Nej det kan du ikke desværre, tro mig jeg har forsøgt alt for at gøre processen hurtigere og nemmere. Men husk nu på, at det ikke er sikkert det tager så lang tid i dit tilfælde for at tingene er kommet iorden så du kan komme igang. Da jeg ventede på politiet fik taget sig sammen, havde jeg rykket for det flere gange, og der var politiets undskyldning af det halve af afdelingen var på ferie og at de iøvrigt var voldsomt underbemandet. Man kan jo håbe at de har fået ansat nogle flere til at tage sig af de her sager. Men du skal nok regne med 3 mdr mindst før du får godkendelsen. Noget du evt kan gøre, for at tigene går lidt hurtigere, er at starte på et ANT kursus allerede nu! Grunden til jeg ikke gjorde det med det samme, var fordi jeg var i tvivl om hvorvidt jeg skulle deltage i et, på grund af datoen jeg blev taget i forhold til datoen ANT kursus blev et krav. Men du kan så vidt jeg ved allerede bestille et kursus nu og få det overstået!
Mht til dét der med at sige det til venner og familie var jeg hurtigt ude så folk vidste godt hvorfor jeg ikke længere havde kortet. Men altså kun dem så absolut var nødvendige at fortælle det. For kan godt forstå dig, selvom jeg syntes straffen er helt hjernedød, kan det godt være lidt pinligt og dele med folk. Men du behøver vel ikke at sige andet end at det var alkohol ? - hvis altså det overhovedt gør en forskel i din situation. Folk behøver vel ikke vide du skal testes i 6 måneder, efter du har fået kortet, udover din egen læge

Op på hesten min ven, det SKAL bare overståes ! Jeg savner ikke engang det skide kørekort, savner derimod at fyre op
Ej, savner det selvfølgelig engang imellem når jeg skal ud og fiske et sted langt væk eller andet hvor jeg ikke lige kan bruge cyklen eller det offentlige men er ikke engang sikker på jeg vil køre ret meget når jeg får kortet, da jeg jo godt kan lide en pibe pot engang imellem. Min job situation og liv generelt pt kræver ikke nødvendigvis et kørekort men skal jo nok bruge det på et tidspunkt senere i livet. Der er folks situationer self forskellige.
Bare kom igang med det kursus der og få så sendt den ansøgning afsted !