Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 14:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Fedt initiativ, har ikke tid lige nu, men jeg giver lige et bud med senere! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Når jeg ryger, bliver gode ting bedre og dårlige ting værre. Jeg gætter på, det har noget, at gøre med, at ens føleleser bliver forstærket. Hvis jeg oplever noget dejligt, bliver set ekstra dejligt, og hvis jeg oplever noget ubehageligt bliver det ekstra ubehageligt. Men sådan er det vidst også med psykedelika, så vidt jeg ved.

Dedikeret medlem

Oh you :hjerte:

Virkningen af cannabis kommer for mig an på mange ting. Jeg synes det giver mest mening at starte med at snakke om hvordan cannabis virker generelt, og det er som Psykemyggen siger, det forstærker hvad nu end oplevelse man har, og kroppen er mere mærkbar. Det gør også tingene mere slørede og summene, og man husker det ikke så godt. Derfra, kommer det først an på hvilket humør jeg er i, og i hvilken kontekst. Jeg oplever at der er to markant forskellige veje en rus kan gå, og det gælder alle ruse, også dem der kommer naturligt - ikke-stofpåvirket. Enten kommer jeg op i gear, eller også falder jeg ned. Begge dele kan være både godt og dårligt, alt efter kontakten jeg har med mig selv i øjeblikket, som selvfølgelig svinger fra dag til dag. Nogengange bliver jeg kreativ, nysgerrig, og elsker livet, og andre gange falder jeg ind i negative tanke spiraler, eller bliver små ubehagelig. Hvor underligt det end kan lyde, så synes jeg ikke det har ret meget at sige om det er skunk, pot eller hash jeg har røget, eller sativa eller indica. Selve påvirkelsen er lidt anderledes, men potentialtet for rusen er meget tæt på det samme, og afhænger i højere grad for mig, af de ting jeg har nævnt. I sidste ende er det hvad man gør det til, og hvad man har af indre resourcer, og omgivelserne. Sammen med et buzz, der afhænger af indtagelsesmetode, mængde, og gør det sværere at huske, især når man ikke er i rusen, og hvad det er for noget cannabis.

Hvis vi så snakker misbrug, så kommer der en del flere negative ting til syne. Hvis jeg ikke kan få mit røg, når jeg regnede med det, så stresser jeg bare rundt indtil jeg har fundet på noget. Når jeg kommer til mig selv igen, så har jeg glemt nogle af de ting jeg var igang med i mit liv, det er for det meste at indføre nye gode vaner, såsom at tænke mere positivt, eller at bestemme mig for at få det bedste ud af dagen, men kan også være negative tankestrømme. I det hele taget har jeg også nemmere ved at blive distraheret. Nogle gange kan der gå flere uger, før det går op for mig, at jeg glemte alt om det igen, og så er motivationen også væk. Jeg har det også med at glemme alt muligt, hvor jeg lagde noget, eller hvad jeg egenligt laver lige nu (specielt hvis jeg er træt og det er sent), og ender med at få sagt flere uovervejede ting end ellers, som jeg så kan blive frustreret over. Det gør det os lidt sværere at komme op, men det er noget man må gøre op med sig selv, vil man eller ej, med eller uden røg. Jeg har det også med ikke at passe ordenligt på mig selv, få spist osv, og blive ængstelig og fjern, det gør jeg også hvis jeg ikke ryger, men jeg er lidt værre til det når jeg ryger dagligt. Det er selvfølgelig også en ting man må gøre op med sig selv, men det er en ting der tit bliver ned-prioriteret, hvis jeg ikke har det helt godt. De positive virkninger ved cannabis er der stadig, men det er mindre specielt, og min oplevelse er, at jo længere man ryger, jo flere negative ting popper der op.

Det er min oplevelse af cannabis. Jeg ved at der er nogle nuancer jeg ikke får ordenligt formuleret eller med, og der er ikke meget om det fysiologiske. Men jeg håber alligevel at du eller nogen kan grave en brugbar tanke ud af det. :)

Senest rettet af Ubrugtnavn 10 mar 2016 05:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

dobbelt post - slet gerne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]