sæsonen er ovre endnu, men den nærmer sig. Vi har en tråd på psychedelia med svampefund og spørgsmål, så derinde kan du tage et kig :P
Det er umuligt at få en overdosis af svampe. Det værste der kan ske er at en latent psykose bliver udløst, eller at du får et bad trip. Men det er ikke noget man skal være bange for, og jeg ved ikke helt om man skal tro på at det er at det er svampene, som udløser disse psykoser. Ellers kan man jo sige at psykosen nok ville have udløst sig selv på et tidspunkt, så det er nok bare godt den kommer ud tidligt! =D

Læs alt hvad du vil herinde: https://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml
Generelt er erowid bare propfyldt med triprapporter og nyttig information om de fleste stoffer.

Lige mine ord. "Mærker" som de bliver kaldt nu til dages er sku pisse farlige hvis man ikke har den rette viden, kender folk som er forholdsvis erfarne med stoffer som stadig har kommet til at tage nbome som de troede var LSD. Svampe ved man sku hvad er som du også siger! Hvis man skal tage LSD skal man sku ha den helt rette basale viden omkring stoffet, eller teste det så man er HELT sikker på hvad det er. Det er helt sikkert ikke nok at stole på den lokale uprofffesionele pusher som der ikke engang ved hvad UG er, eller kommer med klassikeren "der er 1500 ug", ja det flot spasser, et LSD mærke med 1500 ug til 50 kr, allright bare smid dit lort ud.

Jeg gir Mr.Gone ret. Hvis det skulle være så hold dig til svampe medmindre du tænkt dig at læse rigtig rigtigt grundigt op på tingene.

ragamuffin
Det er selvfølgelig subjektivt, for mig er DMT mega intenst, også i forhold til de andre psychedelika. Jeg har ikke prøvet noget der kan være så angst triggende som DMT. Med DMT når man et punkt hvor ens mod bliver overvundet, det kan man selvfølgelig også opleve på andre psychedelika, men ikke nær så konsekvent. Men det er selvfølgelig bare sådan jeg reagerer på substancen. Men det er også det der gør den så guddommelig lækker i den anden ende:)

Nu har jeg selv oplevet at få Nbome, da jeg ellers skulle have LSD, og den fejl begår jeg ikke igen. Det var førstegang jeg skulle købe LSD. Jeg synes, at det er rimelig nemt at observere hvis man er på vakt. De Nbome jeg har set, har været nogle tykke pap mærker, og ikke tyndt papir som alle de batch lsd har været på som jeg har haft. Jeg bilder mig selv ind, at det er fordi at doserne af Nbome er meget større end lsd, da de ikke er nær så potente. Hvis andre har erfaring af det sammen, eller noget andet, må i lige fortælle?
Derudover er der smagen, den er sgu ikke til at tage fejl af, fuck de Nbome jeg smagte har en vammel bitter smag.

Ellers må man bare teste. Men Svampe er bare et helt suverænt psychedelikum, så det er oplagt til førstegang:D

Vh Ø Tripperen!

Dedikeret medlem

Hvad mener du, Ø-tripper? Hvordan kan DMT være guddommelig lækker, hvis stoffet er angstprovokerende? Det lyder som et dårligt trip.

DMT er gudommeligt. Det kan være både det mest frygtindgydende, og det mest spirituelle/euforiske på samme tid.

Dernæst kan det også være den bedste oplevelse man nogensinde har oplevet, eller den mest forfærdelige. Nogle brugere her inde har skrevet at de aldrig nogensinde vil prøve det igen, og andre at de aldrig har oplevet noget så lækkert.

Det varer dog kun 15min, og min erfaring viser mig ihvertfald, at der ikke er nogle bivirkninger efter en halv time. Dvs at der sådanset ikke er nogen grund til at frygte stoffet på forhånd.
Det er måske lidt kompliceret forklaret, men jeg synes også at det er besværligt at beskrive DMT. Det må opleves.

Vh Ø !

Junior medlem

Mit vildeste Emma trip 31-oktober-2015

Mig og min veninde havde taget Emma sammen et par gange før, hvor det gik rigtig godt. Hun havde tendens til at brække sig, når hun indtog det oralt, hvor jeg ikke kunne brække mig, altså få det op.

Efter min veninder har brækket sig på MDMA, så har hun sundet sig lidt, og derefter fået det vildeste Emma trip nogensinde. Hendes øjne flakker rigtig meget, hun nuser sig selv ved benene, er kærlig og rar. Rigtig nydelse af MDMA.

Men vejen igennem her til det gode trip er mindre sjovt. Min veninde begynder at få det dårligt, som i rundtosset, kvalme og hedeture. Det skal siges, at hun har prøvet dette flere gange, så hun 'ligger' ikke mærke til det mere sådan.

Hendes svedeture bliver værre og værre, altså sveder mere og mere, bliver ligbleg og ser rigtig dårligt tilpas ud, men som hun selv siger, er det bare en fase, som hun skal igennem, og hun er ikke urolig, fordi hun ved, hvad der skal ske, og hun har det gode trip i baghovedet. Faktisk en beløning hun får, når hun har knækket sig. Let, luftig og alt er bare perfekt.

