Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Hello bro´s...

Jeg ved ik om det bare er en and, eller hva fuck der sker i samfundet i dag..

Jeg har ladet mig fortælle at staten/lægerne vil ophøre med og udskrive benzoer, i 2018 eller 2020 ?

For mig lyder det simpelthen for sindsygt ! Staten tjener jo kassen på det, samt hva fanden skal livsvarige patienter så gøre ?

Købe det på det sorte marked vel.

Well, har ik hørt min læge ad endnu, har glemt det. Men var der noget om det, så er jeg sikker på det havde været oppe og vende herinde, som jeg ik har set.

Håber da nogen kan afkræfte denne sindsyge ide, da jeg selv ik kan leve uden mine nitrazepam, olanzapin og aluparmer...

Dedikeret medlem

hej drugger!
øøhhm, har du et link eller noget som helst der ku understøtte denne påstand?..

Medlem
Brugeravatar

STWOD skrev:
hej drugger!
øøhhm, har du et link eller noget som helst der ku understøtte denne påstand?..

Hey dude.. :)

Nej, overhovedet ikke. Derfor jeg spørger ind her..

Det er min dame der siger det, kan ik huske hvor hun har det fra. Jeg synes selv det lyder vildt usandsynligt..

Det er da fint nok, det skidt er ikke godt for noget alligevel! Nåh jo til at blive afhængig af hehe:D

Medlem
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Det er da fint nok, det skidt er ikke godt for noget alligevel! Nåh jo til at blive afhængig af hehe:D

Det ik meget forståelse du har for folk der virkelig ik kan leve uden deres medicin. Ja, for det meste blir man afhængig, men det kommer man ik uden om. Heller have en velfungerende hverdag på medicin, end og være psykotisk med insomnia f.eks.

Det var en dårlig joke hehe... Jeg ved godt at mange mennesker har brug for deres medicin:) På den anden side er jeg også overbevist om, at der også er mange, der ikke har brug for den medicin de får.

Hvis det skulle være rigtigt, at de vil stoppe med at udskrive benzodiazepiner, er det helt sikkert fordi at de har fundet en bedre løsning, eller fordi at de er kommet frem til, at medicinen bare gør ondt værre.

Staten vælger ikke bare at stoppe salget af benzodiazepiner for sjov, det tjener den for mange penge af, til at den finder på det.

Jeg tror ikke, at du har noget at være bange for overhovedet.

Dedikeret medlem

Hvordan tjener staten penge på benzodiazepiner? Eller medicin generelt for den sags skyld.. Det er en enorm udgift som ultimativt i de fleste af denne slags tilfælde vil være helt eller delvist dækket af staten.

Det er ikke noget jeg har hørt om, at man vil stoppe helt for brugen af disse stoffer. Jeg er dog også af den overbevisning, at der spildes store summer penge og mange liv på at tillade at - eller tvinge til - folk beruser sig "ud" af psykiske problemer.
Det er naturligvis en voldsomt kompleks debat med mange facetter, jeg blev blot grebet af illusionen om at det på en eller anden måde skulle være en indtægt for staten at udskrive medicin.

My bad medicin industrien tjener for mange penge af dem.

Medlem

Er næsten rystet over, hvor meget du tør udtale dig om herinde, uden at have den mindste smule indsigt, OP.

Nej, benzodiazepiner udgår ikke fra det danske marked. I værste fald ville der være tale om en bestemt type benzodiazepin eller forhandler, fx alprazolam phizer, (sker ikke) som ville udgå i Danmark på grund af manglende salg, men dette er medicinalfirmaet, som træffer denne beslutning - ikke staten!

Desuden er receptpligtig medicin, i mange tilfælde, ikke en indtægtskilde for staten, da staten taber penge på alle de præparater, hvor tilskud gives. Det er staten, der giver dit tilskud, hvis du skulle undre dig over, hvor de penge kommer fra.

Benzodiazepiner hører inde under lægemiddelgruppen anxiolytika, som ikke er tilskudsberettiget uanset indikation, og som derfor i grove træk, heller ikke er en udgift for staten.

Det økonomiske grundlag for at fjerne det fra det danske marked er altså ikke at finde. Så skulle det da lige være afhængighedsrisikoen, som koster x antal millioner i ressourcer mht. behandling.

Hilsen famaceuten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]