Jeg håber på lidt inspiration og vejledning vedrørende nedtrapning og på sigt måske en totalt ophør af amfetamin og hash, på vegne af min kæreste.
Han har i ny og næ, over en længere periode, nævnt at han gerne ville lægge sit meget høje forbrug af forskellige substanser på hylden. Han har bragt nogle løsningsforslag på bordet, eksempelvis har vi i fælleskab skrevet nogle gøremål ned, som han selv har foreslået skal skemalægges, så han løbende kan vinge af når opgaven er fuldført.
Han er nu på andendagen af hans ophør både med amf og hash.
Jeg selv har haft et misbrug af hash igennem 4-5, og har i dag et mere naturligt forhold til det. Ryger end sjældent gang, men aldrig med min kæreste, da det ikke må blive 'vores ting'. - så ender jeg bare i et misbrug igen, og det er jeg ikke interesseret i.
Vi har kendt hinanden i lidt over et år og har taget en del amf sammen og lidt Emma.
Jeg har ikke noget misbrug, og craver det ikke.
Min kæreste har røget og taget stoffer igennem mange år, måske ti - og jeg har på fornemmelsen det er blevet værre og værre, i hvert fald bruger han det flere gange ugentlig, ikke kun i weekenden, men også for at kunne arbejde, tage til familiesammenkomster etc.
Desuden har han for år tilbage haft et pillemisbrug, men det har han stoppet helt.
Håber det var nok baggrundsviden

Nu til mit spørgsmål.
Hvad forventes af bivirkninger, og hvordan kan jeg bedst muligt støtte ham på en naturlig og kærlig måde?
Ved han gerne vil leve et liv uden at være styret at stofferne, men med min egen erfaring fra mit forsøg og til sidst direkte ophør med hash, ved jeg det kan være svært at holde sig motiveret og selvom lysten til forandring er der, er det en kæmpe kamp, som kan føles umulig og ligefrem ubehagelig.
Jeg har dog ikke de store erfaringer med at stop af amfetamin, eftersom jeg aldrig har haft en decideret misbrug - men 'kun' har prøvet at holde den kørende nogle dage...
Håber I vil dele jeres erfaring, viden og kærlighed

Hvis nogen skulle få lyst til at smide dumme bemærkninger efter mig på baggrund af mit indlæg, vil jeg på forhånd meget gerne frabede mig dem. Tak.
Ha' det dejligt derude.