Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Jeg er på Gones side, hvis du er så angst for at få ende i et såkaldt badtrip igen, er du nok ikke helt klar til det endnu.

Den angst du har på forhånd for at få et badtrip, vil eskalere på trippet.

Medlem

Okay, men hvis jeg ikke bør tage noget søvndyssende, så har folk fine erfaringer med at xanax skaber noget ro for en?

Medlem

Jeg har på et tidspunkt fodret en god ven med diazepam, da et LSD trip blev lidt for meget for ham. Det var hans første gang, og han kunne ikke finde sig til rette i det, og begyndte at tvivle på om det var meningen han skulle få det sådan.

Han fik vist, mener jeg, 10mg. Han lukkede helt ned (sov) i 10-15 min da de begyndte at virke. Vågnede op, og kunne bedre håndtere det. Han havde et dejligt trip efterfølgende.

Ud fra min erfaring vil jeg også sige du skal have noget angstdæmpende ved hånden, og ikke noget der slår dig ud. Om xanax kan gøre det, ved jeg ikke.

Medlem

Men hvad nu hvis der kommer en anden situation hvor man skal noget vigtigt næste dag og er nød til at få sovet, men ikke kan sove fordi man stadig er i sit lsd trip?
Altså hvor det hele er lidt dårligt planlagt og man ikke vidste man skulle noget næste dag?
Ville det ikke i nogle situationer være brugbart med noget søvndyssende/hypnotic drugs?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Afhængigt af tidspunket på dagen hvorpå du har din aftale i guess.
Husk på det er dit eget valg i sidste ende.
Jeg har endnu ikke følt behov for at dræbe mit trip og min bevidsthed, men de gange jeg har trippet på skoledage, og andre gange hvorefter jeg har haft aftaler den efterfølgende dag, har jeg bare trippet hvis ikke jeg har kunnet sove, og nydt det.
Jeg har følt mig lidt træt ja, men det er sjældent der kræves specielt meget af mig, oftest fordi jeg forholder mig passiv, men egentligt også fordi jeg bare er glad for at snakke stille og roligt.
Såeæ hvad jeg forsøger at sige er at det formegentligt vil være situationsbestemt baseret på hvad end du har af aftaler, og selvfølgelig også din egen og families tilgang til stoffer.
Med det mener jeg at hvis din familie ingen forståelse udviser for din situation/lyst, og det derfor skaber en form for paranoia, bør du nok planlægge dine trip bedre.
Ellers så start trippet tidligere på dagen. Jeg har haft stor fornøjelse af mine dagtrip fordi man tilnærmelsesvist kan gennemgå sin daglige rutine, hvoraf trippet er aftaget omkring normal sengetid :)
Samtidigt har jeg ikke haft alverdens problemer med at falde i søvn når jeg har trippet.. Så for mit vedkommende; nej, det er ikke brugbart.

Medlem

Men tænker bare at hvis jeg kommer i en situation hvor jeg vurdere det ville være godt at sove, hvad der så ville være bedst, af Bromazepam (lexotan), Lorazepam (ativan) og Temazepam (restoril).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ved jeg ikke lige umiddelbart, men en simpel google søgning gav mig dette, så jeg tænker at du selv kan tilpasse det til din situation.
Citat:
Hvilken sovemedicin kan jeg få?

Der findes forskellige lægemidler som benyttes som sovemidler. Alle virker beroligende og søvnfremkaldende. Benzodiazepiner er de midler, som har været på markedet længst. Benzodiazepinerne virker ved at påvirke en bestemt modtagercelle ( receptor ) i hjernen, som regulerer uro og angst , søvn og muskelkramper.

Blandt benzodiazepinerne findes både kort- mellemlangt og langttidsvirkende midler.

Halcion er eksampel på kortidsvirkende middel, Pronoctan er en mellemlangtidsvirkende og Apodorm er en langtidsvirkende benzodiazepiner.

Korttidsvirkende benzodiazepiner er effektive ved besvær med indsovning, hvormed de langtidsvirkende benzodiazepiner kan bruges ved besvær med at opretholde søvn.

De nyere hypnotika ligner benzodiapin-stofferne, men har tilsyneladende færre bivirkninger. Blandt de nyere midler er Imovane og Imozop som har en mellemlang virkning samt Stilnoct og Sonata, som er korttidsvirkende.

Hypnotika kan fås som tabletter og for enkelte midlers vedkommende som injektionsvæske. Den sidste type bruges dog oftest på hospitalet ved bedøvelse.

