Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der har erfaringer flashbacks efter et lsd eller MDMA trip?

Jeg har været på LSD et par gange det samme med MDMA. Nu er der gået et halvt år uden jeg har været påvirket af noget, men nu er jeg begyndt at få flashbacks i dagligdagen hvor jeg føler mig utilpas. Er der nogen der nogen der har prøvet noget lignede? Er det noget man kan gøre noget ved?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaa, jeg har en gang efter jeg har prøvet Salvia Divenorum prøvet at få et anfald hvor jeg styrtede sammen i en Salvia-agtig tilstand. Jeg havde dog lige taget et sug af en joint, og det var for længe siden at jeg havde røget. (Hash)

Jeg har også prøvet at blive ramt af lidt klamme ecstasy-følelser når jeg har tænkt tilbage på nogle mdma/ecstasy ture. Jeg har taget MDMA minimum 40 gange i mit liv, såå.. :P

Jeg ved ikke hvad man kan gøre, det hjalp for mig at tage noget MDMA og lade mig inspirere af det gode ved stoffet. I stedet for at sidde og fokusere på det negative. Det var flere år siden jeg havde taget MDMA. & det var også 4-5 år siden at jeg havde taget 2C-D. Dog havde jeg taget noget 5-ABP (ecstasy-efterligning), som var lidt en dirty oplevelse og helt sikkert havde ødelagt the Re@L-Ecstasy-Magic ...

Nu er det ikke fordi jeg råder dig til at tage en håndfuld krystaller. En ny hobbie eller en lille forandring i livet kan gøre en kæmpe forskel. Men ud fra de tre linjer du skriver er det svært at komme med bedre råd. :)

Hvad sker der når du får flashbacks? Syner, svedture, følelse af badtrip?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Mikaela og velkommen til :)
Nu ved jeg ikke helt hvordan du oplever dine flashback - om det er visuals du ser, eller om det er en følelse af at smelte sammen med verden og ikke kunne finde sine grænser.. men uanset hvad, så prøv om du kan bevare roen når det sker, og træk vejret dybt. Tit er det ikke selve det, at man får flashback som er det slemme.. det er måden man tager det på, som afgør om det bliver en god eller dårlig oplevelse :wink: . Hvis du bliver bange, bliver det helt sikkert en ubehagelig oplevelse, men velkommer du oplevelsen, kan det udvikle sig til en mere kontrolleret udvidelse af dine sanser, som du kan få en masse ud af.

Når man tager på rejse med et psykedelisk stof, skal man være klar over at man aldrig bliver helt den samme igen. Du vil for altid have lært din hjerne at "opføre sig psykedelisk", og det glemmer den ikke igen, bare fordi trippet er slut.
Det er lidt som hvis du lærer dig selv at rulle på rulleskøjter: I starten er det svært, fordi du ikke har prøvet det før, men efter et stykke tid, opbygger hjernen flere og flere nervebaner som handler om at rulle på rulleskøjter, og du vil opleve at du bliver bedre og bedre. Hvis du herefter stopper med at øve dig og først begynder igen 10 år efter, vil du ret hurtigt kunne genoptræne hvad du kunne engang. Det skyldes at der stadig er neuroner som husker hvordan det er at løbe på rulleskøjter. Alt hvad vi gør ændrer altså vores hjerne.
Det samme sker der med et trip: hvis du lærer at navigerer i den psykedeliske tilstand, så forsvinder denne evne ikke bare fordi du holder op med at tage et psykedelisk stof.

Du må meget gerne fortælle mere om dine flashback og om hvordan du har det, når det sker. Det kan være meget overvældende, hvis man ikke har nogen man kan snakke om det med.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]