Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

det har været udmattende at skrive det her.. og er sikkert lidt rodet. Så bær over med mig..

Så skete det der ikke måtte ske.. afhængigheden kom som et lyn fra en skyfri himmel.
Det hele startede engang i løbet af sidste år, hvor jeg begyndte at tage Diazepam i forbindelse med byture. Specielt for at kunne udholde mine tømmermænd.
I begyndelsen havde jeg ikke nogen fast forbindelse, hvor jeg kunne anskaffe mig benzoerne. Fik dem af venner/bekendte.
Men i September måned begyndte mit forbrug/misbrug pludselig, at blive til hverdag, da jeg fandt ud af, hvor nemt det var at anskaffe mig pillerne.

Det startede ud med Alprazolam.. fik hurtigt fat i en del alprazolam.. kan tydeligt huske da jeg tog mit første mg alprazolam. Det var vidunderligt! Allerede der tror jeg man kunne kalde mig afhængig. Men et mg var ikke nok, man kan aldrig få nok når det kommer til benzoer, så der røg endnu et mg ned og jeg røg på hovedet i seng.

Det store problem med benzoer er, at når man først har nok af dem. og mulighed for, at skaffe flere stopper man ikke bare. Benzoerne fejer fornuften til side og man tænker på ingen måde over konsekvenserne.

Alprazolamen forsvandt hurtigt og allerede inden de var væk havde jeg anskaffet mig en endnu større bunke Clonazepam... jeg var fanget... troede jeg kunne styre det. Men det kunne jeg ikke.

Clonazepam blev nu min foretrukne benzo og doserne svingede meget fra 2-10 mg om dagen. Blev meget hurtigt bevidst om, at jeg havde et misbrug, og henvendte mig derfor til min læge.
Hos lægen blev vi enige om, at begynde på en udtrapning. Fik et glas med Clonazepam og blev henvist til en psykiater. Dette var lige i begyndelsen af Januar. Psykiateren startede ud med at give mig noget antidepressiv medicin og bad mig om at, lave min egen udtrapningsplan. Jeg var helt på bar bund. Jeg gjorde dog et forsøg, og prøvede virkelig at holde doserne nede. Fik hurtigt fladet mit misbrug ud, tog i gennemsnit 2 mg om dagen. Der var dog nogle smuttere ind i mellem.

Efter nogle måneder kunne min psykiater ikke se nogen fremgang trods antidepressiver og forsøg på udtrapning. Han besluttede derfor at stoppe med at udskrive clonazepam til mig og smed mig over på 2x75 mg lyrica om dagen, hvilket gjorde det hele en del sværere for mig... i Panik anskaffede jeg mig alt for meget Clonazepam og misbruget begyndte igen at svinge en hel del.

Nu er det maj måned og er stadig afhængig af det rådne stof. Udtrapningen har været utrolig svær og har ikke rigtig kunne bevæge mig under de 2 mg. Har alt for meget til rådighed..
Skal gerne over 10 mg for, at få noget ud af rusen. Det holder bare ikke i længden..

Her den sidste uges tid er jeg begyndt at, tage min udtrapning noget mere seriøst. Er tilknyttet et misbrugscenter og har været det nogle måneder efterhånden, går i en gruppe, hvilket hjælper mig en hel del. For nogle uger siden valgte jeg at starte på antabus, da alkoholen og har sneget sig ind på mig i forbindelse med udtrapnignen og var ved at starte et farligt blandings misbrug...
På misbrugscenteret får jeg udleveret antabus 2 gange om ugen, og er lige begyndt at tage Klopoxid aka risolid svjv.. i stedet for rivotril. Er gået fra 2 mg rivotril om dagen til 20 mg klopoxid hver morgen efterfulgt af 75 mg lyrica ca. to gange senere på dagen.
Har det mildest talt helt af helvedes til.. Ryster en hel del, specielt om morgenen, har ondt i maven, føler mig virkelighedsfjern, fovirret, deprimeret.. det er sku en smule uoverskueligt det hele..
Oven i det har jeg en uddannelse jeg skal passe. Har virkelig svært ved at kapere det her.