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/sovemedicin.htm

Jeg plejer som regel at ryge en pind før jeg går i seng. Det virker for mig.
Andre gange har jeg også haft røget lidt dope, hvilket også hjælper, men som jeg ikke vil anbefale dig, da det umiddelbart kræver en del selvdisciplin for ikke at misbruge det :-)

Dedikeret medlem

hej xXguitarsenXx! hmm hvis der er en af de 3 du nævner som du kender effekten af / har prøvet før, så vil jeg råde dig til at ha den i baghånden.. men hva jeg lige kan læse mig til så, er temazepam nok den jeg mindst vil foreslå.. (klippet fra wiki: contraindications: Acute intoxication with alcohol, narcotics, or other psychoactive substances.. ) -ved ikke om det har noget at sige, men ville blot nævne det..
men ^alfens råd er nu gode.. stå "tidligt" op og daytrip, så skal du nok ku sove om aftenen.. -hav evt en go gang beroligende te (kamille m mælk og honning, eller hvad du nu ka lide)
alt godt herfra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt enig med dr. Gone.

Det modvirker lidt formålet at opsøge bevidsthed for at påtvinge ro med psykofarmaka.
-Syntes jeg.
Dog skriver du jo netop at du er forholdsvist erfaren med 8-12 trip i tasken.

xXguitarsenXx skrev:
Jeg har prøvet at trippe en del gange før. (8-12 gange tror jeg)

Så jeg er egentligt blevet lidt nysgerrig omkring hvordan du har håndteret de trip?
Du nævner at du ønskede dit nbome trip skulle ophøre, men hvordan har du haft det med de resterende 11 trip?
Du bør være nogenlunde bevidst over LSD indvirkning og generelt have en dybdegående forståelse for hvordan din psykes opbygning er struktureret.
Det føler jeg i alt fald at jeg har.
Og jeg vil være tilbøjelig til at sige at hvis ikke du kan kapere de indsigter og indtryk du opnår, at LSD ikke er for dig på nuværende tidspunkt.
Hvordan har du det med selverkendelse? Hvor meget selvkritik tillader du at komme tiludtryk?
Oftest har det i min opfattelse været det der har frembragt dårlige trip; personen har indset et eller andet som personen ikke har været villig til at erkende, og derved forsøgt at aktivt at modarbejde trippet. Eller også har personen indset ligegyldigheden i bevidsthedsopfattelsen og handlet ud fra ønsket om at dø.

Jeg har aldrig selv bad-trippet, men jeg har ladet mine følelser fremkomme fuldstændigt rå på nogle dybt latterlige optagelser. :D

Medlem

Jeg skriver altid ned når jeg har trippet og havde ikke lige talt, men prøvede lige at tælle:
Har prøvet LSD 7 gange, med normal dose, og så har jeg micro dosed (taget et kvart mærke) 5 gange.
Nbome 1 gang.
svampe 3 gange.
DMT/changa: 4 gange.
Salvia: 1 gang.

Jeg havde kun det ene badtrip der, og det var nok fordi jeg normaltvis tager 1 mærke, men tog 2 mærker, og var der hjemme hos min storebror, som ikke måtte vide at jeg tog NBOME, og han spurgte om jeg kunne
køre ham hen til noget, og jeg ville selvfølgelig ikke køre i bil på et overraskende kraftigt NBOME trip, Så jeg måtte finde på en mærkelig undskyldning og så bagefter det så begyndte alt det paranoide at komme frem, nok også fordi jeg var alene hjemme, havde aldrig trippet selv før.

Men alle de andre gange jeg har trippet så har jeg haft det mega godt, og bare flydet med trippet. Der var en gang hvor vi ville gøre det før en fest, men så synes de andre det blev koldt og vi skulle ind til festen, og der var mange vi ikke kendte, og så blev jeg lidt nøjeren noget af tiden der, indtil jeg gav slip og så fik jeg det helt fantastisk.

Det egentligt ikke fordi jeg forventer at jeg får badtrip. Jeg tænker bare at det ville være godt at have noget til worst case scenario :)

Medlem

Ja okay. Jeg havde bare opfattelsen at det ville være rart at kunne sove det væk, i tilfælde af at det sker, men det kan godt være jeg bare skal tage jeres råd og ride trippet ud i stedet for.
Jeg har også hørt at mange følelser og tanker der ellers er ubevidst kommer frem og man kan lære meget af det, vil bare være sikker på at det ikke ender galt fordi jeg får bad trip, på grund af et eller andet i mine omgivelser som jeg ikke har nogen kontrol over :)

