Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 10:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Jeg tog engang 12 mærker som skulle være på 140ug. Det var de så bestemt ikke, og det er den tur som jeg vurderer til at være på 7-800ug ihvertfald, men i virkeligheden har jeg ingen anelse. Jeg havde prøvet batchet før, hvor jeg havde taget 6 mærker, og vidste at de ikke var så kraftide som de var opgivet til. Jeg tog 6 stk til start, 2 mere efter en time, og 4 mere efter en time og 45 min.

Det lyder næsten mere som dødsangst du har oplevet, end en egodød. Men jeg skal ikke gøre mig klog på det.

Fra der hvor man har lært sig at give slip, og hen til en egodød er lang vej, hvis jeg har opfattet egodød rigtigt.

Jeg synes at DMT lugter helt fantastisk, helt guddommeligt! Synes faktisk også at det smager ok efterhånden nu hvor jeg har vant mig til det, men det smager lidt af brændt plastik, og kan nogle gange kradse lidt i halsen og lungerne. Det gule kradser mere end det hvide, og nogle gange kan man næsten få lidt ondt, da det kan føles som at indånde knust glas i sine lunger:D Men det går mig ikke nær sig meget på længere, som det ellers gjorde i starten.
Ja det kan sagtens brænde af, så det kræver lidt øvelse at ryge.
Jeg røg heller ikke mere end 25-30mg de første par gange, men har siden øget dosen, og jeg har svært ved at bryde igennem hvis ikke jeg ryger minimum 40mg. Jeg troede, at jeg brød igennem i starten da det føltes så intenst, men har siden fundet ud af, at der var laaang vej:D
Jeg tror at DMT skyder alle afsted! Og i starten var jeg også påvirket i ca 25min, men selve hyperspace varer kun de 12-min for mig. Nu er jeg klar til at sætte mig i en bil efter 16min, ej måske ikke men tæt på.
Jeg synes ikke ,at der var flere bivirkninger ved den gule, end at den var hårdere for halsen og lungerne. Der er jo ikke rigtig nogle bivirkninger ved DMT. Jeg tror godt, du kan bryde igennem på DMT påtrods af medicinen, det slår igennem alt hvad jeg har prøvet! Men det er bare et gæt.
Jeg vil gerne selv igang med at ekstrahere det, bare for at få en lidt større forståelse af hvad det er jeg indtager, istedetfor bare købe det.

Ketaminen har Mr. Gone svaret grundigt på, dog plejer jeg ikke at kombinere det med Svampe og LSD trip, da jeg synes, at der er fart nok på i forvejen hvis dosen er stor nok. Jeg bliver også meget sjældent grebet af angst, så det kan jeg ikke rigtig bruge det til. Dog kan jeg godt lide Ketamin i store doser, altså K-hole hvilket er fedt. Og i kombination med Skunk og Lattergas er det lækkert.

Du finder min triprapport under DMT, den hedder Himmerige og helvede i haven. Det var meget forskrækkende dengang:D Men også lærerigt!

Salvia og DMT i combi kan vente for mig, det er sikkert fint at prøve når jeg bliver gammel/ældre, men ligenu er der ikke rigtig behov for det. Salvia kan sagtens klare at forskrække mig lidt!

Medlem

Mr. Gone skrev:
Ang. Ketamin, det er rigtigt det bliver kaldt hest, men det bliver altså brugt en hel del til at bedøve mennesker, så måske bedøvelse var en bedre betegnelse. Det bliver anvendt til kortere operationer på hospitalet, da det har en ekstremt effektiv effekt til det formål. 'Problemet' ved at bruge det på hospitaler er at patienterne får meget intense og virkelige drømme, der åbenbart er en bivirkning. Hvis man bruger hjernen lidt er ketamin ikke ligefrem farligt, og små doseringer kan gøre et trip meget federe, keta giver ligesom lidt ekstra plads trippet kan udfolde sig på er min opfattelse efter et par forsøg. En lille smule (50 mg en gang i timen ca) fjerner al angst fra mine trip og lader mig flyde med nemmere.

Ja fik læst lidt om det, kunne forstå de bruge det på at operere heste, så vidt jeg forstod på den smule jeg fik læst om det så brugte man det ikke længere på mennesker pga. den uønskede bivirkning med hallucinationer og ligende, men det kan da godt være de stadig bruger det, det er jo ikke ligefrem sundt eller sikkert for den sags skyld, med narkoser.