Som jeg skrev til at starte med, har jeg ikke før nu prøvet at brække mig på Emma.
Før jeg brækkede mig, skulle der 3 glas med 3 små streger i, og en pæn størelse streg til næsen, før der skete noget.

Jeg tog den sidste streg, og hurtigt begyndte at jeg få en varm følelse i kroppen. Jeg sad og sundede mig, men jeg følte at Emma blæste mig rundt. Rigtig vildt, at hun skulle til at komme på et stadie, hvor jeg ikke ville kunne styre hende. Hun ville overtage mig og styre mig.

Jeg siger til min veninde, at vi skal gå ud på wc'et, hvor jeg læner mig op ad toilet med hovedet ned i toilettet.

Det hele drejer rundt, ligesom når man er rigtig godt fuld. Jeg kan mærke, at jeg begynder at svede, og jeg sveder mere.
Jeg ved, at man sveder meget på MDMA, og det er derfor vigtigt at drikke vand.
Men den her svede tur kan jeg ikke sammenligne med noget jeg selv har prøvet eller set før.
Jeg var gennem svedt. Jeg kunne mærke sveddråber falde fra min hage og ned på gulvet. Det løb ned af min ryg og mave.

For at vise min veninde, hvor slemt det var, selvom hun kunne se det på mit hår, da det var gennemblødt.
Men jeg trak op i min trøje, og min mave var plask våd. Det lignede jeg havde været i bad.

Min veninde står fast ved, at vi skal gå udenfor, så jeg kan køle mig selv ned, selvom jeg på ingen måder havde lyst til at bevæge mig. På det her tidspunkt havde jeg ikke kvalme.

Vi kommer udenfor, og jeg sætter mig ned, med hovedet foranbøjet. Jeg sveder og sveder, og jeg er bange og skræmt, hvilket måske også har fremkaldt mere sved?

Min veninde snakker til mig, spørger ind til det osv, og vi sammenligner hendes ture med mine, hvor hun bare siger, at jeg skal kaste op, men jeg følte ikke, at jeg kunne.

Min veninde ligger sin hånd på min skulder og begynder at nusse mig, hvilket beroliger mig helt vildt. Svedturen aftager hurtigt herefter, hvor jeg får det meget bedre.

Jeg sidder lidt og lige pludselig uden advarsel, så brækker jeg mig 3 gange i træk.
Og ikke engang 1 minut efter, føler jeg mig lettet og tilpas igen, hvor vi sidder op ad hinanden og slapper af og snakker.

Her efter sker der ikke mere.
Jeg får et dejligt Emma trip, hvor jeg bliver kærlig og tryghedsnarkoman. Ment på den måde, at mig og min veninde er i kontakt med hinanden hele tiden, hvor vi bare ligger over hinanden og slapper af.

Efter noget tid, tager jeg så en ny streg, og der kommer Emma følelse bare normalt og der er ingen skræmmende reaktionen osv.

Efter min erfaring nu, så vil jeg undgå at drikke det igen, pga den nedtur man får. Det kan ikke forklares eller beskrives. Det er noget, som man skal opleve, før man kan forstå det.

Mit råd til andre første gangs, ville være, at de ikke skal drikke det. Ville indtage igennem næsen, for så slipper du for den her tur.
Du kan godt få noget af det her dårlige trip ved snifning, men det er slet ikke så slemt eller voldsomt. Her bliver jeg personligt slet ikke så bange eller noget. Man kan styre svedture og man føler, at man har kontrol over det!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
TIL MDMA510

Jeg får et dejligt Emma trip, hvor jeg bliver kærlig og tryghedsnarkoman. Ment på den måde, at mig og min veninde er i kontakt med hinanden hele tiden, hvor vi bare ligger over hinanden og slapper af.

- Det er sådan et MDMA trip skal være, det du har skrevet inden det lyder som en OVERDOSIS af MDMA, man skal bestemt ikke få det sådan af MDMA - jo hvis man gerne vil tage alt for meget af stoffet og få det mega dårligt lang tid efter, når du tager sådan en høj dosis. Du kan jo ikke engang huske hvad der sker du er bare helt væk, og brækker dig, kan ikke se hvad det fede er ved det.

Mit råd til andre første gangs, ville være, at de ikke skal drikke det. Ville indtage igennem næsen, for så slipper du for den her tur.

- Det er ikke rigtigt. Du får klart et mere intenst trip, når du sniffer det men det virker kortere end hvis du spiser det. Dog er der stadig nogen der bedst kan lide at sniffe det, jeg foretrækker klart at spise det men det er jo en smagssag. Har lagt mærke til mange folk gør begge ting, først spiser det og så sniffer en streg lige efter, de får det altid dårligt. Man kan sniffe en lille streg når det er begyndt at virke oralt hvis man er tryg ved det og ved hvor meget man tager.

Efter min erfaring nu, så vil jeg undgå at drikke det igen, pga den nedtur man får. Det kan ikke forklares eller beskrives. Det er noget, som man skal opleve, før man kan forstå det.

