Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 23:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle!

Jeg kommer fra Journalisthøjskolen og skal lave en skoleopgave om unge, der tager eksempelvis Ritalin eller andre fremmende stoffer i forbindelse med eksamen eller intensiv læsning.
Jeg ved ikke, om det er lidt et langskud at spørge herinde, men hvis du i det mindste bare har prøvet det eller kender nogle, der har, vil jeg sindssygt gerne i kontakt med jer!

Skriv en privat-besked til mig her, hvis du kunne være interesseret i at hjælpe. Det ville være en kæmpe stor hjælp!

Mvh Oskar :-)

Senest rettet af dmjxoskar 08 dec 2015 00:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Har brugt stimulerende RC's og benzoer.

Men hvad vil du vide? Du kunne opstille et sæt spørgsmål
så skal du nok få nogle svar :)

Junior medlem

Tak for svar! Må jeg kontakte dig på sms @Rob Dyrdek?
Det jeg søger svar på, er hvorfor man følte sig presset til at tage de her stoffer, hvordan man skaffede dem, og hvilken effekt de havde på dig. Det er ikke noget, der behøves at tage mere end 5-10 minutter, og det er kun til en skole-opgave, så I skal ikke frygte noget. Det er desuden heller ikke for at hænge nogen ud, det er mere fordi, jeg synes det er et vildt interessant emne, som jeg tror der er en fremtid i.

Vil du eller andre interesserede ikke smide min en privat besked, hvis i kunne tænke jer at høre nærmere? Det ville være en stor hjælp!

Mvh Oskar

Senest rettet af dmjxoskar 08 dec 2015 00:38, rettet i alt 1 gang.

Well jeg har afprøvet både Dex-amfetamin og kokain til at lave rapport på, fungerer sgu ok.

Er det interessant?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej Oskar og velkommen til Psychedelia. Pressehenvendelser skal sendes til presse[snabela]psychedelia.dk, så Psychedelias pressegruppe har mulighed for at vurdere om vi ønsker at lægge platform til. Nu er du studerende med en stram deadline - og det er helt klart en formildende omstændighed - så jeg lader dit indlæg stå, men husk det venligst til en anden gang - og del gerne informationen med dine medstuderende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg tror, at du skal skrive spørgsmålene herinde, og så lade folk svare enten i tråden her, eller i en privatbesked.
Det er jo et anonymt forum, og det forsvinder lidt, når man skriver sms'er og alt det lir. :)
Held og lykke med det.

Junior medlem

Ø Tripperen! skrev:
Well jeg har afprøvet både Dex-amfetamin og kokain til at lave rapport på, fungerer sgu ok.

Er det interessant?

Jeg vil sige, at hvilke stoffer det er, er lidt ligegyldigt, så længe de er blevet taget for at optimere ens hjernes ydeevne i forbindelse med en studieopgave eller eksamen eller noget i den stil.

Junior medlem

Leah skrev:
Jeg tror, at du skal skrive spørgsmålene herinde, og så lade folk svare enten i tråden her, eller i en privatbesked.
Det er jo et anonymt forum, og det forsvinder lidt, når man skriver sms'er og alt det lir. :)
Held og lykke med det.

Tak for det, men problemet er bare, at opgave-kravene er, at jeg skal lave et (mindst) telefonisk interview med én, så det var egentlig grunden til, at jeg håbede, at folk ville melde sig selv til mig i stedet for, at jeg bare slog spørgsmålene op. Det er desværre ikke "nok" ...

Junior medlem

Andrusha skrev:
Hej Oskar og velkommen til Psychedelia. Pressehenvendelser skal sendes til presse[snabela]psychedelia.dk, så Psychedelias pressegruppe har mulighed for at vurdere om vi ønsker at lægge platform til. Nu er du studerende med en stram deadline - og det er helt klart en formildende omstændighed - så jeg lader dit indlæg stå, men husk det venligst til en anden gang - og del gerne informationen med dine medstuderende.

Hej! Det er jeg ked af, jeg var ikke lige klar over, at i havde pressehenvendelser, men tak fordi du lader det stå. Det skal jeg helt sikkert huske til næste gang, jeg vil bruge jeres forum! :-) Og det skal jeg nok, hvis jeg hører, at folk har i sinde at bruge jeres brugere som kilder...

Vh Oskar.

Dedikeret medlem

Hej! og velkommen til
der er bestemt én eller 2 som har taget ritalin herinde.. :D
link til søgemaskinen: med ritalin som søgeord: search.php?keywords=ritalin&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8g [2000+ indlœg]

men ja, stil dine spørgsmål op herinde, så ka folk bedre tage stilling til om de er villige til at være med i din opgave..

lettere offtopic: men mon ikk der er nogle på dit uddannelse-center som bruger study-drugs? -og som så enten kunne ringe/skrive/chatte anonymt, så du får dine data.. ;) [<-Dette er blot en ide..]
- & held og lykke med din opgave!

mvh STWOD

Junior medlem

Jeg har del gang anvendt mig af kokain i forbindelse med skriftlige presset eksamener.

Både for at øge hjerne aktiviteter.
men også for at holde mig frisk og fokuseret.

Junior medlem

har selv ofte spist mange methylphenidat og dexamfetamin præparater i forbindelse med skole, prøver og test. :rocking:

Junior medlem

emmaOGcola skrev:
har selv ofte spist mange methylphenidat og dexamfetamin præparater i forbindelse med skole, prøver og test. :rocking:

Hvilken effekt har det på din ydeevne? Gjorde du det, fordi du var presset over karakterer og prøver eller for at teste, om det virkede?
Skriv gerne en privat besked til mig, hvis du har lyst til at fortælle om det! ;-)

Vh Oskar

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fremmende stoffer?

I mandags var jeg til skfitlig matematik A eksamen.
Der drak jeg både kaffe og spiste sukker.
Nix ingen cola eller møllehjul.
Kaffe, peanutbutter & hindbærsnyltetøj i "grov" toast..

Om morgen havde jeg spist en halv skål müsli, med lækker tørret frugt.

Alle disse masser fremmer min hjernepræstation.

Og når nu du er journalist, og skal fylde vores "tomme" hoveder med støj, beder jeg dig på det kraftigste at være så præcis som muligt, og forholde dig objektiv.

Hvad er din hypotese?
Din vinkel, dit personlige forhold til stoffer?

Hvad med at lave et spørgeskema og dele ud på de nærliggende gymnasier/folkeskoler/VUCer?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]