Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 22:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har et stort spørgsmål, måske mest til mig selv.
Jeg er en mand på 56 år, der har haft en dårlig ryg igennem de sidste 2 år. Dette har betydet at jeg har taget mange kg på og kan ikke rigtigt finde vejen tilbage til en god træning, mener også at jeg har tabt en del muskelmasse.

Findes der en god plan evt. med steorider tilbage til en fin krop igen.

Træningsplan og hvilke produkter bør jeg bruge og i hvilke mængder...???

Medlem

HGH kan bruges og er et wonderdrug. Men koster kassen

Deca skulle hjælpe på skader. Men gå til din læge! Jeg ved Joe Rogan er på steroider 24/7 han startede med creme.

Men så er det jo resten af dine dage du skal have et ekstra tilskud af hormoner, og dine testikler svinder med tiden.

Hvad med en kiropraktor?

Medlem

Jeg mener ikke du bør tage steroider for at opnå dit mål. Risikoen for at blive afhængig er for stor i mine øjne, samt den muskelmasse du vil opnå ved en given kur, vil du miste hurtigt igen, når du stopper.
Nu ved jeg ikke hvor mange kg du har taget på, men din dårlige ryg skyldes med stor sandsynlighed din overvægt, så et vægttab vil sikkert kunne hjælpe på dit problem og her er steroider slet ikke nødvendigt.
Jeg vil anbefale dig at finde en fysioterapeut med erfaring i styrketræning. Pengene her er langt bedre givet ud :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
DDSIT skrev:
Jeg mener ikke du bør tage steroider for at opnå dit mål. Risikoen for at blive afhængig er for stor i mine øjne, samt den muskelmasse du vil opnå ved en given kur, vil du miste hurtigt igen, når du stopper.
Nu ved jeg ikke hvor mange kg du har taget på, men din dårlige ryg skyldes med stor sandsynlighed din overvægt, så et vægttab vil sikkert kunne hjælpe på dit problem og her er steroider slet ikke nødvendigt.
Jeg vil anbefale dig at finde en fysioterapeut med erfaring i styrketræning. Pengene her er langt bedre givet ud :)

Grunden til han har taget på, er at han har dårlig ryg. Ikke omvendt.

Medlem

Så er det simpelt kost der skal til.. Core træning kræver ingen vægte i starten, undersøg det , og en god regel er at den øvelse man mindst gider, giver bedst.

Det kræver nok du investerer i et underlag men koster ingenting.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Træning, trance og broccoli :)

Medlem
Brugeravatar

Velkommen til. Ærgeligt med ryggen, men fedt at du vil tilbage i form. For at nå frem til et specifikt svar vil det være behjælpeligt, at vide noget mere om din status.
Hvordan skal "dårlig ryg" forståes? Hvilken tiltag har du gjort i forbindelse med træning? Hvad består din kost generelt af?

Medlem

Nona skrev:

Mit motto haha
Men fisk er dæleme undervurderet!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Rob Dyrdek skrev:
Nona skrev:

Mit motto haha
Men fisk er dæleme undervurderet!

Totalt! Fisk er Gud :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 16:33, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Psykemyggen skrev:
DDSIT skrev:

Grunden til han har taget på, er at han har dårlig ryg. Ikke omvendt.

Sorry læste forkert. Men det med at opsøge en fysioterapeut, ser jeg stadig som en god mulighed for forbedring. :)

Medlem

Friedrich Gauss skrev:
Skriv til Simon Bigshooter bag sitet Supertraining.dk eller Anders Nedergaard (dr. muskel). De ved alt om det.

http://supertraining.dk/kontakt/

http://www.kropblog.dk/om-bloggeren/

Han ved alt ja, men manden er syg.. Eller bare gal, det vidst det samme i vores samfund.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
..

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 16:34, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!

Hvad er der galt med ryggen?
Jeg kan ikke holde til at træne mere men har også knust en knogle, så gåture og kost gør det for mig.

Junior medlem

Tak for alle jeres svar. :-)

Jeg har haft en discus men er kommet over den nu, men har tabt rigtigt meget mulskelmasse og der er virkelig ingen enrgi til at komme igang med at træne.
Ved godt at det ikke er det rigtige at starte på den slags, men mangler nok en movtivation til at komme igen, så er det vel altid at man leder efter en smutvej.

Insane psychedelia user!

Start med at træne uden mindst 3 mdr så du får styrket led og muskler inden du går igang med krudt.
Så du ikke får de klassiske overbelastnings skader pga af for meget for tungt uden at kroppen er klar.

Medlem

Friedrich Gauss skrev:
Det er vel Simon du mener. Skal ikke gøre mig til dommer, over hvad han er. En ting er sikkert, den mand er virkelig virkelig intelligent og når man er det, er man sjældent som average joe :)

Der er en kort linje mellem gal og genial...
Er meget i tvivl om hvilken side han hælder til.. Gad godt se hans fysik!

Medlem
Brugeravatar

Start ud med at gå nogle lange gå ture. Det kan give blod på tanden til, at tage det næste skridt. Dit niveau af energi kan du ændre på ved, at spise den rette mad. Fed fisk, kylling, nødder, frugt og masser af grøntsager. Noget som der kan dræne gevaldigt for overskud og motivation er søde sager, så skær ned på de hurtige kulhydrater og forbearbejdet fødevarer som slik og færdigretter. Det vil i samspil med god nattesøvn (på mindst 8 timer) give dig en følelse af velvære og, at være ovenpå.

Det kan være fristende med steroiderne, men altså pt. forvolder det bare mere skade bl.a. mod din dårlige ryg end det gavner. Jeg har selv tendensen til, at skyde alverdens smutveje, men har erfaret at det seje træk giver langt mere.

Når de her nævnte forhold er iorden, så kunne man begynde at køre nogle basale øvelser for langsomt at styrke musklerne. F.eks. rygbøjninger. Nu ved jeg ikke hvor meget du har styrketrænet førhen, men f.eks er squat noget der ville være usmart at lægge ud med imo. Og meget vigtigt, at starte småt ud i kilo.

Medlem

Træn lige så meget ryg som du træner mave... Og i hans alder er det ingen skam med et ekstra tilskud test
Snak med lægen det billigst, mest sikkert og du får de bedste produkter.. Hvis ikke din læge er en han, kan det være svært at forstå og dermed et lægeskift.....

Medlem
Brugeravatar

At en læge ville udskrive testosteron for rygmuskulaturen lyder helt hen i vejret i mine ører. Er det noget du kan finde kilder på?
Ser ikke nogen grund til, at indtage forskellige træning kosttilskud hvis der blot tilføres rette mængder af protein, kulhydrat, essentielle fedtsyrer, vitaminer og mineraler via kosten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]