- Jamen det er da ikke fordi du har drukket det, det er fordi du har taget ALT ALT for meget. En anden gang håber jeg du vil kigge lidt herinde eller på erowid hvad dosis er for et stof, for alt for mange mennesker man kender eller møder i byen ved faktisk slet ikke hvor meget man skal tage af et stof, de suger bare løs. Stoffer er farlige, hvis man ikke ved hvad man laver. Pas på dig selv.

God søndag.

Dedikeret medlem

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at ryge DMT, men jeg kan desværre ikke skaffe rent DMT. Hvor godt virker det, hvis jeg ryger noget Mimosa Hostilis, som jeg køber over internettet? Vil det være bedre hvis jeg ryger det sammen med Peganum Harmala, ligesom når man drikker ayahuasca?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Enspænderen skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at ryge DMT, men jeg kan desværre ikke skaffe rent DMT. Hvor godt virker det, hvis jeg ryger noget Mimosa Hostilis, som jeg køber over internettet? Vil det være bedre hvis jeg ryger det sammen med Peganum Harmala, ligesom når man drikker ayahuasca?

Koncentrationen af DMT er så lille, at du ikke bare kan ryge mimosa rent. Så nej. Derudover er det en bark, og nok ikke så nemt/behageligt at ryge. Du kan godt få en rus ud af at ryge eller drikke stepperude, men det har intet med DMT-rusen at gøre. Og hvis du vil det, skal du i øvrigt læse op på, hvilken diæt du skal overholde og hvilken medicin du ikke må kombinerer med MAOi.

Men hvis du kan få mimosa fra nettet, kan du jo selv lave en ekstraktion. Bare hav styr på skidtet, så du ikke springer dig selv i luften.

Dedikeret medlem

Tak for svarene. Jeg ser på det.

Enspænderen

Hvad vil du opnå ved at prøve DMT? Det er bare et spørgsmål, efter at jeg læste din kommentar på Heroicdose trip fortælling med Ayahuasca i Peru, hvor du gav udtryk for, at du mente, at psykedelika kun er sjov og ballade, og sætter fuld knald på fantasien, og at du ikke kunne se hvordan Ayahuasca kunne skille sig fra de andre psykedelika. Og at alle de visuals vi får på psykedelika og DMT kun er rene haluccinationer.

Det er bare af ren nysgerrighed, da jeg selv er af en helt anden overbevisning. Jeg mener også at Ayahuasca og DMT skillers sig markant fra de andre psykedelika jeg har prøvet:)

Vh Ø Tripperen

Dedikeret medlem

Hej Ø-tripper.

Jeg udelukker ikke, at ayahuasca og andre psykedeliske stoffer kan have en terapeutisk eller spirituel virkning. Jeg siger bare, at udfra mine egne personlige erfaringer er der langt imellem dem. Det er undtagelsen, fremfor reglen. Man kan gøre en del for at fremme det, men jeg kan ikke forestille mig at man kan gøre så meget, at alt hvad man oplever under et trip er dybt meningsfuldt. Hallucinationerne vil altid spille en dominerende rolle. Ikke desto mindre er de terapeutiske og spirituelle virkninger så værdifulde, at de er værd at vente på.

Hej igen Enspænderen

Ok jeg forstår.
Jeg er bare af en helt anden overbevisning. Det er rigtig lang tid siden, at jeg har haft et trip, som ikke har været spirituelt og terapeutisk. Så må jeg nok helt tilbage til da jeg startede. Hallucinationerne vil altid spille en dominerende rolle siger du. Jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg forstår det som om, at du ikke mener, at hallucinationerne er til nogen nytte undtagen at have det sjovt, er det korrekt? For mig er hallucinationerne ikke et biprodukt på et trip, nej hallucinationerne er spirituelle og terapeutiske i sig selv. Hallucinationerne er vores egne tanker i mønsterform, dvs. alt hvad vi ser af hallucinationer på et trip, findes i os selv. Der er ingen hallucinationer der kun er for sjov, det tror jeg ikke.

Udfra mine egne erfaringer, har det kun været på ca 5% af af mine trip, hvor jeg ikke har forstået, en dybere mening med det jeg har oplevet. Jeg er overbevist om, at hvergang vi ikke får noget dybt og meningsfuldt med tilbage fra vores trip, er det fordi at vi ikke har forstået det.
Sidst tror jeg bare at man skal prøve Ayahuasca og dmt, så er man nok ikke i tvivl længere. Men det er bare ud fra personlig erfaring:)

Vh Ø Tripper

Dedikeret medlem

Okay. Jeg respekterer, at du har andre erfaringer end mig. Du er heldig, at stofferne virker så godt på dig. Men de fleste af de hallucinationer jeg får, er farvede mønstre i uophørlig bevægelse. Hvordan kan der være en dybere mening med dét? Der kan godt komme billeder ind imellem, men kun glimtvist, og som regel er det ikke noget jeg kan huske bagefter. Det ændrer sig hele tiden. Jeg oplever sjældent nogen sammenhængende forløb, som i drømme.

Til gengæld bliver jeg meget ofte ekstatisk. Det har i sig selv en gavnlig virkning på mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]