Jeg har det bare sådan, jo færre stoffer jo bedre, hvis jeg f.eks tager LSD vil jeg gerne selv kunne få mig ned på et plan hvor jeg så ikke længere er angst, jeg synes det lyder lidt vildt at skulle bruge stoffer til alle disse ting, men det kan godt være det bare er mig der husker hvor fucked mit liv engang var pga. kokain, og et eller andet sted ligger der måske en skjult frygt for jeg skulle falde over et stof der ville æde mig med hud og hår som kokainet gjorde, det var satme en skræmmende oplevelse som stod på i ALT for lang tid! :)

Jeg er måske bare FOR forsigtig når det kommer til stoffer, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting da jeg jo kan se det går galt for rigtigt mange, jeg vil næsten tro der er flere som ikke kan håndtere det, end der er folk der har styr på deres stoffer hvis man kan sige det sådan!

Tak for dit indlæg, samt forklaring og synspunkt! :)

Medlem

Ø Tripperen! skrev:
Jeg tog engang 12 mærker som skulle være på 140ug. Det var de så bestemt ikke, og det er den tur som jeg vurderer til at være på 7-800ug ihvertfald, men i virkeligheden har jeg ingen anelse. Jeg havde prøvet batchet før, hvor jeg havde taget 6 mærker, og vidste at de ikke var så kraftide som de var opgivet til. Jeg tog 6 stk til start, 2 mere efter en time, og 4 mere efter en time og 45 min.

Det lyder næsten mere som dødsangst du har oplevet, end en egodød. Men jeg skal ikke gøre mig klog på det.

Fra der hvor man har lært sig at give slip, og hen til en egodød er lang vej, hvis jeg har opfattet egodød rigtigt.

Jeg synes at DMT lugter helt fantastisk, helt guddommeligt! Synes faktisk også at det smager ok efterhånden nu hvor jeg har vant mig til det, men det smager lidt af brændt plastik, og kan nogle gange kradse lidt i halsen og lungerne. Det gule kradser mere end det hvide, og nogle gange kan man næsten få lidt ondt, da det kan føles som at indånde knust glas i sine lunger:D Men det går mig ikke nær sig meget på længere, som det ellers gjorde i starten.
Ja det kan sagtens brænde af, så det kræver lidt øvelse at ryge.
Jeg røg heller ikke mere end 25-30mg de første par gange, men har siden øget dosen, og jeg har svært ved at bryde igennem hvis ikke jeg ryger minimum 40mg. Jeg troede, at jeg brød igennem i starten da det føltes så intenst, men har siden fundet ud af, at der var laaang vej:D
Jeg tror at DMT skyder alle afsted! Og i starten var jeg også påvirket i ca 25min, men selve hyperspace varer kun de 12-min for mig. Nu er jeg klar til at sætte mig i en bil efter 16min, ej måske ikke men tæt på.
Jeg synes ikke ,at der var flere bivirkninger ved den gule, end at den var hårdere for halsen og lungerne. Der er jo ikke rigtig nogle bivirkninger ved DMT. Jeg tror godt, du kan bryde igennem på DMT påtrods af medicinen, det slår igennem alt hvad jeg har prøvet! Men det er bare et gæt.
Jeg vil gerne selv igang med at ekstrahere det, bare for at få en lidt større forståelse af hvad det er jeg indtager, istedetfor bare købe det.

Ketaminen har Mr. Gone svaret grundigt på, dog plejer jeg ikke at kombinere det med Svampe og LSD trip, da jeg synes, at der er fart nok på i forvejen hvis dosen er stor nok. Jeg bliver også meget sjældent grebet af angst, så det kan jeg ikke rigtig bruge det til. Dog kan jeg godt lide Ketamin i store doser, altså K-hole hvilket er fedt. Og i kombination med Skunk og Lattergas er det lækkert.

Du finder min triprapport under DMT, den hedder Himmerige og helvede i haven. Det var meget forskrækkende dengang:D Men også lærerigt!

Salvia og DMT i combi kan vente for mig, det er sikkert fint at prøve når jeg bliver gammel/ældre, men ligenu er der ikke rigtig behov for det. Salvia kan sagtens klare at forskrække mig lidt!

