Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 17:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia
Vi er 2 sytten-årige drenge, der gerne vil prøve noget bevidsthedsudvidende/hallucinogener for første gang. Vi tænker, at vi vil prøve noget "naturligt" i første omgang, da det virker, ja - mest naturligt. På grund af inspiration fra jeres forum og hjemmesider på nettet, overvejer vi kraftigt at prøve "Morning Glory" frø. Vi har begge prøvet hash, og har egentligt bare et par spørgsmål, før vi kaster os ud i det - nu kommer spørgsmålene så...

Er det en god idé at starte ud med dem, og i så fald hvor stor en mængde?
...
Er der nogen bivirkninger ved dem?
...
Hvad er jeres erfaring med at købe dem over nettet?
f.eks. fra: Ebay, etnoplanet, Bilka osv.
...

Mvh. 2 Drenge :)

Junior medlem

Hov, sorry vi havde ikke lige set regelbogen helt igennem...
I behøver selvfølgelig ikke sige, hvor i køber frøene - hvis i altså gør. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Vent med at prøv psykedeliske stoffer indtil I er ældre. Det må være det første råd.

Har ikke selv erfaring med MG, men har leget flere gange med HBWR. Det er noget der skal forberedes. Skallerne skal skrældes af, hvilket er meget meget tidskrævende, men det hele værd hvis ikke man har lyst til at starte med at ligge 30 minutter og snakke i den store mikrofon som du kan risikere, samt store mavesmerter. Når der skal prøves nye stoffer er det super super vigtigt at man har styr på set & setting (hvor og sammen med hvem). Det kan i mine øjne ikke anbefales nok at prøve nye stoffer sammen med nogen som allerede har en portion erfaring med stoffet. Beslutter I jer, mod det jeg har anbefalet for at prøve det alligevel, tiltrods for jeres unge alder og manglende erfaring med nogen som helst former for "stærke" stoffer. Så undgå at ryg hash, da dette skaber en synergisk effekt hvor at det booster hinanden - hvilket ikke altid er at foretrække.

Dedikeret medlem

En klog mand sagde engang til mig, at sytten er en rigtig god alder. Selvom jeg tænkte meget over hvad han mente, så gik det først op for mig år efter. Nogen ting forstår man først i retrospekt, og derfor bør i vente. Der er så meget mere givende at give sig til i den alder, og i har hele livet foran jer.

Hvis i alligevel gør, så vil jeg anbefale en lav dosis svampe hjemme på værelset og en masse shpongle. Pas især på med bongen ja. Og hvis det bliver lidt for vildt, så hop under dynen med noget baggrundsstøj.

Junior medlem

Tak for rådende, men hvad ville i anbefale for nogle svampe/andre naturlige midler i stedet - og hvor findes de? :)

Junior medlem

Problemet med svampene er bare at:
- Hverken min ven eller jeg hedder "Sten Larris".
- Det er ikke (så vidt jeg ved) sæson for svampe.

Så hvis i kunne give tips om fremgangsmåde, og om hvor i skoven/på engen man skal lede - så ville det være skønt. :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes slet ikke i skal overveje det. Jeg kan gå med til hashrygning og alkohol i jeres alder, men psykedeliske stoffer er simpelthen ikke legetøj. Derudover er i mere udsat for stigma i forhold til at indtage ulovlige stoffer, pga. jeres alder er jeres omgangskreds højst sandsynligt dømmende. I skal ikke allerede som 17 årige, identificere jer med hårde psykedeliske stoffer. Jeg har læst om alt for mange herinde, der prøvede det i en tidlig alder og fortrød. Hvis i har prøvet hash, så har i smagt på en brøkdel af en rigtig psykedelisk oplevelse, og det er altså svært at bruge til noget, når man ikke har færdigudviklet sin identitet. Håber virkelig, at i lytter, i har hele livet foran jer til at eksperimentere. Hvorfor gøre det før man er klar. Tro mig om 5 år, ser i noget anderledes på den modenhed i sikkert mener, i allerede besidder. Jeg lyder som en gammel mand, men jeg vil jer det bedste!

Hvis i er pisse ligeglade, med hvad jeg skriver, så indtag en lav dosis!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hector Salamanca skrev:
Jeg synes slet ikke i skal overveje det. Jeg kan gå med til hashrygning og alkohol i jeres alder, men psykedeliske stoffer er simpelthen ikke legetøj. Derudover er i mere udsat for stigma i forhold til at indtage ulovlige stoffer, pga. jeres alder er jeres omgangskreds højst sandsynligt dømmende. I skal ikke allerede som 17 årige, identificere jer med hårde psykedeliske stoffer. Jeg har læst om alt for mange herinde, der prøvede det i en tidlig alder og fortrød. Hvis i har prøvet hash, så har i smagt på en brøkdel af en rigtig psykedelisk oplevelse, og det er altså svært at bruge til noget, når man ikke har færdigudviklet sin identitet. Håber virkelig, at i lytter, i har hele livet foran jer til at eksperimentere. Hvorfor gøre det før man er klar. Tro mig om 5 år, ser i noget anderledes på den modenhed i sikkert mener, i allerede besidder. Jeg lyder som en gammel mand, men jeg vil jer det bedste!

Hvis i er pisse ligeglade, med hvad jeg skriver, så indtag en lav dosis!

