Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svampepriser
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Hej, jeg vil gerne høre, hvad folk herinde synes er rimelige priser for tørrede Psilocybe Cubensis. Jeg lægger ud:

80 kr. for 1 g.

600 kr. for 10 g.

4000 for 100 g.

30000 for 1 kg.

Synes I det er rimeligt eller for dyrt eller for billigt?

Jeg synes det er fair, men hvis jeg nu køber 2 kg, får jeg så ekstra rabat?:D

Medlem
Brugeravatar

Hehe, you tell me!

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor har du et kilo

og de svære slipper fri.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Well, jeg synes det lyder frygtelig dyrt, men jeg har heller ingen føling med til hvilke priser de handles rundt omkring.

Medlem

gram- gratis

Det ikke ligefrem venne priser du kommer med der

Medlem
Brugeravatar

Nej, Andrusha og Rob Dyrdek, jeg har med vilje sat priserne så højt, men alligevel realistisk, som muligt. Ville bare lige tjekke, om der var nogen, som protesterede. :wink: Jeg synes fx at 500 kr. for 10 g. er en okay pris. Men jeg har ikke rigtig tjek på hvad 100 g., for slet ikke at tale om et kilo, koster.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Nu er jeg jo ganske givet en del af et noget indspist miljø, men jeg vil sige, at den kommercielle efterspørgsel på svampe i min omgangskreds er ca. lig nul. Dem der af forskellige årsager gerne vil have fingrene i psilocybin, ved selv hvordan man plukker Spids Nøgenhat eller hvordan man gror Cubensis selv (enkelte har sågar Azurezensbed i haven...), så jeg synes jo, at priserne ser skøre ud. Men hvis du kan afsætte 10 gram Cubensis for 5-600 kr. er det da et bundsolidt ROI :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det kommer vel an på hvilket markede du prøver at gå ind på. På div. facebook grupper, kan du nok godt slippe afsted med de priser, for der kommer der folk, der ikke aner noget som helst om stoffer, udover effekten som de har prøvet på egen krop. Men derinde løber du så også en risiko i og med at osten kigger med. Hvis du derimod gør det diskret, i den vennegruppe/venners venner. Så synes jeg det er nogen overdrevne priser. Jeg vil sige maks. 50 kroner for 1,5 gram cubensis. Jeg ville i hvert fald ikke selv give meget mere til en af mine bros.

Medlem
Brugeravatar

Men hvis det nu ikke er venner? Og er 50 kr./g. egentlig så slemt? Jeg mener, det er ikke mere end prisen på tjald, og svampe er en hel del sjældnere både at støde på og indtage (for de fleste). Plus der er jo en del udgifter og arbejde i forbindelse med dyrkningen ...

Insane psychedelia user!

Der er en del mere arbejde ved at dyrke cannabis for at lave tjald af kvalitet, end at gro et par kager Cubensis.

Jeg synes nu ikke at 50kr/g er så meget igen. Det har jeg før betalt på en festival. Og i forhold til hvad man får af oplevelse for en 100lap, er det vel egentlig okay.

Medlem
Brugeravatar

Ja, cannabis er selvfølgelig en del mere bøvlet! Men det virker, som om de fleste herinde er med på 50 kr./g., men hvor meget skal man gå ned i pris, hvis det fx drejer sig 100 g.?

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
KÆRE ALLE JER DER KØBER OG SÆLGER SVAMPE

Husk nu på at svampe er et hallucinogen, og salg af dette straffes på lige fod med salg af hårde stoffer som crack og heroin!
Det vil sige at lovens lange arm er ligeglad om du sælger 50gram friske svampe eller 50gram brun heroin, det er samme strafferamme.

Så set fra en købers synspunkt er priserne på 50-60kr grammet ved køb af 10g (som jeg selv giver) en SKIDE god pris.

Dog set fra sælgers synspunkt, er alt under 100kr grammet ikke værd at tage risikoen for.

Der er én grund til at hårde stoffer er dyre. Det er at det skal give mening for de kriminelle at løbe den store risiko ved at sælge dem.

Jeg oplever at det ofte er unge gutter på 16-24 år der køber svampe gro-kits, dyrker og sælger dem billigt, da de ikke forstår hvilken risiko de egentlig løber.

Bare lidt stof til eftertanke til jer derude, der brokker jer over priser på 80kr grammet. Håber det kan bruges til noget.

Mvh.

Insane psychedelia user!

Jeg ville nok ikke give meget mere end 1000kr for 100g. Hvorfor investerer du ikke bare i medium, spore og hvad du ellers skal bruge for at dyrke et batch? Du kan dyrke rigtigt mange svampe for en 1000lap. Og der er virkelig ikke meget arbejde i det, når først du har inokuleret kagerne. Ventetid.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tjah, tjoh... som du nok kan høre, er der ikke så mange af os, som er erfarne svampepushere ;) Et bud kunne være:

1 gram = 50 kr.
10 gram = 400 kr.
100 gram = 3.000 kr.