Ja, underdoserede LSD mærker er vist ret normalt, jeg har dog læst på reddit om en shaman der prøvede den samme LSD som jeg har fået fingre i, han tog 300ug, nogle kaldet "Orange Sunshine" (Det lyder også godt :D ), og han havde før prøvet lidt af hvert, blandt andet 35 gram tørrede svampe som vist skulle være ret vildt, dog havde han aldrig oplevet egodød og ville så forsøge sig med dette, han havde også prøvet store doser LSD før, men jeg tror som du også er inde på, at dengang var de måske underdoserede, fordi efter han prøvede sådan 1 x 300ug, der fik han sin egodød at møde og han blev totalt splittet oppe i skallen og han var blevet ret så overrasket og det tog ham lige et pr dage før han kom sig over sin lidt for voldsomme oplevelse! :D Denne LSD har min veninde spist 1200ug af, og hun blev altså også skudt afsted! Jeg har forstået på ham jeg køber fra at han vil vende det med at LSD mærker altid er underdoserede da han også mener det er at snyde folk, så derfor skulle hans mærker indeholde lidt mere end de er opgivet som, jeg har dog ikke gidet bruge 5-700kr på at sende det på laboratorie for at få det undersøgt nærmere da jeg har testet det med Erhlich og det blev ret hurtigt lilla selvom det kun var en bette knip af et mærke jeg testede, og jeg er godt klar over man kan snyde med disse test's, men jeg har efterhånden et pr bekendte som har prøvet dette, og de alle er blevet meget overraskede over styrken selvom de har prøvet syre før, og jeg har ikke kunne finde et eneste dårligt review ang denne LSD!

Det tror jeg altså ikke, men jeg kan jo ikke vide det med sikkerhed, jeg har aldrig været bange for at dø, det lyder måske underligt men det har jeg altså ikke, men den aften da jeg følte jeg skulle dø stod det meget klart, jeg stod pludselig med en følelese af jeg skulle vælge imellem 2 ting, at blive her eller at dø og flyve med, men da min mor kom som engang prøvede LSD i sine unge dage, der fik hun overbevist mig om jeg ikke skulle dø rigtigt, ville jo lige sige farvel til hende hvis det nu var noget gift jeg havde fået spist, altså hvis jeg skulle dø fysisk, hun vidste godt jeg skulle prøve LSD så hun var klar til at være der for mig uden at sige noget særligt, og efter hun kom og beroligede mig og bad mig flyve med, der lod jeg mig flyde med i noget tid og så kickede benzoerne ind, det må have været 5-15 min hvor jeg lå og flød ud før de kickede ind, og der føltes det som om jeg var tvunget til at give slip på alt jeg kendte og lade mig glide over i det ukendte, ærgerligt jeg fik taget de benzo da jeg ikke kom længere! Jeg har siden taget samme dose (240ug) for at se om jeg fik det på samme måde, men alle de gange jeg har taget det siden, har jeg bare følt jeg skulle slippe og flyde med, intet ubehageligt, men det gør jeg jo så bare og så er der ikke noget skræmmende ved det når man først ligger der og flyder! :)

Lyder sgu ikke som noget for mig det gule hvis det kradser mere end det hvide, så tror jeg sgu jeg hoster mine lunger ud! :D

Ok, jeg må prøve at veje noget for at se hvor meget det fylder, for jeg aner ikke hvor meget min veninde røg, men hun beskrev de 3 stadier de fleste gør på DMT, starten hvor det summer, og så tunnelen hvor man bliver skudt igennem, og SÅ er man der. Så går der lidt før hun kommer tilbage igen, uden LSD var hun væk i en 15 min ca, men jeg kunne sagtens kommunikere med hende der, dog ikke hele tiden, men næsten, og der var nogle ting hun ikke måtte fortælle mig for "dem", noget med de ville have jeg selv skulle komme og besøge "dem" :D

Anden gang da hun var på LSD imens var hun væk i næsten 30min og var slet ikke til at kommunikere med, og da hun kom tilbage fortalte hun kun kort om sin oplevelse, men begge gange beskrev hun det med tunnelen og så var man der, som jeg har hørt alle de andre sige i de DMT rapporter jeg har set på nettet, så jeg går ud fra hun må være brudt igennem trods dosen ikke var voldsomt stor efter min vurdering som gammel narkohandler! :D

Det lyder spændende det DMT, men jeg tror lige jeg skal have den medicin ud af mit system selvom det måske vil tage år, da jeg ikke føler ret meget på mine LSD trip's, måske jeg bare skal tage mere, men jeg synes også det er lidt spild af god LSD!

