Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 21:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg overvejer at eksperimentere lidt med ritalin, aderall og lign. Mest for nysgerrighedens skyld, da jeg har hørt det har styrkende effekter i forhold til at arbejde koncentreret.
Jeg har i tanker at bruge det som "studydrug" op imod eksaminer og lign.

Jeg har været lidt i miljøet, men altid købt/fået forskelligt af venner. Jeg har ingen deciderede kontakter selv, og kender ej heller priser.

Hvordan er priserne (københavn) ?
Har i selv erfaringer med det ?
Hvordan går man i krig med at anskaffe sig noget ?

- andet?

vh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Man kunne jo prøve med at få stillet diagnosen ADHD. Så koster det ikke alverden hos apotekerne og det bliver billigere hver gang man køber noget.

Junior medlem

Nørden skrev:
Man kunne jo prøve med at få stillet diagnosen ADHD. Så koster det ikke alverden hos apotekerne og det bliver billigere hver gang man køber noget.

Som normal, velfungerende person, med alt andet end koncentrationsbesvær - kan nemt sidde 6-8 timer i streg og studere tungt stof. Er det så ikke idiotisk overhovedet at prøve? Har overvejet muligheden, men really?

Medlem
Brugeravatar

Det kan sagtens lade sig gøre uanset hvor normal du er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Man er godt nok sølle og desperat, hvis man lader sig diagnosticeres med ADHD, fordi man mangler narko.

Junior medlem

Hindbærroulade skrev:
Man er godt nok sølle og desperat, hvis man lader sig diagnosticeres med ADHD, fordi man mangler narko.

Hov, du taler altså ikke så pænt om andre mennesker :D .. Kan du så finde smilet frem, du!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Jeg er lige kommet i besiddelse af en pakke modafinil. Rigtigt ville min kontakt gerne sælge mig 30 piller får 300kr, men jeg fik ham ned på 200kr, da jeg skrev jeg ikke havde mere. Har ingen idé om hvad det koster hos andre, men mellem 2- og 300kr ville være mit bud. Er spændt på at prøve dem i morgen og se om de virker.

Medlem
Brugeravatar

Hindbærroulade skrev:

Personligt forstår jeg ikke hvorfor nogle mennesker overhovedet vil tage ritalin. Og hvis man uden problemer kan sidde og koncentrere sig med noget tungt læsestof i 6-8 timer i streg, så forstår jeg slet ikke hvad motivationen for at tage ritalin skulle være. Tvivler kraftigt på at trådstarter vil få øget sin koncentrationsevne endnu mere af at tage ritalin.

Men er hvorfor er man dog sølle og desperat? Det lyder lidt stigmatiserende overfor alle der har en diagnose. Det er da en noget rarere måde at få sin ritalin på, hvor man er 100% sikker på hvad det er man køber og hvor man samtidig sparer en masse penge. Er man også sølle hvis eksempelvis har rygsmerter og har fået tramadol eller ketogan hos lægen som man er blevet ret glade for og derfor lyver sine smerter lidt værre end de i virkeligheden er? Ville man være mindre sølle hvis man gik ud og købte ovennævnte medicin fra narkomaner på gaden, eller begyndte at tage gade-heroin i stedet?

Senest rettet af Nørden 02 dec 2015 20:19, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Nørden skrev:
Hindbærroulade skrev:

Personligt forstår jeg ikke hvorfor nogle mennesker overhovedet vil tage ritalin. Og hvis man uden problemer kan sidde og koncentrere sig med noget tungt læsestof i 6-8 timer i streg, så forstår jeg slet ikke hvad motivationen for at tage ritalin skulle være. Tvivler kraftigt på at trådstarter vil få øget sin koncentrationsevne endnu mere af at tage ritalin.

Tanken var nu at benytte det i situationer, hvor arbejdsdage på ~14 timer ville være en fordel, Så når jeg er træt efter 6-8 timer, så vil jeg kunne køre på længere tid endnu.

Medlem
Brugeravatar

DPRimlive skrev:
Tanken var nu at benytte det i situationer, hvor arbejdsdage på ~14 timer ville være en fordel, Så når jeg er træt efter 6-8 timer, så vil jeg kunne køre på længere tid endnu.

Tjah måske. Men personligt bryder jeg mig bare slet ikke om effekten af ritalin, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg ville nok drikke noget kaffe i stedet.

Junior medlem

Nørden skrev:
DPRimlive skrev:

Tjah måske. Men personligt bryder jeg mig bare slet ikke om effekten af ritalin, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg ville nok drikke noget kaffe i stedet.

Jeg har ikke prøvet det, hvorfor jeg spørger mig til råds her. For bl.a. at finde ud af hvorvidt det rent faktisk kan betale sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]