Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 20:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: kunst ?
Medlem

Geografisk sted: det rager ?
yo!

hvad forstår i ved kunst?

prøv at komme med jeres defination på kunst?
-er kunst noget "personligt", altså noget andet for dig end for mig fx ?

hvilken "kunst" kunne i finde på at bruge penge på?

har selv spekuleret lidt på det her i den seneste tid, og jeg må indrømme at jer meget gerne vil høre nogle andres menninger, sådan set lige meget om man "ved" en skid om emnet eller ej...

1 luv

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
efter min mening er kunst alt der bliver skabt eller er blevet skabt! En stol er kunst, et menneske er kunst, alt hvad vi ser er kunst, alt hvad vi kan føle på, dufte, høre!

alt!

Selv osama bin heroin og de ting han gør er kunst, på sin egen unikke fuckedup måde!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg vil nok sige at det er meget personligt. Kunst kan jo ikke defineres, nogle syntes 2 stykker jern svejset sammen er kunst, andre mener det er store maleri'er. Så det er sq svært at forklare hvad kunst er.

Jeg mener kunst kan være alt, lige fra en vaser til et billede af et fattigt barn i ungarn.

Kunst vil altid være noget der starter en special følelse hos folk - f.eks glæde - kvalme osv. osv. osv.

Hvis et stykke "Kunst" ikke starter en følelse hos folk så er det ikke kunst.

Tror jeg nok

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg er fuldstændig enig med Elven Lamer!

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Hmm,. jeg vil da mene at musik godt kan være en slags kunst for mig,... det kan blandt andet være overfedt,... eller mega kvalmede,.. men jeg tror at kunsten ændret sig megt fra gamle tider,... før i tiden var alt mere rundt og blødt og sart,.. i den nyere tid vil folk heller hav noget kantet indviklet,... og meget farverigt.

Det er ikke noget jeg såan ved noget om,.. men det er sådan jeg ser mener at jeg ser det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
læs David favrholdt's bog "Æstetik & filosofi" - den prøver at give en definition af kunst. Den foreslår et point-system hvor kunstgenstanden får point i forskellige "kategorier".

Den er ret provokerende - der er sikkert mange der ikke synes at man kan definere kunst objektivt og komme med mål for æstetik.

håbder at jeg har skrevet rigtigt - jeg er ret lam... Ice er for nice...

Insane psychedelia user!

Enig med ER....(som sædvanlig *GG*)....

Hmm for mig skal noget være unikt for at jeg kan anse det for noget specielt....

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er kærlighed kunst?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Kunst er, hvad man gør det til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nogle kan lide moderne kunst, andre er til eksistensialisme, naturalisme, romantikken osv.

Dette billede, anser jeg personligt som kunst.

Billede

Men som sagt hver sin smag.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Nå her er så et LinKs til det bilede.
http://www.digitalblasphemy.com/userg/images/996018108.shtml

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

hmmmm ja...

fandt rorresten en defination på surrealisme:

"pure psychic automatism, by which it is intended to express, whether verbally or in writting, or in any other way, the real process of thought. Thought's dictation, free from any control by the reason, independent of any esthetic or moral preoccupation."

fra Dalí - the paintings

Dedikeret medlem

kunst er for mig når man udtrykker sine tanker visuelt/auditorisk. det er kunst så snart man tager en tanke og laver den til virkelighed. en tanke kan man kun selv C, kunst er en tanke som alle kan C.

det er kunst for mig....

så kunst kan jo faktisk også være en stol som nogle siger, men det kan jo være en hardcore designerstol el. en grim folkeskolestol, der er tanke bag begge dele, og så kan man jo selv vurdere hvilken slags kunst man er til...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
For mig, er kunst noget som er skabt ved inpiration og som gir íagtageren inspirerende/stimulerende tanker/følelser.
For mig er kunst noget som stimulere hvores værdsættelse og fornemelse for skønhed i tingene. For mig er det vigtigt at påskønne verden, da man på den måde lærer at få en dybere forståelse for tingene. Sætter personligt stor pris på kunst.

Junior medlem

Geografisk sted: Inside
Jeg er med ER på det her topic.
Eller måske nærmere en kombination af ER og Smurf3000.
Men jeg mener helt klart at man må skelne mellem kunst og kunstigt; en gammel lænestol er ikke kunst i sig selv, kun hvis den indgår som en del af et større kunstværk.
En mellem-ting kunne være brugskunst som spænder over alt muligt fra designer ting til moster Odas hjemmegjorde lerfad.

Dex>> Du er en hippie [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Btw, sorry for det lange fravær, jeg har stået i den modtagende ende af et helt bjerg af lort, jeg skal nok fortælle om det når jeg har fået det ordentligt på afstand og hvis I ellers har overskud til at høre om det..
WizKid's out.

Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Kunst er for mig - En ting der rører ved nogen følelser som jeg ikke selv kan røre ved, eller vækker nogen ting i mig jeg ikke havde regnet med... Så kunst skal være overraskende for at det - efter min mening er kunst.

Mystisk definition nu jeg tænker over det, det er faktisk ikke noget jeg har tænkt over før... Så du skal ha' tak for at bringe dte på banen caqtus...

Medlem

ja meget interessant emne.

jeg synes især at kunst skal være originalt, og inspirerende. og måske det der kendetegner rigtig god kunst er et budskab -hvor godt budskabet er begravet i værket- også selvom der måske ikke er et klart budskab, skal man kunne fornemme en følesle eller sindsstemning

en anden vigtig ting er hvor gennem-arbejdet det er- ikke noget der er værre end hvis man kan se at et billed er gjort færdig i løbet af en ½ time...

jeg synes også det er vigtig at man har styr på det tekniske aspekt. f.x hvor god man er til at tegne.

jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad for noget kunst i kunne finde på at bruge penge på?

acryler malerier ?
plakater med computer grafik ?
osv.

hmm meget rodet, men det er bare nogle tanker

chill

Dedikeret medlem

så tager vi den da bare igen caqtus...
hehe

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af caqtus:

en anden vigtig ting er hvor gennem-arbejdet det er- ikke noget der er værre end hvis man kan se at et billed er gjort færdig i løbet af en ½ time...

<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad fanden mener du med det? Jeg laver mine på 10 minuter [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

kunst kan da godt tage 10 minutter at lave -

damn jeg har ikke kapacitet til at skrive om det her emne - min kammie røg på intensiv imorges - to much fucking xtc - og alt alt for lidt vand - og jeg kunne slet ikke se det fordi jeg var så blæst - total neder der - men nu vil jeg smoke noget galar....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]