Jeg skal helt sikkert prøve det en dag, jeg tror også det bliver på en bonghoved eller lign, tror du det er muligt at vaporize op til 30-50mg i et hoved? Kan se det ikke fylder så meget som jeg troede, men alligevel mere end min veninde røg.

Lyder spændende, hvilket materiale trækker du så på? :) Mimosa Hostilis rodbark?

Hehe, du gi'r den gas! :D Kommer sgu nok aldrig til at prøve ketamin, det lyder sgu ikke lige som noget for mig, men omvendt, jeg har jo heller ikke prøvet det, så kan jo reelt ikke vide det, jeg synes bare jeg har set nogle kedelige ekspempler, måske det som har skræmt mig lidt! :) Men de viser jo sjældent den gyldne side at medaljen med hensyn til stoffer, det er jo ikke godt i deres plastik-fantastisk verden!

Ok, den må jeg da lige nærkigge når jeg har lidt mere overskud i knolden! :D

Ja jeg tror heller ikke jeg skal prøve salvia, jeg har endnu ikke set nogen med en god nok grund til det!

Alle de smileys, må man ikke være glad mere?

Medlem

Hey fik ikke lige svaret på det med ketamin før, det er rigtigt at det kræver et vist forbrug, men hold da kæft hvor følge virkningerne er uhyggelige. Der er et eksempel herinde fra som så er ret ret ekstremt :
viewtopic.php?f=74&t=25321

Problematiken er jo ikke så meget mængden men det at tage det for ofte.
Long-Term Effects
Using ketamine can cause profound physical and mental problems, including impaired learning ability and memory, amnesia and potentially fatal respiratory problems. Cases are also being reported of significant urinary tract dysfunction linked to ketamine use.

Jeg ville personligt virkelig ikke gamble med det, er sikker på det er et fedt drug men der bliver opbygget en hurtig tolerance hvor en større dosis er nødvendig.

Det er jo ret populært at blande med LSD, men jeg ville godt nok freske fuldstændig hvis det var mig :)

Ja det var sgu et meget ekstremt eksempel du kom med Tessalated.

Igen viser det bare, at det ikke er stoffet der er farligt, men dosen og hyppigheden.

Medlem

"De fleste tilfælde"... Ja det er ekstremt, men jeg ville ikke ha det en brøkdel som han har det. I gør jo selvfølgelig bare hvad der passer jer, og kan godt være at jeg maler fanden på væggen, det freaker mig bare at tage noget der kan have konsekvenser i den størrelse. Problemet med afhængighedsskabende stoffer er jo ikke det forhold man har til det mens man har det fint, men hvad man gør når andre ting i livet går galt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Ikke desto mindre er der i den historie fra Esmeralda/Syntese et pissevigtigt perspektiv, som mange af os godt kan komme til at negligere, fordi vi med al vores igennem mange år opsamlede viden og stærke, interessebårne fællesskab, kan komme i farezonen for at skabe en form for falsk tryghed i forhold til HR. Vel er historien ekstrem, men den er IMO også en kærkommen reminder om at løbende kritisk selvrefleksion omkring ens forbrug af diverse substanser - og måske endda generelle livsførelse - hører med til de idealer, der forhåbentlig skal være grundstenen i fremadrettet stofpolitik.

Helt sikkert.

Jeg prøver bare at pointere, at alle stoffer kan være skadelige ved et så uagtsomt forbrug. Ikke kun Ketamin.

Som jeg før har nævnt på boardet, har jeg en ellers meget fornuftig ven, der pænt sagt skar sin egen bevidsthed halvvejs ved en ufornuftig håndtering af LSD. Han var ikke afhængig, han har taget stoffet tre gange, men ligesom så mange andre mistede han respekten for syren efter førstegang, da han jo fandt ud af, "at LSD ikke er farligt" da der ingen fysisk afhængighed kan skabes.
Han har stadig store problemer.

