Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,
Jeg er meget presset mht eksamener og har derfor af en bekendt fået nogle Ritalin til at hjælpe mig med at holde energi og fokus højt under eksamenslæsningen. Dem jeg har fået er nogle piller som hedder Alza 36 og er en depotpille som kan ses nedenfor:

http://postimg.org/image/xk0fvooj5/

Jeg har aldrig nogensinde taget nogen form for piller eller stoffer i mit liv og derfor en anelse nervøs for at anvende dette. Jeg syntes 36mg lyder af rigtig meget og tænker derfor at prøve at halvere pillen første gang jeg indtager det. Har dog hørt at dette kan istedet forstørre effekten, hvilket ikke er ønsket. Nogen af jer der har forstand eller erfaring med denne type medicin.

På forhånd tak.

Senest rettet af anon12 02 jan 2016 20:58, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=3047

Uden at have den største viden indenfor denne verden, bidrager jeg da lige med lidt.
Har kun prøvet ritalin 2 gange, hvor vi knuste pillerne for at ødelægge depot virkningen (få dem til at virke hurtigt). Det var 10 mg og det gav en høj puls tilsvarende et højt kaffe indtag. Så du skal så vidt muligt ikke ødelægge depot effekten for meget, hvis du vil studere på dem.

Hvor meget du ødelægger depot effekten ved at knække pillen over, kan jeg desværre ikke hjælpe med.

edit: linket i toppen kan bidrage med lidt viden.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Hej :)
det er så vidt jeg ka se ikke ritalin, men en conzerta 36 XR.. med 36mg metylphenidat..
så skær pillen op og ta en maks 1/3 del af pillen.. -knus det ikke til pulver, så brydes depoteffekten; det er dog ret svært at bryde depoteffekten i disse piller.. (den burde være hvid, grå og lyserød indeni, eller blot rød)
bemærk at der kommer et lille "crash" når stoffet har gjort sit.. (derefter skal der altså ro og søvn til, ikk mere "studydrug")
^det burde hjælpe lidt med at løse dine studier.. men hva gør du når opgaverne bliver mere krævende? -tœnk lige lidt over det.. :|

HR: har du prøvet de normale tips til at heavy-studere?.. nærringsrig mad, vand og powernaps.. en ligesindet student, klassisk musik, energi-the, kaffe, sukker, frisk luft, social kontakt og lignende?

-held og lykke til
mvh STWOD
:peace:

Junior medlem

Tusind tak for hjælpen. Så jeg ødelægger ikke depot effekten hvis jeg skærer den over? (bare for at få det skåret ud i pap). Ønsker at bibeholde depoteffekten.

Ja har allerede anvendt de andre tricks de sidste mange år og har klaret mig fint. Lige nu er jo dog betydeligt mere presset end den normale studerende da jeg tager mere end én uddannelse samt arbejder næsten fuldtid. Så presser lige kroppen til det yderste for karrieren. Men tak for din bekymring og dine råd.

Dedikeret medlem

no problemo m8! det er hvad vi er her for :-) at hjœlpe hinanden
nej, hvis du blot skœrer skallen af pillen er der [rød]voks og andet grej, der bør forhindre at depoteffekten er nem at bryde..
men kom igang med dine studier, så de ikk løber fra dig :D
husk søvn, vitaminer og vand, så du ikk kører dig selv i sænk
alt godt herfra, og god weekend
(ps: er det ok: hvis jeg spørge hvad du studerer, PB hvis du vil være lidt stealthy omkring det)

Medlem
Brugeravatar

Har du prøvet med tilstrækkeligt søvn, nedskæring på simple kulhydrater og meditation?
Ud fra min synsvinkel har du for mange bolde i luften, så synes du skal tilgodese din nervøsitet og droppe den yderligere drænende "energizer".

Junior medlem

Har skam prøvet med de ting du nævner i mange år. Det virker også fint. Dette er bare for at kunne nå mere på kortere tid, da jeg ganske enkelt har nok tid på hænderne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]