Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 22:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ødelagt LSD?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Jeg sidder med to frimærker på 200ug som har været ude for et mindre uheld, og spekulerer om hvorvidt de har mistet deres effekt eller ej.
Det der skete var at jeg tabte stykke honningmelon ovenpå de to mærker. De blev dog langt fra gennemblødte, men ret fugtige på den ene side, og klistrede sig fast på melon skiven. Den værste melonsaft blev tørret/pustet af og mærkerne blev lagt i en separet pose. Har mærkerne mistet effekten eller er der lige så meget fart på, som der var på deres brødre fra samme ark?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Det er umuligt at sige. Muligvis har de mistet lidt styrke, men hvis ikke de har været gennemblødte, har de nok stadig effekt.

Prøv dem, men tag udgangspunkt i at de stadig har fuldt styrke:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar. Havde helt klart også tænkt mig at tage udgangspunkt i at de havde fuld styrke, hvis jeg skulle indtage dem, såfremt det skulle vise sig at de ikke var helt ødelagte. 200ug er en meget intens, men dog tilpas dose for mig lige p.t.

Er stoffet egentligt fordelt jævn på hele mærket? Og hvis ja. Ville man kunne klippe mærkerne ud i 1/4? har nemlig 2 mærker som ikke blev ramt af melon safter. Tænkte at hvis man delte de to måske ødelagte mærker op i 1/4 også blandede dem med de to ubeskadigede mærker som også blev delt op i 1/4.

Således at man fik 4 doser på 200ug(såfremt mærket skulle vise sig ikke at være beskadiget), som hver bestod af 2/4 beskadiget mærker og 2/4 ikke-beskadiget mærker

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Ja LSDen plejer at være rimelig godt fordelt ud på mærkerne, da mærkerne bliver smidt i en opløsning, og derefter tørret de ind.

Du kan sagtens dele det i fire, men grundet at mærkerne muligvis er beskadigede, kan man ikke vide hvor på mærket skaden er sket. Jeg forstår ikke hvorfor du vil mikse dem. Er det i håbet om, at få lavet 4 lige store doser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja lige præcis, kunne godt forestille mig at ende med at tage mærkerne med 3 andre det ville derfor være at foretrække at doserne var så lige som muligt.

Er det ikke umuligt, hvis mærkerne har fået skade? For så kan det godt være, at den ene fjerdedel ikke indeholder noget LSD, i forhold til de andre. Så bliver det ikke lige fordelt uanset.

Du kunne måske klippe dem i 12stk, og mikse dem op. Men igen så er det forskellen på størrelserne af de stykker, du klipper, der gør at det igen ikke bliver lige fordelt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Put mærkerne i en stærk alkoholopløsning (fx vodka) eller destilleret vand over nat og del så væsken ligeligt mellem jer. Det er den sikreste måde at dele det op på. Brug ikke almindeligt postevand, da det naturlige klorindhold ikke er godt for den dejlige LSD.

Dedikeret medlem

Klip frimærkerne over i halve stykker, og giv hver person et halvt af de gode og et halvt af de dårlige. Så er der garanti for at hver person i det mindste får 100 mikrogram.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for de gode svar, alkoholopløsning metoden lyder som en rigtig fornuftig ide.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nu ved jeg ikke hvor længe du har tænkt dig at gemme dem, men frugtsukker, væske, beskidte fingre og evt puttet i en plastic zipbag ved stuetemperatur er pretty much ideelle betingelser for liv ;)
Her vil alkohol-ideen også være meget behjælpelig :)

Enspænderen skrev:
Klip frimærkerne over i halve stykker, og giv hver person et halvt af de gode og et halvt af de dårlige. Så er der garanti for at hver person i det mindste får 100 mikrogram.

Det kan godt ske, men det er godt nok en pisse upræcis måde at gøre det på! Nogen kan få 100µg, og andre kan få 200µg.

Andrushas ide er imo den bedste.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det behøver ikke være alkohol. Demineraliseret vand virker helt fint, og er også langtidsholdbart i køleskabet. Bare husk at det skal være demineraliseret, vand fra hanen vil kunne ødelægge LSD.

Dedikeret medlem

Ø Tripperen! skrev:
Det kan godt ske, men det er godt nok en pisse upræcis måde at gøre det på! Nogen kan få 100µg, og andre kan få 200µg.

Du er godt nok pessimistisk. Det vil forudsætte, dels at frugtsaften berører præcis halvdelen af de to frimærker- i en lige linie, og på den rigtige led - og dels at den opsuger al LSD'en på et øjeblik.

Jeg vil sige det modsatte: Hvis vi går ud fra at frugtsaften er nogenlunde jævnt fordelt på frimærkerne, så vil alle fire personer få nogenlunde samme dosis.

Senest rettet af Enspænderen 28 apr 2016 18:13, rettet i alt 1 gang.

Enspænderen
Jeg hører tit, at jeg er pessimistisk, så det vil jeg ikke løbe fra. Men jeg er også realistisk.

Det giver bare ingen mening, at gøre det på den måde som du anbefaler, da det er en mindre præcis metode, end den som trådstarter selv havde i tankerne fra start af. Ja selv den ide jeg havde er mere præcis, end din metode.

Andrushas ide er den bedste, hvis det skal fordeles så jævnt som muligt.

Dedikeret medlem

Spørgsmålet er hvor meget man skal gøre ud af det, når det sandsynligvis kun er en lille smule af LSD'en, der er blevet opsuget. Jeg sidder og sutter på mit frimærke i 15 min., mens trådstarteren sikkert har været hurtig til at fjerne melonen. Det drejede sig vel kun om nogle få sekunder.

Det kan du så have ret i:)

Dedikeret medlem

hej mckellen! jeg vender den lige:
-var der effekt i melonen? :)

Medlem

Enspænderen skrev:
Spørgsmålet er hvor meget man skal gøre ud af det, når det sandsynligvis kun er en lille smule af LSD'en, der er blevet opsuget. Jeg sidder og sutter på mit frimærke i 15 min., mens trådstarteren sikkert har været hurtig til at fjerne melonen. Det drejede sig vel kun om nogle få sekunder.

Helt enig. LSD er skrøbeligt, men så skrøbeligt er det sgu heller ikke :wink:
Har engang tabt et frimærke ude på mit badeværelse mens jeg var blæst, og glemt alt om det. Da jeg spiste det virkede det stadig, på trods af det var blevet udsat for varmt vand i hvert fald et par gange, da jeg "fandt" det et par dage senere :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej STWOD. Melonen blev smidt ud, så det må stå hen i det uvisse.

Hvis jeg nu opløser de 2 mærker i alkohol eller demineraliseret vand. hvor lang tid kan denne opløsning så holde sig? Jeg har ikke mulighed for at stille opløsningen på køl da jeg bor i kollektiv.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Bare still det mørkt og lufttæt - så holder det længe (som i år). Alkoholopløsningen er nok det sikreste, hvis du ikke har adgang til kølet opbevaring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]