+1

Og sæt jer nu for helved ind i det.. Lad vær med at sidde og gejle hinanden op og sige til hinanden "ååårh... det kunne bare være så fedt at se alle de farver!"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Vent! Det er alt for tidligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
HALU-Snerlen skrev:

Så hvis i kunne give tips om fremgangsmåde, og om hvor i skoven/på engen man skal lede - så ville det være skønt. :cheers:

Vent i det mindste, til I kan finde svampe på markerne til efteråret. Så kan I læse op på hvad det er for noget, hvilke svampe I skal gå efter, få lidt tid til at tænke over, om det virkelig er noget I har lyst til og I bliver lidt ældre (selvom det ikke er meget).

Der ligger en ganske udmærket guide til identifikation af spids nøgenhat her på sitet under svampe forummet, og der kan I også poste jeres fund og få bekræftet om det er de rigtige I har fundet i skoven. :)

Junior medlem

Tusind tak for alle de guidende svar!
Det er virkeligt fedt, at få så hurtig respons på sine indlæg.
Vi vil tage jeres råd ind, og lige tænke det en ekstra gang igennem.

Men hvis man nu tager en lille dosis af - lad os sige "Morning Glory" (50 seeds måske) - vil det så ikke bare være ligesom en joint, eller noget? PS: Vi søger ikke at få en helt vildt bevidsthedsudvidende oplevelse, men derimod måske bare at "smage" lidt på det.

Mvh.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

HALU-Snerlen skrev:

Nej, det er ganske rigtigt ikke sæson, så I får ikke noget ud af lede på marker og enge før engang til efteråret. Nu bliver det lidt til en plade, som kører i samme rille, men jeg vil kraftigt anbefale jer at sætte meget mere ind i de enkelte substanser I overvejer at indtage. Psykedeliske stoffer har naturligvis et rekreativt potentiale - og jeg tænker lidt, at det er dét I søger - men som flere herinde har hintet allerede, besidder de også en række andre egenskaber. Bl.a. ligger der et transformativt potentiale i den psykedeliske oplevelse; altså en mulighed for at få en oplevelse, som er så intens og omsiggribende, at den sætter mærkbare spor i ens verdensforståelse, når man "kommer ned" fra trippet igen. Hvis man ikke har den erfaring, ro og indre balance, der skal til for at tackle sådan en oplevelse, kan man komme til at bøvle med eftervirkninger som fx angst, en følelse af meningsløshed, letargi o.a.

Når det så er sagt, er det naturligvis muligt - også for jer på 17 år - at trippe og få en god oplevelse. Men I gør jer selv en stor tjeneste, hvis I lægger nogle kræfter i at researche dybere end I har gjort indtil nu. Desuden vil jeg anbefale jer at træne sindet - fx gennem meditation eller mindfullness - i en periode op til. Hvis I ikke har erfaringer med meditationspraksis, er der masser af introkurser af forskellig art. Psychedelia er en guldgrube af dansksproget information, som for størstedelens vedkommende er meget erfaringsbaseret. Her et lille udvalg:

- Generelle informationer og nyttige links: https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=85&t=9540
- Fannys fuldstændig fantastiske tråd om "den udefinerbare angst": https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850
- Tripfortællinger fra Psychedelias Kulturnatsarrangement sidste år: https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=85&t=51372

Bottomline: Gå dybere i jeres research, læg flere kræfter i og spørg løbende jer selv og hinanden om, hvad jeres motivation for det her er. I takt med at I får mere viden om emnet, vil I også bedre blive i stand til at træffe en beslutning om, hvorvidt det er en god beslutning at prøve at trippe i jeres nuværende alder, eller om det er bedre at vente nogle år.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
HALU-Snerlen skrev:
Tusind tak for alle de guidende svar!
Det er virkeligt fedt, at få så hurtig respons på sine indlæg.
Vi vil tage jeres råd ind, og lige tænke det en ekstra gang igennem.

Men hvis man nu tager en lille dosis af - lad os sige "Morning Glory" (50 seeds måske) - vil det så ikke bare være ligesom en joint, eller noget? PS: Vi søger ikke at få en helt vildt bevidsthedsudvidende oplevelse, men derimod måske bare at "smage" lidt på det.

Mvh.

Jeg synes ikke det hænger smamen at sige at man ikke søger en bevidsthedsudvidende oplevelse og så LSA i samme sætning.
Desuden er der et markant større fysisk element (vasoconstriktion) i LSA frø i modsætning til LSD og svampe f.eks. Det er ikke alle der oplever vasoconstriktion som værende lige ubehageligt, men det kan det være. Jeg synes ikke selv LSA frø er en særlig behagelig rus rent fysisk.
Så, jeg siger også vent. Gå ud og scor nogle damer i stedet. ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ikke for at køre diskutionen af sporet men er der ikke nogen der vil uddybe hvorfor man ikke skal tage psykedeliske stoffer i en tidlig alder ? Jeg ladge ud med 1g svampe i en alder af 15 (Om det har påvirket mig positivt eller negativt er svært at sige)
Lige pt har jeg ingen mening ang. alder når det kommer til psykedeliske stoffer, men jeg vill sætte stor pris på det hvis nogen gad at uddybe det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når du er så ung, er du stadig ved at danne dit "Jeg".

Yes og dit jeg, er ikke blevet er stærkt jeg med et solidt fundament endnu, som ellers er at foretrække når man tripper.

Man er sårbar i så ung en alder, og man er flere gange mere sårbar når man er under påvirkelse af psychedeliske stoffer. Så sårbar og følsom, at det nemt kan gå galt.

Men det er dit eget valg, og hvis du vælger at gøre det, så sørg for at set & settings er på plads, samtidigt med at dosen skal være lav.

God flyvetur hvis du vælger at gøre det og alt det bedste:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]