Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Sorry men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle lave indlægget.

Jeg indtog i Torsdags nogle såkaldte "æg" indeholdene ca 5g hash per stk (Pakket godt i plastik). Der er ca 10 i total. (dont ask me why i did it...)

Jeg er i i det problem at nogen af dem sidder fast et eller andet sted inde i mig, og har nu fået hård mave. Hvad kan jeg gøre her foruden at tage en tur på hospitalet og melde mig selv ???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Sveskejuice - eller andre afførende midler...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Spis noget afføringsmiddel, ellers ved jeg det sgu ÆGGE lige haha :D

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ville tage et smut på skadestuen hvis jeg var dig! Diverse afføringsmidler kan måske løse problemet men du risikere faktisk også at forværre situationen. De fleste af disse midler virker nemlig ved at suge vand ind i tarmsystemet som så skal opbløde årsagen til forstoppelsen men det tænker jeg ikke at dine æg vil blive påvirket af i tilstrækkelig grad. I stedet risikere du at at få en ekstremt udspillet tarm pga væskeansamlinger før obstruktions punktet, hvilket højst sandsynligt vil være temmelig smertefuldt. Tarmobstruktion kan desuden ende med at skulle løses ved akut indlæggelse og kirurgiske indgreb, sandsynligheden for at det går så galt er nok ikke særlig stor men den stiger jo længere du afventer.

Junior medlem

Damn fuck, prøver med lidt afføringsmiddel og giver det 12-24 timer. Hvis ikke så må jeg jo bide i det sure æble :/

Insane psychedelia user!

Hva med tarmskyldnimg har du prøvet det?
Ku være du ku få proppen ud.

Pøjpøj med det

Junior medlem

Fso skrev:

Pøjpøj med det

Jeg har faktisk været lidt I gang med bruseren men det virkede sku ikke helt efter planen :/

Dedikeret medlem

Det virker næsten, som taget ud af en plat komedie. :P

Hvor mange æg er ude? Tænker 5 gr hash er en ret lille klump, men hvis der er 5 tilbage er det straks noget andet. Prøv at beskrive en ca størrelse og facon på de klumper hash du har indtaget, samt hvad de er pakket ind i. (fx om det er husholdningsfilm eller kondomer).

Hvis du har en lokal blokering, vil du kunne selvdiagnosticere lidt, ved at mærke på din mave. Mærk først med en flad hånd rundt på maven (fra langs dine ribben og ned til hoften) om der er hårde eller ømme punkter. Det skal ikke være sådan at du skal lægge overdrevet tryk på, bare let. Hvis der er en blokering, skal du nok mærke den.

Er der ikke noget umiddelbart at føle, så begynd systematisk at trykke lidt dybere med et par fingre (eller evt. knoer, hvis du har en svag hånd). Finder du noget der giver intens stikkende smerte, ville jeg søge læge omgående. Finder du et hårdt område, kan du (forsigtigt!) masserer området omkring det - ikke selve den hårde klump! - og se om ikke det kan hjælpe den lidt på vej.

Finder du ingenting, er det jo også muligt at være forstoppet af andre årsager. Som Farmand skriver, så er afføringsmidler ikke en genial løsning hvis du har en reel blokering af tarmen, men hvis du bare har fået lidt træg fordøjelse af det, kan det måske hjælpe. Det er lidt et sats.
En bedre idé ville være et lavement, som du forsøgte med bruseren - hvilket i øvrigt ikke er en god idé, der er for meget tryk på. Hvis du vil gøre det, får du nok brug for en ven til at hjælpe. Princippet er en beholder med vand hævet 0,5 - 1 meter over dig med en slange i bunden der fører til du-ved-hvor. Enden skal naturligvis være af en facon der ikke kan skade dig, den skal et par cm op. Derfra får vandet lov at løbe op, til der ikke kan være mere. Hold det derefter inde så længe du kan, såfremt du ikke mærker smerter eller lign. Gerne 20 min +.
Der findes "kemiske" produkter som fx https://www.webapoteket.dk/artikler/forstoppelse, der søger at opnå samme effekt.

Jeg håber dit indlæg er lidt en spøg - ellers held og lykke, og vend gerne tilbage med mere info. Hvis din forstoppelse udvikler sig til en smertefuld tilstand, skal du glemme konsekvensen ved hashen i din mave og søge læge øjeblikkeligt.

Edit:
Når / hvis du masserer omkring en eventuel hård klump, er målet ikke at komme frem, men tilbage. Undlader derfor i dine bevægelser at søge at tvinge bklokaden frem. Prøv derimod at lave 'neutrale bevægelser'. Ved at påvirke tarmene, gør man det lettere for dem og indholdet at fordele sig rundt på en mere fordelagtig måde (altså fra lokal blokade, til at fordele sig ud i tarmen)

Insane psychedelia user!

NotRandom skrev:
Fso skrev:

Pøjpøj med det

Jeg har faktisk været lidt I gang med bruseren men det virkede sku ikke helt efter planen :/

Lunken vand ned og ligge på ryggen, når du er fyldt så om på den ene side også den anden.
Gentag et par gange og op og tøm.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
er det en god ide at fylde varmt vand i tarmen ? jeg tænker her at lunkent vand jo bare er 50% koldt vand og 50% varmt vand, og er der ikke nogle grumme bakterier i varmt vand tarmen kunne optage ? Jeg aner det ikke men jeg ville nok være betænksom med sådanne metoder, jeg tør ikke komme med nogen råd til TS da jeg intet aner om det her. Ville nok ringe til lægen og spørge, evt lægevagten, jeg tror ikke de ringer og anmelder dig ;)

Dedikeret medlem

Apollo. skrev:
er det en god ide at fylde varmt vand i tarmen ? jeg tænker her at lunkent vand jo bare er 50% koldt vand og 50% varmt vand, og er der ikke nogle grumme bakterier i varmt vand tarmen kunne optage ? Jeg aner det ikke men jeg ville nok være betænksom med sådanne metoder, jeg tør ikke komme med nogen råd til TS da jeg intet aner om det her.

Ja, det er ikke forbundet med fare, og nej, der er ikke nogle grumme bakterier i varmt dansk vandhane vand. Men der er typisk flere. :)

Hvis man vil være bekymret for noget, så er det at vandhane vand ikke er isotonisk og det er derfor skadeligt at hælde op bagi for ofte. (men det er alle lavementer, det er ikke mening man skal få foretaget den slags. Det er nødvendigheder i sygdomstilfælde.)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
okay tak, nu spørg jeg måske meget dumt. Men kan legionella bakterier ikke leve i stort set alle varmvands beholdere og er dem primære årsag til at man fraråder folk at drikke varmt vand fra hanen etc ?

Dedikeret medlem

Jo, det er rigtigt, men legionella er ret sjælden og rammer typisk via luftvejene.

Jeg tror, fordi vandet i et lavenment ikke kommer op i 12-finger tarmen, at der er meget lille risko forbundet med det. Personligt bruger jeg også varmt vand fra hanen i min næseskyller uden betænkeligheder. Det er jo altsammen sandsyneligheder så intet er absolut sikkert, men nok mere sikkert end fx at gå i skole. :)

Insane psychedelia user!

Hvordan er det gået?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]