Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 01:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: KOKAINPSYKOE
Junior medlem

Hey there, jeg er en 21 årig sports idiot, som har prøvet kokain nogle gange nu, jeg har efter sidste gang så fået et voldsomt bivirkning af det. har nok ca indtaget 1 gram selv.

Jeg føler mig ikke tilstede i virkeligheden, og jeg føler lidt jeg bare sejler igennem det hele, kan tænke en ting og gøre noget andet. det som om jeg er skilt i 2 dele, det jeg gør. og det jeg tænker. Har googlet frem og tilbage og ender med at jeg må have en pykose fra det.

Er der nogle der ved hvor længe jeg kan regne med at have de her symptomer ? før jeg indtog det den dag hvor det gik galt var det flere måneder siden jeg havde gjort det sidst, så har IKKE haft et regelmæssigt forbrug.

Og jeg tog en såkaldt " quetiapin " 100mg dagen efter for at kunne sove, men endte med at blive helt kogt over og sejle lidt videre rundt. ved ikke om det kan forvære situationen eller hvad. :hm:

Medlem

Jeg vil helt sikkert råde dig til, at tage til lægen i morgen og fortælle om dine symptomer og så få en akut henvisning til en psykiater. Det er umuligt at svare på, hvor lang tid dine symptomer vil være fremtrædende. Måske er de væk allerede i morgen, men hvis de ikke er, så synes jeg du skal tage til lægen med det samme.

Hvor lang tid har det stået på?

Junior medlem

Det har stået på i 6 dage nu ca. Det er som om min hjerne slet ikke fungere ordenligt.
Jeg vil søge læge mandag og håbe de ka hjælpe mig. Hvad ved du ellers om det som kan gavne mig at vide ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Edit: nyt info kom for dagen.

JA, gå til din læge og forklar så præsis som muligt hvad der er sket. Det er sku ikke normalt at du kravler op og ned af væggene 6 dage efter på tog en session Charlie, med tanke mylder oven i hatten

Senest rettet af bindegal 04 dec 2015 01:48, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Der er gået 6 dage, så tror ikke der er meget forskel imorgen... Er desværre bange for det er en psykose - har tidligere haft epilepsi og lider stadig af ADHD hvis det skulle have nogen effekt ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Apmøllermærsk skrev:
Der er gået 6 dage, så tror ikke der er meget forskel imorgen... Er desværre bange for det er en psykose - har tidligere haft epilepsi og lider stadig af ADHD hvis det skulle have nogen effekt ?

Får du medicin for epilepsi eller/og ADHD hvis jeg må spørger?

Medlem

Hvis du ikke har mærket nogen forbedring i 6 dage, så bør du nok tage til lægen i morgen allerede, og få sat gang i noget som kan forbedre din uheldige situation. Du kan ikke kurere dig selv ved at google dig frem til forksellige ting, der står tusindvis af forskellige birvikninger og dårlige erfaringer med kokain, det bliver du muligvis bare endnu mere forvirret af. Du skal simpelthen have fat i en professionel, som ved noget omkring det her, og hvordan han eller hun kan afhælpe det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hej Apmøllermærks. Om du har fået en psykose kan ingen af os sige med sikkerhed, men mit umiddelbare gæt er, at du oplever bivirkninger efter din tur på kokain. Jeg har før oplevet en kammerat blive rastløs af det i lang tid efter, fik problemer med at sove igennem og med at spise det han skulle. Det var nok til at han troede han havde en psykose, men folk der har en psykose er som regel ikke klar over det og er fuldkommen vanvittige at høre på. Du lyder nu til at kommunikere fint og godt selv om der er noget galt. Det der med at du føler at din hjerne ikke fungere, well.. sådan har jeg godt nok haft det en del gange efter jeg har taget hårde stimulanser, i lang tid. Har også selv troet at jeg var blevet hjerneskadet eller sindsyg, men det hele plejer at falde på plads igen. Dog syntes jeg også, ligesom de andre nævner, at du bør gå til lægen og være ærlig. Jeg ville dog være yderst påpasselig med at modtage noget medicin, medindre det er noget at sove på - hvis du altså har problemer med det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej AP.

Jeg vil her komme med nogle udtalelser som for mange nok vil virke kontroversielle - tag det for hvad det er, en persons mening og intet andet.

Jeg syntes ikke at du skal tage til lægen endnu.
Du har indtaget et gram af et random pulver, som da sikkert har indeholdt noget Kokain, men muligvis også alt muligt andet, lige fra diverse RC substanser til rest produkter fra selve produktionen. Du kan derfor nemt opleve bivirkninger som ikke har en direkte forbindelse til Kokainen.
Du har indtaget hvad der som udgangspunkt må siges at være en stor dosis - du har sikkert hellere ikke spist og sovet tilstrækkeligt undervejs formoder jeg?
Du slutter så af med at tage 100 mg Quitiapin - noget der, isoleret set, vil kunne få mange til at føle sig ude af den i et stykke tid efterfølgende. Det kan ikke alene forklare dine symptomer men jeg tror sagtens at kombinationen af alle disse faktorer vil kunne udløse diverse symptomer i over en uge - vel og mærke uden at der er tale om en psykose og uden at du har brug for "professionel hjælp" for at komme over det igen.
Jeg ville personligt give det et par uger mere hvor du:

Ikke indtager nogle psykoaktive substanser - herunder også cannabis, Quitiapin og koffein.

