Jeg har som regel et enkelt gram cola med i lommen, når jeg er i byen eller til events. Hverken mere eller mindre. Skal lige siges, at jeg aldrig går til reelle techno-tramp events, men mere sådan noget mere almindeligt dance- eller musikhalløj ala Grøn Koncert, Sensation, Tiesto i Parken etc.
Der har aldrig været nogen problemer tidligere, men fik et "chok", da jeg sidste år i november var til Armin van Buuren i Ballerup Super Arena. Jeg ved godt, at det er en slags "tramp", men troede egentlig mest det var til lidt mere techno-agtige events, de brugte ressourcer på det. Her gik nogle strissere rundt med hunde udenfor, og der stod civilt klædte folk foran indgangen og tog stikprøver. En gut lige foran mig blev hevet til side, og en politimand med lommelygte ville se, hvad han havde i lommerne.
Det har givet mig lidt noia på fremadrettet, og jeg undrer mig over, hvor almindeligt det egentlig er blevet? Bemærk, at jeg mest går til events/koncerter, hvor "familien Danmark" er til stede og hvor alle typer kommer, og her skulle jeg egentlig mene, det ikke var så normalt med politi ved indgangen.
Har I oplevet rutinetjek til sådan nogle events? Og er i det i så fald "nok", at gemme posen i underbukserne f.eks? Altså hvor meget må de tjekke (med begrundet mistanke altså) ud over de almindelige lommer?
God aften