Dedikeret medlem

Det lyder til at du har svært ved at finde roen til at trippe, og udfra det du skriver om at du har trippet, i et rum med en der ikke måtte vide det, så forstår jeg det godt. Det kunne jeg ikke gøre, eller gide for den sags skyld. Har du læst lidt om set og settings? Jeg tænker at et andet træk for dig udover angst dæmpende medicin kunne være at planlægge det bedre. Sørg for at du har huset for dig selv, og vid at der ikke kommer nogen, trip kun med mennesker du kan snakke godt med, og som ved det, og sluk så mobilen og facebook og andre ting der kan "gå galt". Så kan du sætte dig ned, velvidende at du har dine piller, og føle tryghed over at du har sørget for dig selv og dit trip og har en nem vej ud. Imo bør man slet ikke trippe, hvis man er presset, om det så er fordi man skal noget imorgen, eller ikke ved hvornår der kommer nogen.

Det er virkelig mange gode råd du har fået, og jeg har ikke læst dem alle, så jeg ved ikke om det allerede er blevet sagt. Men arrangér trippet, og pas på dig selv. :)

Senest rettet af Ubrugtnavn 17 mar 2016 19:33, rettet i alt 1 gang.

Har du nogensinde spurgt dig selv hvorfor du tripper?

Altså LSD, DMT og Svampe. Det er efter min egen opfattelse til erkendelse/selverkendelse. Og det kan man sgu ikke arbejde med, når man skal noget vigtigt dagen efter, eller når ens bror der ikke må vide det, kan banke på døren nær som helst.

Det lyder for mig, som du vil tage LSD eller andet psychedelikum, når du i realiteten ikke har tid til det, og derfor vil have noget sovemiddel til at cutte halvdelen af trippet væk, for derefter at sove det ud på benzoer. Det er en dårlig ide.

Hvis man eksperimenter med så bevidsthedsudvidende substancer som LSD, Svampe osv. gør man også sig selv den tjeneste, at man planlægger set & settings ordentligt. Det er ikke slik man spiser for sjov.

Jeg tager aldrig psychedeliske substancer, uden at jeg ved, at ingen kommer og forstyrrer mig, som jeg ikke vil have i to dage ihvertfald.

Medlem

Nu skal det også siges at det bad trip var lang tid siden, og at jeg aldrig ville gøre det i dårlige settings igen! Kender godt vigtigheden af set and settings nu :)
Men grunden til jeg tripper er primært fordi jeg føler jeg lære ting om mig selv, og derudover fordi jeg synes det er mega interessant og til tider meget rart og fredsfyldt, og så også noget spirituelt, jeg er også meget interesseret i meditation og bevidsthed i det hele taget.

Men planen med benzo/hypnotika er ikke at tage det på et dumt tidspunkt og så cutte det af. Jeg vil forsøge at planlægge det godt, men bruge det hvis noget går galt. Bare for at være på den sikre side :)

Godt nok så.

Men hvis du vil have min ærlige mening, er det sikreste, at slet ikke have nogen benzoer i nærheden, da de ikke gavner noget. Når man har dem, kan man misbruge dem, når man ikke har dem, kan man ikke. Rid trippet af istedetfor, det vil gavne dig bedst i sidste ende.
Trip sammen med andre de næste par gange, sådan at de er der for dig, hvis det skulle være nødvendigt.

Medlem

Altså jeg er meget sikker på jeg ikke kommer til at misbruge dem, da jeg ikke finder effekten specielt interessant eller værdifuld.
Da jeg tog 1 mg Xanax begyndte mine muskler bare at slappe lidt mere af, men det kan de også gøre hvis jeg meditere.
Men de fleste mener vel at det er godt at have nogen benzo's klar til hvis det går dårligt?
Altså nu har jeg købt 30 xanax piller, på 1 mg hver. Så nu kan jeg jo lige så godt tage nogle med, hvis det bliver nødvendigt.

Gør du bare det, hvis du føler dig mest tryg på dem måde. Du fik bare lige min holdning til det, og det er at ikke bruge/have dem.

Med at misbruge dem, mente jeg ikke, at du ikke blive afhængig, men at du ville ødelægge et potentielt meget lærerigt trip.

God tur næste gang:)

Medlem

Mange tak :)
Når du siger at psychedelics for dig er til erkendelse/selverkendelse, mener du så spirituelt, eller noget helt andet? :)

Både spirituelt, selvudvikling og problemløsning. Det virker til at, hvis det bruges korrekt. Men det er ikke legetøj.

Medlem

Ja selvfølgelig.
Jeg gad godt høre hvad folk har af erfaringer med Xanax, når i ikke kunne håndtere jeres trip.
Hvor mange mg xanax har i taget, hvor lang tid gik der før det virkede nok, til at i kunne håndtere jeres trip, og hvor effektivt synes i det er?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]