Grunden til jeg skriver det her, er fordi jeg håber på nogen med erfaring på området har nogle gode råd til at komme ud på den anden side... kan ikke tage det mere. Vil gerne tilbage til virkeligheden.. Håber dog også folk vil tage benzoerne mere seriøst end jeg selv har gjort... for det er et djævelsk stof og det vil tage røven på dig..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor er det fucking sejt at du har taget dig selv i nakken mens du stadig er tilknyttet din uddannelse og du har indset at du har et misbrugsproblem.
Har selv været igennem samme mølle som dig af flere omgange! Så ved alt om hvor svært det er at komme ud af benzoerne.
Det lyder så fucking simpelt, men det som det krævede for mit vedkommende at komme ud på den anden side. Og holde mig clean i snart 2½ år efterhånden, har været en ændring af sind og omgangskreds.
Jeg fandt ud af på den hårde måde at jeg ikke kunne nøjes med at skære de stoffer fra som jeg havde misbrugt (opiater og benzoer). Var i behandling for netop de to ting. Men jeg nægtede at kigge på de andre stoffer jeg nød at bruge. Det gik hverken værre eller bedre end at efter 2 måneder sad jeg pludselig for første gang med en nål i armen, selvom jeg lider af nålefobi. Jeg brugte det næste år af mit liv på at smide mit job, kørekort, tillid blandt venner og familie på gulvet og måtte bogstavlig talt kravle i døgnbehandling efter en OD mens jeg var indlagt i forvejen for fejlfix.

Det at du er kommet over på risolid er helt klart det bedste! Det er et kæmpe skridt den rigtige retning. Men du bliver nødt til at indse, at så længe du ikke har besluttet hvad eller hvor meget du vil ligge dit liv om, så vil du blive ved med at falde tilbage når du først har udviklet et egentligt misbrug. Jeg har lagt mere eller mindre hele mit liv om, jeg indså at jeg var på vej ned af en sti som jeg på ingen måde havde planer om at ende på, da jeg som 12 årig røg mit første bonghoved.
Det kan lade sig gøre at ligge livsstilen om! Du bliver bare nødt til at finde ud af med dig selv hvor meget du egentlig vil det. Om du vil ligge 50 eller 100 % i det er det vigtigste, så skal resten sgu nok komme helt af sig selv.

Mht. dine abstinenser og sindsstemning, så er der sgu et stykke af vejen ikke andet at gøre end at bide i det sure æble. Når man har festet, så er der altså også en regning der skal betales på et eller andet tidspunkt. Men det lyder som om at dit misbrugscenter allerede er godt inde over. Lyt til dem og undgå at tage tilbagefald. Så skal du sgu nok vågne op igen en dag og være glad for livet, på livets betingelser!

Medlem

Hej og tak for respons, lyder som om du har været i gennem lidt af en omgang. fedt at du er kommet hel ud på den anden side!
siden sidst har jeg valgt at droppe lyricaen, får det desværre direkte ubehageligt/dårligt af dem. Så nu venter jeg på, at få mig en snak med min psykiater her på tirsdag. Håber vi kan få en dialog ml. psykiater og misbrugscenteret, så de kan få lagt et ordentligt udtrapningsskema for mig. Er desværre røget tilbage på rivotrilen efter jeg quittede min lyrica. men fungerede simpelthen ikke på lyrica.
Ser dog stadig meget positivt på hele situationen trods op og nedture. De sidste tre dage har jeg kunne holde doserne meget lave 0,5 mg to gange om dagen. uden de store problemer. Det skal dog siges at jeg har været meget fysisk aktiv, hvilket nok har hjulpet en del på det hele, specielt når det kommer til søvn.
Desværre har jeg haft et "mindre" tilbagefald i dag, har røget lidt pot og hapset ca 6 mg, hvis jeg skal være realist bliver det nok bliver til 8 eller 10 mg inden aftenen er omme men op på hesten i gen i morgen.
Det er helt vildt, hvordan ens tolerance skyder i vejret på så kort tid. kunne knap tage 2 mg i starten uden at gå i brædderne. nu har jeg taget 6mg og kan dårligt nok mærke det..

Mht. at ligge min livsstil om, så ser jeg ingen anden udvej og det skal være 100%. Har haft snakken med dem på misbrugscenteret. må indrømme, at jeg er ufatteligt god til at tale uden om emnet når det kommer til den slags, men noget skal gøres. Stoffer har jo været en stor del af mit liv de sidste 10 år, og er nærmest en af mine største interesser/hobbyer. Problemet er bare, at jeg ikke kan styre det.. selvom så mange andre kan.
Det skal dog siges at jeg har mange sunde interesser hobbyer og får stor støtte af familie og venner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du kan holde dig på 2 x 0,5 mg om dagen, så er du jo et godt stykke af vejen! ;)
Alle kan opleve bump på vejen, men hvis målet ligger klart, så skal det sgu nok komme! Du kunne jo prøve at se om du kan nå at tænke "hey.. hvorfor er det jeg føler for at poppe lidt ekstra piller idag?" inden du gør det. Hvis du kan have en fokus på hvordan din sindstilstand er når du føler for det og hvorfor du føler for det, så er du et godt stykke mod målet om at undgå det i fremtiden. Når først du har en fokus på hvad det er der tænker din lyst / trang, så har du også et grundlag at arbejde ud fra så du kan undgå det i fremtiden. Det lyder jo endvidere til at du et stykke hen af vejen ved hvad det er at der virker for at du kan få noget søvn. Nemlig masser af fysisk aktivitet! Om det er en lang gåtur i skoven eller havearbejde er underordnet, så længe at du kan få brændt noget krudt af!

