Et andet lille fif som de færreste kender til, er at tilsætte soja lecithin granulat til ens smør/olie.
Jeg har ikke selv prøvet det endnu da jeg ikke har lavet cannabutter længe men stort set alle som har prøvet det siger at det skulle potentiere smørret og virkningen skulle også være kortere tid om at indtræffe.
Derudover, så skulle det hjælpe til med at gøre blandingen mere homogen og der er endda nogle som snakker om at ens tolerance overfor Cannabinoiderne er længere tid om at stige hvis man har soja lecithin i blandingen end ellers men da jeg ikke har set noget videnskabeligt belæg for denne påstand så vil jeg indtil videre stille mig ret kritisk over for denne påstand.
Hvis du bruger smør, så husk at bruge ægte smør og ikke kærgården, da denne har en højere fedt procent.
Jeg plejer dog altid selv at bruge kokosolie, det er langt dyrere men bedre for kroppen og fedt procenten kan ikke blive højere (det er rent fedt) - jeg mindes desuden at huske noget om at Cannabinoiderne er mere opløselige i mættet fedt end umættet, hvilket igen kan bruges som argument for kokosolie, men den påstand vil jeg ikke hænges op på da det er længe siden at jeg satte mig ind i hvordan man laver Cannabis klar til oralt indtag så det kan være at jeg husker forkert. Du kan jo Google efter hvis det er og smide svaret herinde

Citat:
jeg havde bare læst et sted, at det var godt at lade det stå og varme i en time eller sådan noget, men det er så ikke nødvendigt?
Det kommer an på hvor længe det tager for Cannabis produktet at blive fuldstændigt opløst i fedtstoffet samt i hvor høj grad decarboxylering har fundet sted. Hvis du feks bruger skud som allerede er blevet brugt på en vaporizer, så har decarboxylerings processen allerede fundet sted men hvis du bruger friske skud så er det en anden snak. Jeg vil tro at det meste hash er decarboxyleret når du får det og at det ikke tager særligt længe at opløse det.
Jeg tør dog ikke at komme med specifikke tidsrammer, så du må lige hænge på indtil at der kommer en forbi som kan belyse den del for dig.