Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Morfin 30 mg?
Junior medlem

Hej

Jeg har læst lidt her på siden og det er vist meget godt :)

Har depottabletter med morfin sulfat 30 mg. På den ene pakke står "svarende til 22,5 mg morfin". Hvor meget skal man tage af det for at prøve, når man ikke har gjort det før?

Dedikeret medlem

hej sally! og velkommen til psy! :)
jeg vil råde dig til at knuse en pille og indtage den! -sådan undgåes depoteffekten.. hvis du blot spiser pillen bliver morfinen frigivet langsom over ~12timer, hvis du knuser den så virker det ret hurtigt.. den orale optagelse af morfin er pga firstpass-metabolismen ret lav, mener det er 40-50% der optages.. så det kan med ret stor fordel plugges op i bagenden hvis man er til den ROA.. :)
men hvis du blot spiser pillen, så lad vær med at spise flere 1 time eller 2 senere, fordi du ikke kan mærke den første.. -da det er depot, så akkumuleres effekten og pludselig kan man hurtigt ha fået for meget morfin ind!!
og de må overhovedet IKKE blandes med alkohol, benzodiazepiner, GBL, antihistamin, og lign!!!
:?: får/tager du noget medcin?
og må jeg råde dig til at passe på med opiater, det er noget man meget hurtigt kan blive afhænig af! hold gode laaange pauser imellem turene!
mvh STW
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Hvis du gerne vil have knust pillen, så kan bruge en morter eller knuse den imellem to spise skéer. Den knuste tablet kan du hælde over på et cigaret papir eller et lille stykke toiletpapir, som foldes tæt sammen, så den kan sluges med et glas vand.

Du kan forvente en særdeles behagelig virkning. Bare husk på, at det er stærkt vanedannende. Forstået på den måde, at man bliver psykisk og fysisk afhængig af stoffet.
Hvordan man indtager stoffet har betydning for hvor hurtigt man bliver hooked, så nu hvor du ingen erfaringer har, så tænker jeg, at det vil være passende for dig, at "spise" den knuste tablet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Er 30 mg ikke ret meget for en førstegangsbruger? Jeg tænker hvis man knuser pillen og derved bryder depoteffekten.
Burde trådstarter ikke starte med halvdelen, måske?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det svarer også til 22,5 mg morfin hcl. Sulfatversionen er ikke så potent milligram for milligram som hcl.

Det kunne være en god startdosis for nogen, men også lidt i overkanten hvis man ikke er den største kal til halballet. Man kunne evt. knuse pillen og starte med halvdelen eller to tredjedele som Phillip Fry også foreslår. Evt. toppe rusen af med resten af pillen efter 2-3 timer når man er sikker på at rusen er indtrådt.

Knæk og bræk.

Junior medlem

Tak for den fine velkomst til jer alle :)

Det er godt at forklaret hvad depot er.

STWOD skrev:
jeg vil råde dig til at knuse en pille og indtage den! -sådan undgåes depoteffekten.. hvis du blot spiser pillen bliver morfinen frigivet langsom over ~12timer, hvis du knuser den så virker det ret hurtigt.. den orale optagelse af morfin er pga firstpass-metabolismen ret lav, mener det er 40-50% der optages.. så det kan med ret stor fordel plugges op i bagenden hvis man er til den ROA.. :)

Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men hvis jeg putter den op bag i, så skal jeg vel ikke knuse den og hvorfor er der så forskel på oral indtagelse?

STWOD skrev:
og de må overhovedet IKKE blandes med alkohol, benzodiazepiner, GBL, antihistamin, og lign!!!

Det forstår jeg, tak.

STWOD skrev:
:?: får/tager du noget medcin?
og må jeg råde dig til at passe på med opiater, det er noget man meget hurtigt kan blive afhænig af! hold gode laaange pauser imellem turene!

Jeg får intet medicin og har kun prøvet hash og estacy en enkelt gang for mange år siden. Hvorfor bliver man hurtigere afhængig af opriater end andet? Det virker underligt det er den slags der udskrives som smertestillende.

Junior medlem

Tak for jeres gode svar, Mr. Gone, z3n, Philip Fry og Deus vult :)

Skal jeg forstå det sådan at det er meget vanedannede fordi det netop er en god rus? Hvor lang tid varer den cirka?

Medlem
Brugeravatar

Stoffets påvirkning af hjerne og krop er skyld i afhængigheds potentialet. Rusen er for mange særdeles appellerende fordi det på en måde dulmer følelsesmæssig smerte, som f.eks kan være stress eller depression.
For mange hvor den slags stoffer har taget overhånd, har det forvoldt varige problemer. I nogle tilfælde kronisk afhængighed.

Men det er ikke desideret mere afhængighedsdannende pga. at rusen er så dejlig. Der findes mange andre stoffer der har en rus der er meget mere tiltrækkende for nogle, selvom de ikke er ligeså afhængighedsdannende som opiater.

Hvis man har tendenser til misbrug, er opiater ikke særlig fornuftigt at eksperimentere med.

Dedikeret medlem

sally skrev:
Tak for jeres gode svar, Mr. Gone, z3n, Philip Fry og Deus vult :)

Skal jeg forstå det sådan at det er meget vanedannede fordi det netop er en god rus? Hvor lang tid varer den cirka?

ja, det rammer specifikke receptorer og det kan gøre at du ka få den rare dopamin-effekt uden at ha gjort noget for det.. plus det "pusterum" nogle får af rusen,, den smertestillende effekt, og det går ind og bøvler rundt i kroppens eget endogene system osv... alt i alt: en ret stærk og lumsk sirene at danse med!..
-det er derfor jeg stærkt råder folk til at holde lange pauser imellem hver tur..

husk altid at lœse op på det stof du tager.. -såå halveringstiden* må du ku finde ;)
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Opioid-receptor <receptorer>
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Morfin wiki * <morfin>

mvh STOP

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]