Så det er også en falsk tryghed, at tro at LSD er uskadelig i forhold til Ketamin. Jeg kender ikke til mennesker, der har ødelagt sig selv efter tredjegang de har taget Ketamin, måske i gør? Det var sådan set bare det jeg ville frem til.
Jeg har haft den holdning, at man skal have stor respekt for alle stoffer, også Cannabis.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

:stupid:

Nej, pjat! Jeg synes, du rammer hovedet på sømmet her. Well spoken :)

Ja Shulgin har vidst konstateret over 30 forskellige aktive alkaloider i Peyote, i meget små mængder hvis jeg husker rigtigt. Derfor glæder jeg mig virkelig meget, til at få lov til at prøve kaktusserne. Både San Pedro og forhåbentlig Peyote engang;)

Medlem

Jeg bryder mig ikke på den måde at argumentere, at fordi b så er a ikke så slemt. Ja det hele er slemt, men det gælder sku da faen om at kunne forholde sig til hvad det er der bliver talt om :) Ja alle stoffer er skadelige, om i kan lide den eller ej ,er ketamin er et seriøst stof med nogen alvorlige bivikninger, Og nu tvinger du mig oghså til at blive havad jeg hader mest, tyupen der hiver statistikker op for at påvise sit argument. https://www.erowid.org/chemicals/ketami ... eath.shtml.
:)
Ej vi bliver ikke enige, men det virker til at i forstår hvad det er i har med at gøre og det eneste der kan vise om det er godt eller skidt er tid.

Noget andet der måske ikke er så meget af i den her tråd før Andrusha nævnte det, er forumets forhold til HR, som er noget bras rent ud sagt. Individuelt er her super kloge mennesker men overordnet set er der altså grelle eksempler, jeg har sikkert også sagt til nogen af de bare skal spise så meget lsd som muligt på et tidspunkt, og derfor ikke er bedre end andre mhs til det. Jeg gad bare godt at der var et eller andet system der lige fangede de værste. Først adgang til resten af forummet efter x antal post i et eller andet noob forum hvor HR var super tydelig gjort. Der er sikkert bedre løsninger, men det kunne bare være fedt ud fra et narko politisk synspunkt, at de her ting blev fanget som det første.

Medlem

Spørger lige kort, hvad er HR? :)

Det bliver man nød til Tessalated. Du kan ikke snakke om skadevirkningerne af sukker, uden at sammenligne det med salt. Hvis vi bare skal nævne alle risici forbundet med et stof uden at lave en sammenligning med et andet, får man ingen føling med hvor man er henne på skalaen.
Vi kan jo også argumentere for at vand kan være skadeligt, drikker du nok af det indenfor kort nok tid, kan du dø af det.
Det ene eksisterer ikke uden det andet, det er derfor vi har det hele.
Det giver ihvertfald ingen mening, bare at argumentere godt og grundigt for alle de farlige og negative sider Ketamin kan have, hvorfor nævner du ikke nogle af de gode også? Der er jo masser af dem. Har du selv oplevet nogle af de negative følger du nævner? Har du selv set disse farlige bivirkninger? Har du selv overhovedet prøvet stoffet?

Jeg kunne sagtens diske op med links til den ene artikel efter den anden, omhandlende mennesker der er sprunget ud igennem vinduer under påvirkning af både LSD og Svampe, med døden som følge. Det hjælper bare ikke det store på problemet, derfor lader jeg være.
Alle stoffer har sine bivirkninger, LSD har så den at man bliver meget psykisk sårbar imens man er under påvirkningen af stoffet, hvilket kan have fatale konsekvenser. Ketamin har så den at ved et uhyre højt forbrug som kan opbygges, ødelægger du blæren og andre ting. Cannabis, Kaffe og kage har også sine bivirkninger.
I USA er overspisning et ligeså kendt problem som Kokain, folk de spiser sig simpelten ihjel hvilket lyder absurd i mit hoved, men det er stadig en realitet.

Medhørende til HR, er vi heller ikke enige. Jeg mener bestemt, at vi går meget op i HR her på boardet, nogle gange lidt for meget måske, men det hører til.
Udfra mit synspunkt, er det ikke meningen aftvi er her for at passe på hinanden. Det bliver vi aldrig i stand til. Vi er her for at oplyse hinanden gennem personlige erfaringer, udfra et så objektivt synspunkt som muligt, sådan at vi med tiden kan blive i stand til at at tage vare på os selv. Det synes jeg er god stof politik, skræmme kampagner og at begynde at fortælle andre hvad de skal lave, giver bare bagslag i længden.
Mennesket har brug for frihed, sådan at vi kan få opbygget en sund og god fornuft.

