Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

.
På forhånd tak!

Senest rettet af The-Midnight-Howl 01 jan 2016 19:53, rettet i alt 1 gang.

Medlem

tongkat ali,
reishi mushroom,
søg evt på de forskellige præparater som hører under nootropics. Der er tusinder af kosttilskud og præparater som kan øge din kognitive funktionsevne

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvad får dig til at tro at årsagen til dine problematikker skyldes en neurologisk ubalance? Er det noget som er blevet testet? Lyder temmelig usandsynligt i mine øre om end det selvfølgeligt er en mulighed.

Hvis du virkeligt er interesseret i at skabe balance, så er det første du bør gøre vel at droppe Methylphenidaten. Det ville i min optik være oplagt at starte der. Du skriver desuden at du ikke er interesseret i at indtage konventionelle lægemidler, det hænger da ikke helt sammen med dit indtag af Methylphenidat - eller er der noget jeg overser?

Det er alfa og omega at du har styr på kost, motion og søvn hvis din krop og sind skal kunne fungere optimalt.
Det lyder til at du har fint styr på kost og motion men hvad med søvn? Får du tilstrækkeligt af den med en nogenlunde fast døgnrytme? Hvis ikke, så kan det muligvis gøre en stor forskel men det tager mere end et par gode nætter i træk.

Derudover kan du overveje at forsøge dig med følgende:

Yoga
Meditation

Frisk luft på dagligt basis, gerne i naturskønne omgivelser. Det er i hvert fald noget som er helt essientielt for at jeg selv kan føle mig tilpas i hverdagen. Herunder også eksponering for solen.

Håber du finder noget som virker for dig.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror at kosten har en stor indflydelse på min sindstilstand. Har i hvertfald erfaret, at levnedsmidler der indeholder kasein og gluten forværre mine symptomer på begge udviklingsforstyrrelser. Når de ikke indgår i kosten, så får jeg det markant bedre. Min kognition forbedres, humøret stiger, fungere bedre i sociale sammenhænge og håndtere lettere stress. Dette gælder også sukkerholdige produkter. De sanseindtryk jeg udsættes for i samfundet interagere med tilværelsen, og har på den måde vel indvirkning på ubalance i hjerne kemien, da stress hormoner antages at nedbryde neuroner. Svjv. er mennesket et produkt af 70% genetik og 30% samfund, så betragtes den påstand ville jeg være disponeret for, at reagere kraftigt på ydre stimuli, hvilket jeg mindes at opleve så langt hukommelsen nu rækker.
Er ikke interesseret i forslag om konventionelle midler, da farmaceutisk amfetamin er en valgmulighed, der er bare det, at man kan ende med, at dræne hjernen for signalstof. Grundet den nedsatte funktionsevne er daglige gøremål meget uoverskueligt og udmattende. Har et håb om, at kunne sænke min medicinske dosis, som et resultatet af midler, som måske er mere holdbare på sigt.

Hvad mener du med om jeg er blevet testet? :)

Vedrørende min søvn, så må jeg krybe til erkendelse og meddele at den ikke er optimal. Får cirka 6-7 timer søvn om natten og sengetiderne mangler struktur. Er havnet i en dårlig fase pga. stress, men kan forstå på det, at det skal ændres. Vil også se om jeg kan komme ind i en god rytme med meditation.

Tak for et godt svar

Medlem

Altså jeg er sgu generelt også stresset, og der hjælper etizolam. Selv 1 mg kan være nok til at mit fokus er forbedret.. Det sletter lige de dårlige tanker også kan man bedre fokusere.

Du skal dog vælge om du vil bruge dem til søvn eller om morgenen. Det går ikke at indtag 4 mg hver eneste dag.. Lige så snart 2 mg ikke er tilstrækkelig, er det tid til pause for at undgå tolerance og at blive hooked.

Skal lige siges jeg har massiv angst-derfor jeg bruger Etizolam til at blive "ligeglad" med om jeg sidder i et proppet lokale.

Medlem
Brugeravatar

Benzodiazepiner er at fristende at benytte da de kan virke særdeles befriende for angst- og stress, men dækker kun overfladisk og er ikke tilstrækkeligt på længere sigt i min optik. Har eksperimenteret med forskellige præparater for, at regulere den ellers så energiudsugende sindstilstand. Benzo'erne har været gavnlige, men for mit vedkommende er de uhensigtsmæssige. Er ikke i tvivl om, at nogle lever så dysfunktionelt at nervemedicin er nødvendigt, men mener ikke at jeg opfylder de kriterier. Søger som sagt alternativer, som kunne være fx urter uden lamme potentiale.

Senest rettet af The-Midnight-Howl 12 nov 2015 09:59, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Tractorbeam skrev:
Benzodiazepiner er at fristende at benytte da de kan virke særdeles befriende for angst- og stress, men dækker kun overfladisk og er ikke en holdbar løsning på længere sigt i min optik. Har eksperimenteret med forskellige præparater for, at regulere den ellers så energiudsugende sindstilstand. Benzo'erne har været gavnlige, men anser dem ikke for at være en holdbar løsning. Er ikke i tvivl om, at nervemedicin er nødvendigt for nogen, men tror ikke at jeg opfylder kriterierne.

Du har sikkert fuldstændig ret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]