Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen. Jeg elsker at ryge en J en gang imellen, men får det dårligt næsten hver gang på grund af tobakken. Plejer ikke at riste, så det skal jeg nok til nu. Men mit spørgsmål er: Hvordan Rister man bedst en cigaret? har hørt om folk der bare brugte en lighter, og så har jeg hørt om folk der putter tobakken i en gryde og koger det. Hvordan rister man hurtigst, og bedst? :rocking:

Dedikeret medlem

hejsa wiz! og velkommen til :)
du rister din tobak bedst ved at gøre det roligt og fokuseret.. -altså hvis du rister en smøg, så varm den i en hmm ca 20 sekunder, og puuuust lidt i den. <den bør føles lidt varm, og der kommer lidt "røg" ud> gør det en 3-4 gange <med lidt pause mellem ristning, så smøgen ikk blir fôr varm> med en light/ultralight cigaret; så er du sku et langt stykke fra at ryge uristet tobakski ;)
tricket er lidt at ramme flammens sweetspot; ikk for varmt ikk for koldt.. men uanset hvad du gør er det IMO bedere end uristet tobvdr :D
sååå find en riste-video på nettet, lœs denne tekst højt op til: ooog sæt så igang! hehe :lol:
go ryger fellow-toker
p.s. LOL at koge sin tobak har jeg sku ikk selv prøvet, endnu.. hahaha ;) (men jo du kan godt riste i en gryde)
alt godt herfra
:peace:
STW

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
https://www.youtube.com/watch?v=icp_GJh4R6g

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Fold cigaretten ind i sølvpapir, varm sølvpapiret op ved at bruge en lighter på medium styrke. Bevæg cigaretten i det indpakket aluminiums folie frem og tilbage. Gør dette i 30-60 sekunder. Fjern sølvpapiret og pust i cigaretfiltret...
En ellers let måde.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan faktisk godt koge tobakken, med fint resultat. Men tørringen er lidt tricky.

Jeg synes den nemmeste måde er at riste i en gryde. Og så køb en pakke rulletobak i stedet for at skille smøger ad. Varm gryden rigtig godt op, tænd emhettem og hæld den ønskede mængde tobak i. Ryst den rundt i gryden til det er ristet jævnt, men uden det brænder på. Gul Balishag er IMHO den bedste tobak til joints.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Bubber skrev:
Du kan faktisk godt koge tobakken, med fint resultat. Men tørringen er lidt tricky.

Jeg synes den nemmeste måde er at riste i en gryde. Og så køb en pakke rulletobak i stedet for at skille smøger ad. Varm gryden rigtig godt op, tænd emhettem og hæld den ønskede mængde tobak i. Ryst den rundt i gryden til det er ristet jævnt, men uden det brænder på. Gul Balishag er IMHO den bedste tobak til joints.

hej bubber!
tænkte nok det ku lade sig gøre.. det ska da prøves, en dag..
-blir gul bali ikk ret hurtigt sårn pulver-agtigt?
har en ven som rister i sin mikrobølgeovn, det er dog oss lidt tricky..
peace

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nej, gul bali er ikke så fin som den røde. Den minder mere om andre mærker rulletobak, men er meget fin og ensartet i konsistensen, uden alt muligt crap man alligevel ender med at pille fra, og ret mild i smagen.

Jeg er ikke glad for mikroovnen, det er meget svært at styre og få et ensformigt resultat ud af.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!

Vil også mene at gryde ristningen er den nemmest. Pas på tobakken ikke bliver for brændt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg er stor fan af gryden! Kan anbefale en lille gryde 0.5-2 liter max(de er ikke så tunge/voldsomme). Der er ikke 2 gryder/komfurer der er ens, så udgangspunktet vil være mellem-høj varme på et lille kogeblus. Du kan mærke med hånden hvor varm gryden er i bunden, test evt med en lille smule tobak. Det må ikke få hård varme, da det gør ristningen ret tricky og du risikerer nemmere at brænde det på. Ellers er det bare med at holde det i bevægelse, ligesom hvis du steger grøntsager og bruger gryde/pande til at "kaste" tingene rundt.

Med smøgen vil jeg bare nævne 1 ting: Hellere rist den mildt over mange gange, end hårdt et par gange. Mest relevant mens man øver sig og får fornemmelsen for det. Ellers ender du med mange brændte smøgere :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg plejer og bruge sådan en alu bakke til leverpostej, og så ryste den over en stormlighter. Efter lidt øvelse kan man lugte sig frem til når der ikke er mere nikotin i røgen :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Bare drop tobakken og ryg ren pot istedet, det smager skønt;)

Jeg synes at tobakken ødelægger en joint, det smager både tjæret og giftigt. Uanset hvor godt jeg ryster tobakken, får jeg det dårligt i starten af nicotinen, og dejligt senere når THCen begynder at virke:)

Junior medlem

Mange Tak for hjælpen alle sammen! jeg skal ryge i aften, og vil prøve den med lighteren, da jeg er hos min mor lige PT.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
bruger kun gryden til bong, eller hvis jeg ikke har snacksmøger. man skal også have et ret godt øje, når man skal bedømme mængden af tobak der skal i, især når fylden og sådan er forskelligt fra mærke til mærke, så foretrækker helt klart bare en almindelig snakcsmøg.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har altid et glattejern ved hånden når jeg ryger, det er perfekt til at riste. Det absolut letteste er 2 min i mikro-ovnen, hvis man har sådan en. Det virker også fint :)

Junior medlem

Glattejern? hvordan bruger man det til at riste med? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg vil gætte på at det er fordi det rammer "the magic spot" med temperaturen, hvor den varmer cigaretten tilpas op for at fordampe nikotinen, uden at brænde den :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Jeg brugte også glattejern, før jeg begyndte at ryge rent pot/skunk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wiz Khalifa skrev:
Glattejern? hvordan bruger man det til at riste med? ;)

Du smider et par elastikker omkring enden så det sammenholdes, således at det hverken maser smøgerne eller åbner af sig selv :-)
-Og så klemmes smøgerne ellers fast på varmelegemet.

Junior medlem

Okay, tak skal du have ;) men hvor lang tid skal man CA klemme glattejernet rundt om cigaretten? og skal man også puste i den, ligesom når man bruger en lighter? :D :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er det vigtigste, ellers forbliver størstedelen af det uønskede i smøgen.
Når jernet er varmt skal de cirka klemmes 30-60 sekunder, indtil de er gennem ristede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]