Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er startet på lamotrigen, ikke for epilepsi men pga. angst/depression som det også virker imod. Jeg kan intet finde på nettet om interaktionen imellem dette og stoffer og her tænker jeg på amf, MDMA, extasy, coke og syre. Jeg nyder meget disse stoffer (ikke alle sammen på en gang he he) når jeg går i byen og ville være virkelig virkelig ked af at skulle sige farvel til denne del af mit liv. Nogen der har erfaringer med dette? PS- har ikke brug for at få af vide det er dumt nu når jeg har angst eller at jeg bare skal lade være for det er meget urealistisk men vil selvfølgelig ikke gamble med mit liv (men kan heller ikke se det farlige i det?). Hjælp:-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Lamotrigin er ikke en SSRI, så jeg mener ikke der skulle være noget ved det. Lamotrigin er jo et antiepiletika.
Så hvis du fik dem imod epilepsi, så ville det nok være en skidt idé.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

bauerpige skrev:
Jeg er startet på lamotrigen, ikke for epilepsi men pga. angst/depression som det også virker imod. Jeg kan intet finde på nettet om interaktionen imellem dette og stoffer og her tænker jeg på amf, MDMA, extasy, coke og syre. Jeg nyder meget disse stoffer (ikke alle sammen på en gang he he) når jeg går i byen og ville være virkelig virkelig ked af at skulle sige farvel til denne del af mit liv. Nogen der har erfaringer med dette? PS- har ikke brug for at få af vide det er dumt nu når jeg har angst eller at jeg bare skal lade være for det er meget urealistisk men vil selvfølgelig ikke gamble med mit liv (men kan heller ikke se det farlige i det?). Hjælp:-)

Hvis du lider af angst/depression, vil jeg råde dig til at være tilbageholdende med stofferne - især amfetaminen og kokainen! LSD og MDMA har terapeutisk potentiale (på hver sin måde), men det er bestemt ikke uproblematisk at bruge dem rekreativt i svære perioder af livet. Der bør man være indstillet på at arbejde med de oplevelser/erkendelser man får. Hvor ofte (ca.) tager du de nævnte stoffer og hvor store doser?

Junior medlem

Jeg har haft angst/depression lææænge før jeg startede med stoffer (taget i cirka 3 år) og om noget har det været det eneste som i perioder har været opløftende! Tager måske et sted ímellem 1-2 ture om måneden hvilket måske er for meget men sådan har det været. Normal aften nogle baner speed og en e eller nogle små krystaller mdma... eller nogle baner coke og en pille, lidt forskeligt. Ikke høje doser. Har altid blandet uden problemer. Hvis jeg skal droppe stofferne bliver jeg sgu mere deprimeret:-( Ved godt jeg er nødt til at passe på og er også opstartet psykoterapi ved siden af medicinen men for fanden det er et kompromis jeg har svært ved at acceptere...

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg synes ikke nødvendigvis, at du behøver at droppe stofferne helt, men det er virkelig svært at vurdere og tage højde for eventuelle kontraindikationer, da jeg ikke kender medicinens farmakologiske virkningsområde. Dog vil jeg i det mindste virkelig anbefale at skrue ned for dit indtag, imens du opstarter på Lamotrigin. Når du så er blevet stabiliseret og forhåbentlig oplever bedring i dine stemningsudsving, kan du jo begynde at eksperimentere forsigtigt igen.

Har du få udskrevet Lithium inden Lamotrigin?

Det er måske også lige godt at nævne, at MDMA er depressions fremkaldende ved for hyppigt forbrug, og hvis man er deprimeret i forvejen, kan det gøre nedturen dagene efter endnu sværere at komme over.

Så jeg ville ikke anbefale mennesker med depression at indtage MDMA, men det har terapeutisk effekt imod angst, hvis det bruges rigtigt:)

Junior medlem

nej har aldrig fået nogle former for medicin før og lamotrigin valgt pga gode resultater ved generaliseret angst samt mindre bivirkningsprofil end ved SSRI. Har da haft nedtur af MDMA for sure men efter jeg er begyndt at pre og afterloade med 5 HTP er det forsvundet helt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hmm... nu er jeg hverken psykiater eller farmakolog, men medicin.dk nævner kun forebyggelse af depression ved bipolar lidelse, som anvendelsesområde for Lamotrigin. Omvendt falder det måske i samme gruppe som Pregabalin og Gabapentin, der jo også er epilepsimedicin og bliver brugt som medicin mod generaliseret angst. God bedring i øvrigt! Jeg håber, at medicinen kan tage toppen af angsten og at din terapi viser sig at være fantastisk :)

Junior medlem

tusind tak. Jeg var også lidt i panik da han foreslog det da jeg ikke er bipolær og kun har en mild grad af depression. Men har undersøgt det i flere amerikanske forum hvor folk også får det for det. Men håber virkelig stadig at høre fra nogen som får det eller lignende.... medicinen stabiliserer natrium kanaler så der flyder lige meget på begge sider af serotonin og mdma går ind og overfylder så kan sgu ikke rigtig lure om det betyder noget...arghhh! Ellers må jeg hoppe på syren ;-)

Hvis ikke du har noget problem med at tage syre (altså hvis du er god til at håndtere et LSD trip) , så vil jeg ihvertfald anbefale det fremfor de andre nævnte stoffer, da det ikke har samme bivirkningsprofil på krop og sind som de andre.

Det slider ikke din krop op, og skaber ikke ubalance i din hjerneanatomi som både amf, kokain og exstacy gør.

Men LSD skal heller ikke spises som slik selvfølgelig, men det ved du nok godt:)

God bedring

Junior medlem

det er jeg nu ikke...kun taget det tre gange men det er jeg ikke bange for netop fordi det ikke inteagtere på samme måde som de andre..

Medlem
Brugeravatar

Får elvanse og lamotrigin, som stemningsstabiliserende mod udsving, og ifølge psykiateren er der ingen faresignaler mellem disse to midler (serotonergisk aktivitet?). Hvilken sikkerhedsprofil MDMA eller LSD har i forbindelse til lamotrigin er svært at sige. Det er også grænset hvor meget om stoffet der er belyst af forskning.
Medmindre du kan dyrke dit LSD eller MDMA binge under kontrolleret forhold med en evt trip terapeut :rocking: synes jeg ikke det er nogen god idé.
Tag vare på hvad du nu end bokser med i samarbejde med en psykoterapeut, og vent med rusmidlerne til, at dit sind er kommet mere i balance.
I mellem tiden så prøv, at sanse vældet af nydelsesmidler, som f.eks lækre krydderier og chokolader i et behageligt miljø med mennesker du holder af.
Konditræning og noget så lang-håret, som meditation virker styrkende på sind og krop og dermed bliver det nemmere, at tackle forhindringer og udfordringer i livet.

Junior medlem

mange tak for svar...hjælper mig dog ikke rigtigt. Kan ikke meditere pga tankemylder men er det som jeg er i gang med at lære. Træner 5 gange om ugen og spiser yderst sundt. Som jeg skriver i indlægget så ved jeg godt det nemmeste (og klogeste/omsorgsfulde) er at sige at jeg skal vente....kommer ikke til at ske at jeg vil eller kan vente så længe...ville bare frygtelig gerne høre om noget personligt havde erfaringer med det..kaster mig ikke ukritisk ud i noget..er jo også derfor jeg skriver tråden da jeg ikke har lyst til at der skal ske noget farligt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]