Det første skridt til at undgå tilbagefald er at undgå at kontakte pusheren, og måske istedet kontakte familie eller venner og spørge om ikke de føler for en kop kaffe istedet. Dyrk de sunde ting i dit liv, undgå at ende med at sidde og sumpe alene i hytten :)

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Damn. Føler med dig, broder. Det er en hård omgang, du er/skal igennem.

Holder det kort:
- hold dit alkohol forbrug på det laveste, selvom dette netop er en alle tiders stedfortræder for benzodiazepiner.
- hold dig til chlordiazepoxid (Klopoxid, Risolid). Fik selv anbefalet denne benzo af en flink bruger her på boardet, og nok egner dette stof sig ikke til rekreationelt brug (kun i virkelig, virkelig høje mængder kombineret med alkohol - hvilket frarådes på det højeste!)
- snak, snak, snak (!) med en professionel og/eller dine nærmeste.
- forsøg at holde din nedtrapning på lavt blus. Går det for stærkt, så er risikoen for tilbagefald bare for stor.
- prøv at undgå anti-depressiva, med mindre din professionelle virkelig insistrerer. For mit vedkommende har disse ofte så høje bivirkninger, at de bare nedsætter livskvaliteten yderligere.
- skriv en PM, hvis du føler for det :) En flink bruger tilbød mig dette, i sin tid, og om det var en kæmpe hjælp, ved jeg ikke, men bare det at lufte tankerne overfor en anonym, som har siddet i samme situation, kan virke forfriskende.

Alt godt herfra!

PS. Du bliver et bedre menneske, når du rammer den anden side og har fået bugt med problemet.

Medlem

Tilbagefald er en bitch... at have al' den rivotril liggende hjælper ikke på min situation. har de sidste 4-5 dage, taget ml. 8 og 10 mg om dagen. det holder bare ikke.. al for mange op og nedture.. Kombinationen af lyrica og klopoxid virker faktisk rigtig godt for mig (de gange jeg har forsøgt), kan bare ikke vende skuden og droppe rivotrilen.
Tanken om at skylle lortet ud i toilettet har strejfet mig. Samtidig giver det mig en enorm tryghedsfølelse at have pillerne liggende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilbagefald er øv. Men kan være en del af processen. Du skrev tidligere at du blev dårlig af lyrica? Det var måske mest en løgn/undskyldning overfor dig selv eller hvad, i forhold til hvad du egentlig helst vil være på?
Altså, du bliver nødt til at gøre op med dig selv hvor meget du vil ligge i det, hvis du virkelig mener at du vil noget andet end det du gør nu. For hvis du vil have en sutteklud resten af tiden, jamen så erkend det og accepter at skulle spise rivotril resten af dine dage. Det er jo i bund og grund der du står lige nu. Du erkender at du ikke kan styre det, fedt! Du er dog stadig for stor en kylling til at se hverdagens problemer (og udtrapningen + abstinenser) i øjnene. Du kan prøve at kigge dig selv i spejlet og se om du kan se mere rygrad end hvad din tryghedsfølelse kan tilbyde som erstatning. Hvis du kan det, så kom af med de piller og få trappet ud af dit misbrug. Snak med din misbrugsbehandler om det, inddrag din familie og venner. Jo flere der ved hvad du går og roder med, jo sværere er det for dig i "tilspidsede situationer" at tage den nemme løsning.