At sige at folk der ryger DMT er nederen typer, at MDMA er et uncool drug, eller at Ketamin er pissefarligt, er ikke noget gyldigt argument med indhold i efter min mening. Området er sgu mere kompliceret end det.
Der vil altid være nogle mennesker der vil bruge både DMT, MDMA, Ketamin, Amf, Coke og Heroin uanset hvor dumt vi synes det er, derfor er det nemlig vigtigt med så korrekt information som der nu findes, sådan at disse mennesker kommer så godt igennem det som muligt.

Derudover synes jeg bestemt ikke, at det er nogen god ide at filtrere nogle brugere, til kun at kunne medvirke i et noob forum indtil man bliver accepteret som "myndig" af psychedelia. Hvem skal være i stand til at vurdere, hvem der er klar til resten af forumet, og hvem der ikke er? Det er jo vigtigt at få alle de nye ind i det hele med det samme, sådan at de ikke bare skrider igen efter kort tid. Dernæst hører det til, med "åndsvage" spørgsmål i starten det er jo derfor at de/vi er kommet, nemlig for at blive klogere.

Spotten
HR står får Harm Reduction, altså vi går op i, at minimere skadevirkningerne af et hvert forbrug så vidt muligt.

Sidst synes jeg også, at psychedelias administratorer gør et godt stykke arbejde i forhold til at "fange de værste" posts som du selv siger, der uundgåeligt vil komme fra tid til anden.

Medlem

Igen Ø tripperen, er jeg ikke hamrende uenig med dig i dine argumenter, jeg syntes dog stadig at et subjektivt argument er lige så godt som et argument om at noget andet også er farligt.

Man kan måske også sige at der er en politisk tilgang til det, hvor den ene tllhøre den liberale tilgang hvor alt viden er god viden og individet selv må sortere og bare skal gøre hvad der passer dem, og så den mere konservative hvor det skal styres på en given måde og individet i udgangs punktet er et barn der ikke bare kan gøre hvad det vil, og viden kræver en fortolkning og forståelse.

Ja ja da, det handler ikke om adminstratorne for det er jo altid dem der er mest bevidste om HR, det er mere os andre. Og så er problemt måske heller ikke være end at det nemt kan fixes, det ærger mig bare når jeg ser en eller anden youngster der tror at løsningen på alle hans problemer er x what ever, og vi ikke klart gør opmærksomme på alle faktore der er, ikke kun de fysiske og psykiske :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tessalated skrev:
Igen Ø tripperen, er jeg ikke hamrende uenig med dig i dine argumenter, jeg syntes dog stadig at et subjektivt argument er lige så godt som et argument om at noget andet også er farligt.

Man kan måske også sige at der er en politisk tilgang til det, hvor den ene tllhøre den liberale tilgang hvor alt viden er god viden og individet selv må sortere og bare skal gøre hvad der passer dem, og så den mere konservative hvor det skal styres på en given måde og individet i udgangs punktet er et barn der ikke bare kan gøre hvad det vil, og viden kræver en fortolkning og forståelse.

Ja ja da, det handler ikke om adminstratorne for det er jo altid dem der er mest bevidste om HR, det er mere os andre. Og så er problemt måske heller ikke være end at det nemt kan fixes, det ærger mig bare når jeg ser en eller anden youngster der tror at løsningen på alle hans problemer er x what ever, og vi ikke klart gør opmærksomme på alle faktore der er, ikke kun de fysiske og psykiske :)

Jeg kan godt forstå dine argumenter, men min erfaring siger mig, at i stofsammenhæng er vejen til helvede brolagt med gode intentioner. Hvis vi sætter overliggeren for "højt" i forhold til, hvad man skal tygge sig igennem af velmenende HR, basisviden om alle rusmidler mv., så mister vi nogle af de mindre ressourcestærke brugere, der ellers har mulighed for at poste deres ofte vanvittige shit. Jeg synes generelt, at boardet har en høj grad af social samvittighed, og hvis der bliver postet farlige forslag, dumme idéer mv., bliver der ofte reageret på det fra mere erfarne brugere. Man kan ikke tvangsfodre dem, som i forvejen ligger ned med HR. Det er præcis den fejl vores nuværende behandlingssystem begår, og som koster rigtig mange stofbrugere unødvendige ar på sjæl, krop eller det der er værre.