Forsøger af få tilstrækkeligt med søvn i en fast døgnrytme - nemmere sagt end gjort, I know.

Få tilstrækkeligt med føde med fokus på sunde fødevarer.

Kom ud og få lidt frisk luft og sollys på dagligt basis.

Få noget motion, især cardio, 3-4 gange om ugen.

Grunden til at jeg ikke vil anbefale dig at gå til lægen nu her er først og fremmest at jeg tror på at dette højst sandsynligt vil gå over af sig selv.
Men derudover, så er det vigtigt at være bevidst om hvad det er man i bedste fald vil kunne få af hjælp igennem det konventionelle behandlingssystem, når man døjer med symptomer af en sådan karakter som du giver udtryk for.
Sætningen "professionel hjælp" bliver nævnt men her vil jeg argumentere for at den gennemsnitlige læge/psykiater på ingen måde er professionelle når det kommer til rusmidler og psykisk sygdom.
Hvis de var, så ville vi have en langt større succes rate hvad angår langsigtet "helbredelse" af misbrug såvel som psykiske sygdomme.

Den grimme sandhed er desværre den, at du ved at gå til lægen, først om fremmest vil risikere at blive registreret som stofmisbruger hvilket kan have konsekvenser, både her og nu og senere i livet. Her og nu, vil du kunne blive nægtet visse typer behandling (typisk dem som ikke involvere psykofarmaka) indtil at du har overbevidst de rette autoriteter om at du ikke er i et aktivt misbrug. Bid her mærke i den detalje, at der ikke skelnes i mellem forbrug og misbrug. Alt brug, uanset hvor ansvarligt det end må forekomme, er misbrug hvis stoffet ikke er ordineret af en læge. Senere hen, kan du få problemer med at blive tilbudt smerte behandling.

Men hvad kunne de positive sider ved at gå til lægen så være?
Så vidt jeg kan se er de nok ret begrænsede. Du kan selvfølgeligt være heldig at sidde over for en person som kan henvise dig til noget brugbart terapi men den statistiske sandsynlighed for at du vil blive spist af med antipsykotisk medicin er overvældende. Du kan så gå i terapi og lignende, sideløbende med denne behandling men det er altså ikke nemt at arbejde med sit sind når man er på antipsykotisk "medicin".
Nogle læger har desuden en tendens til at være hurtigt ude med psykose relaterede diagnoser så snart de hører at ulovlige substanser har været involveret i symptomernes opståen - et label som du vil være bedre tjent uden, hvis din psykose er forbigående.
Men du giver altså ikke mig det indtryk at du er psykotisk. Dermed ikke sagt at du ikke er det, jeg er ikke ekspert på området og vurdere jo udelukkende ud fra den (btw, ret mangelfulde) information som du har skrevet her.

Hvis du ender med at gå til lægen, hvilket jeg da bestemt syntes at du skal hvis dine symptomer ikke går i sig selv i nærmeste fremtid, så ville jeg personligt udelade alt rusmiddel relateret fra samtalen. Ikke fordi denne information ikke er relevant, det er den bestemt. Jeg tror bare ikke at den person du sidder over for vil være i stand til at bruge den viden på konstruktiv vis/til din fordel.
Så jeg ville personligt holde mig til at fortælle om dine symptomer, så detaljeret som muligt (lav eventuelt en liste hjemmefra så du husker at få det hele med) uden at nævne noget om dit Kokain indtag.

Nå men god bedring!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Psykoseregel #1: Hvis du tror, du har en psykose, har du ikke en psykose.

Junior medlem

Har været ved lægen nu. Har fået den viden at jeg bare er påvirket a bivirkninger endnu. Har været lidt stresset på det sidste og døjer med en del psykiske problemer mht til min sport da den er ret farlig.
Oven på det så
Har jeg så taget den her tur med rusmiddel og det kan godt tage noget tid inden min "kemi" i hjernen er tilbage i normal funktion fik jeg afvide. Hun fastslog at jeg IKKE har en psykose. Jeg har været hudløst ærlig overfor hende igennem alt og fortalt hende alt jeg føler og oplever. Så nu håber jeg bare tankerne snart stopper og jeg kan vende nogenlunde normal tilbage til virkeligheden. Det er uden tvivl den mest ubehagelige oplevelse jeg nogensinde har haft. Tusind tak for alt
Jeres svar! Der er en del af reflektere over syntes jeg

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Til de refleksioner bør der imho høre et par tanker om dosering og stofkombinationer.
Jeg er enig i Farmand's råd mht søvn, motion, frisk luft og sund mad.. Et par gå/løbeture til at tømme hovedet kan gøre underværker

God bedring, giv endelig en melding her :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]