Alt efter hvordan dit marked reagerer på disse relativt lave startpriser, kan du jo justere dem efter lidt tid.

Men hvis du virkelig er seriøs og har tænkt dig at producere store mængder ulovlige psilocybinsvampe med henblik på videresalg, vil jeg anbefale dig, at have fokus på OPSEC. Nu ved jeg ikke, hvor godt du gemmer dig lige nu, men TOR - evt. med en pålidelig VPN service - og allerbedst et styresystem som TAILS (eller noget lignende) bør være standard, hvis du virkelig planlægger at gå i gang.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Koalabjørnen skrev:
KÆRE ALLE JER DER KØBER OG SÆLGER SVAMPE

Husk nu på at svampe er et hallucinogen, og salg af dette straffes på lige fod med salg af hårde stoffer som crack og heroin!
Det vil sige at lovens lange arm er ligeglad om du sælger 50gram friske svampe eller 50gram brun heroin, det er samme strafferamme.

Så set fra en købers synspunkt er priserne på 50-60kr grammet ved køb af 10g (som jeg selv giver) en SKIDE god pris.

Dog set fra sælgers synspunkt, er alt under 100kr grammet ikke værd at tage risikoen for.

Der er én grund til at hårde stoffer er dyre. Det er at det skal give mening for de kriminelle at løbe den store risiko ved at sælge dem.

Jeg oplever at det ofte er unge gutter på 16-24 år der køber svampe gro-kits, dyrker og sælger dem billigt, da de ikke forstår hvilken risiko de egentlig løber.

Bare lidt stof til eftertanke til jer derude, der brokker jer over priser på 80kr grammet. Håber det kan bruges til noget.

Mvh.

Det kommer jo an på udbud og efterspørgsel. Eftersom psilocybinsvampe er relativt nemme at producere/plukke vildt, er det jo et spørgsmål om, hvad med selv kan, hvor man bor og eventuel konkurrence på markedet. Men det er klart, at man skal være bevidst om, at det man foretager sig, kan have svære konsekvenser, hvis man ikke formår at passe ordentligt på sig selv.

Insane psychedelia user!

Heroin er på liste A og Psilocin og Psilocybin er på liste B, så nej, strafferammen er ikke ens.

Nå, ja OP. Jeg havde ikke lige fanget at det var dig der ville sælge. Det må du selv rode med. :)

Senest rettet af Røvkussen 13 jan 2016 13:29, rettet i alt 1 gang.

Jeg gav selv 650kr for 10g SN for et par måneder siden. SN er da noget sjældnere og stærkere, end hvad Cubensis er.

Det der gør at svampe priserne ikke er så høje i forhold til andre stærke substanser er, at efterspørgslen ikke er så stor, og dem der ønsker dem, ved hvordan man gror og/eller plukker dem.

Det er vist ligemeget for prisen hvor ulovligt det er at sælge svampe, hvis ikke der er nogle der gider at købe dem alligevel. Prisen afhænger af efterspørgsel.

Nu ved jeg selv ikke prisen på heroin, men der er efterspørgslen nok lidt større, da brugere af heroin ofte er misbrugere, det er ikke tilfældet for svampe brugere.

Medlem
Brugeravatar

Andrusha skrev:
Tjah, tjoh... som du nok kan høre, er der ikke så mange af os, som er erfarne svampepushere ;) Et bud kunne være:

1 gram = 50 kr.
10 gram = 400 kr.
100 gram = 3.000 kr.

Alt efter hvordan dit marked reagerer på disse relativt lave startpriser, kan du jo justere dem efter lidt tid.

Men hvis du virkelig er seriøs og har tænkt dig at producere store mængder ulovlige psilocybinsvampe med henblik på videresalg, vil jeg anbefale dig, at have fokus på OPSEC. Nu ved jeg ikke, hvor godt du gemmer dig lige nu, men TOR - evt. med en pålidelig VPN service - og allerbedst et styresystem som TAILS (eller noget lignende) bør være standard, hvis du virkelig planlægger at gå i gang.

Men hvis mit marked reagerer positivt på disse relativt lave startpriser, så bliver det jo noget akavet at begynde at skrue dem op. :| Mht. OPSEC opererer jeg helt udenfor nettet, bortset fra denne tråd, så det er ikke et problem. Men tak for advarslen alligevel.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Big Jake skrev:

Men hvis mit marked reagerer positivt på disse relativt lave startpriser, så bliver det jo noget akavet at begynde at skrue dem op. :| Mht. OPSEC opererer jeg helt udenfor nettet, bortset fra denne tråd, så det er ikke et problem. Men tak for advarslen alligevel.

Det er virkelig svært at rådgive, når man ikke kender din målgruppe, konkurrencesituation osv. - info som du af gode grunde ikke skal skrive åbent om på dette forum. Hvis du i øvrigt går i gang med projektet på et tidspunkt, så opret en ny bruger og tag ovennævnte forholdsregler, hvis du vil bruge Psychedelia som platform for diskussioner derom.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]