Hvis man kan få folk til at føle, at de bliver lyttet til og taget alvorligt, er chancerne for at der kan falde noget HR af i processen væsentlig større end hvis det pludselig også herinde bliver tabuiseret ikke at vide nok om et givent stof eller ikke at tage det på "den rigtige/ansvarlige" måde.

Medlem

Andrusha skrev:

Jeg kan godt forstå dine argumenter, men min erfaring siger mig, at i stofsammenhæng er vejen til helvede brolagt med gode intentioner. Hvis vi sætter overliggeren for "højt" i forhold til, hvad man skal tygge sig igennem af velmenende HR, basisviden om alle rusmidler mv., så mister vi nogle af de mindre ressourcestærke brugere, der ellers har mulighed for at poste deres ofte vanvittige shit. Jeg synes generelt, at boardet har en høj grad af social samvittighed, og hvis der bliver postet farlige forslag, dumme idéer mv., bliver der ofte reageret på det fra mere erfarne brugere. Man kan ikke tvangsfodre dem, som i forvejen ligger ned med HR. Det er præcis den fejl vores nuværende behandlingssystem begår, og som koster rigtig mange stofbrugere unødvendige ar på sjæl, krop eller det der er værre.

Hvis man kan få folk til at føle, at de bliver lyttet til og taget alvorligt, er chancerne for at der kan falde noget HR af i processen væsentlig større end hvis det pludselig også herinde bliver tabuiseret ikke at vide nok om et givent stof eller ikke at tage det på "den rigtige/ansvarlige" måde.

Det er absolut ikke kun med stoffer at vejen til helvede er brolagt med gode intentioner :)

Jeg tror bestemt at du/i har tænkt mere over det end jeg har, og har en bedre plan for at håndtere det end mig. Faldt bare lige nogen eksempler, som var lidt grænse overskridende.
For at være helt ærlig så har jeg selv haft et misbrug af hash igennem 10 år, og jeg bliver bare så ked af det når jeg læser om nogen hvor jeg kan se mig selv i det, jeg ville sådan ønske at jeg kunne hjælpe dem med at forstå hvad det er de er midt i. Nu er det overhovedet ikke for at starte en diskution om hash, min situation beror på en sygdom og jeg er udemærket godt klar over at mange kan have et fint forhold til det.
Jeg er overbevist om at i alt misbrug ligger der et forsøg på selvmedicinering, og min "request" om mere HR, handler jo så i virkeligheden meget om mig selv, og det er selvklart vejen til helvede med de her gode intentioner, jeg tror bare at vi måske kunne forklare om hvad alle de andre konsekvenser er, og hvorfor man ender i de situationer som man gør. Men samtidig er jeg også helt enige i dine argumenter og kan godt se hvorfor vi ikke gør det.

Jeg vil bare meddele, at jeg igår indtog 400mg Meskalin HCL, og må erkende, at jeg ikke har det dårligt idag på nogen måde, på trods af at der blev kombineret med lidt ekstra igennem trippet. Det var et 17 timer langt trip, og jeg sov efter 18 timer, hvor jeg kun fik 2-3 timer søvn. Alligevel har jeg haft det fantastisk idag.

Så det med nedturen er ikke altid gældende, må jeg tilstå. Selvom vi alle tre oplevede det samme sidst.
Fik så også erkendt, hvorfor jeg fik nedturen sidst, men det er en anden side af historien.

Jo der var helt klart også MDMA glow dennegang, oplevelsen var ikke desideret anderledes, så vil ikke vurdere at det var blandet op. Det købt fra samme dealer begge gange. Men nu vil jeg hellere kalde det Meskalin glow, end MDMA glow:D

Meskalin fortjener jo at blive omtalt med sin helt egen karakter;)

Hvis der var MDMA i meskalinet, ville vi sikkert få nedtur efter de første seks timer, når MDMAen ville stoppe med at virke.

Ja okey, tror ikke at det er unormalt. Kender flere der bliver meget følsomme efter et trip, sikkert fordi at man er lidt skrøbelig på eftervirkningerne.

Dog har jeg kun oplevet tre gange at have det dårligt efter et trip. Førstegang på Meskalin, der var det bare nedtur, engang på et forfærdeligt LSD trip, og engang på en uheldig dosering af Zopiclone der har lidt natskygge egenskaber hvor jeg ikke faldt i søvn, og fik ægte hallucinationer. Det skal ikke ske igen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]