Medlem

Hej Obama, ja jeg blev ret dårlig af lyrca, fik en dose jeg ikke kunne tåle. Var til psykiater tidligere på ugen, hvor vi blev enige om at nedjustere min dose på 2 x 75 mg om dagen til 2 x25 mg om dagen. Starter som regel dagen ud med 25 mg lyrica, hvilket virker fint for mig. første dose tager jeg omkring kl 6. kl 14 tager jeg en dose clonazepam 0,5-1 mg alt efter hvordan jeg har det. problemet starter først når jeg kommer hjem og ikke længere er aktiv. planen er, at jeg skal tage 25-50 mg lyrica ved aften tid alt efter, hvad jeg føler for, hvilket jeg også gør.. det er altid sidst på aftenen det går galt. alt kører når jeg er aktiv og social. men når jeg er efterladt til mig selv starter benzomøllen.
Grunden til jeg skriver herinde er netop fordi jeg er desperat for at komme ud af det her misbrug jeg er havnet i. der er intet jeg hellere ville. men som du nok også ved knækker benzoerne ens rygrad. Er stadig vildt usikker på, hvordan jeg skal klare det her. I virkeligheden frygter jeg meget, hvordan jeg kommer ud på den anden side, og om jeg kan fungere i min uddannelse uden benzoerne.

Lige pt. kører jeg lyrica og clonazepam fordi jeg ikke får udleveret en passende dose klopoxid af mit misbrugscenter. Når jeg har gået og taget minimum 2 mg clonazepam om dagen og gerne op mod 10 mg. finder jeg det svært at skulle komme igennem dagen med 20 mg klopoxid, hvilket knap nok svarer til 0,5 mg rivotril, også selvom jeg har min lyrica.

Det skal dog lige siges at jeg ikke har taget mere end 0,5 mg clonazepam i dag samt 75 mig lyrica i løbet af dagen. håber jeg kan nøjes med det, måske 25 mg lyrica inden sengetid.
tror dog det har gjort min dag en del lettere, at jeg tog 10 mg clonazepam i går.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ved udmærket at benzoer knækker ens rygrad, også derfor jeg provokerer dig lidt til at kigge efter i spejlet. Om det er rigtigt at du virkelig ikke har nogen rygrad. Ud over at jeg er helt enig i at 20 mg klopoxid ikke er tilstrækkeligt, synes virkelig også det lyder mærkeligt med så lidt? Så bliver du bare nødt til at sætte dig ud over alle de dårlige undskyldninger hvis du virkelig mener at du vil noget andet.
Du ved at det ikke er godt for dig at have en røvfuld rivo til at ligge derhjemme -> Så kom af med dem.
Du ved at din benzomølle starter når du sidder alene derhjemme om aftenen -> Så tag hjem og bo ved dine forældre eller en ven indtil du er kommet ud af det.
Find ud af hvad det er ved ensomheden / det at være alene der gør at du har brug for at rykke nogle piller, og gør noget ved det.

Der kommer en regning der skal betales, det kan du ikke slippe for. Selvfølgelig havde du haft det lettere hvis du tog 10 mg clonazepam, er det, det værd? Hvis ja, så drop din kontakt til misbrugscenteret og tag den nemme løsning. Det svarer jo lidt til at pisse i bukserne fordi du fryser. Det er den nemme løsning.

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Som hovedregel vil jeg sige, at du skal op på min. 3 x 10 mg chlordiazepoxid i begyndelsen. Herefter trapper du langsomt ned over flere uger; 27,5 mg, 25 mg, 22,5 mg osv. osv. Ta' den med ro og prøv at undgå tilbagefald, selvom det er lettere sagt end gjort. Formåede selv at tømme 100 stk Risolid på 1/5 af planlagt tid, flere gange, hvilket kun bød på flere, psykiske nederlag - altså ris til egen røv!

Chlordiazepoxid, baldrian, kamillete, evt. Melatonin er vejen ud. Sammen med fysisk aktivitet, konversationer, sund kost, masser af vand og oprejst pande ( :) ). Og så fokusér på "den anden side", selvom den synes fjern. Du VIL få det bedre, og du VIL være i stand til at klare din uddannelse, når du er helt fri for benzo-møg i kroppen.

Good luck!!

Medlem

Jeg har som dig misbrugt store mængder benzodiazepin. Det startede for længe siden med billige Valium. Men da jeg fik smag for dem, gad jeg ikke den dårlige kvalitet. Så jeg skiftede til Alprazolam og Clonazepam. På det tidspunkt blev jeg syg, og jeg endte faktisk med at få udskrevet både diazepam og clonazepam, hvilket gjorde det hele værre. Mit misbrug toppede da jeg opdagede Etizolam. Da det stod værst til tog jeg omkring 10 mg Etizolam og 10 mg clonazepam om dagen.

I dag er jeg nede på 0,5 mg clonazepam om dagen - aldrig mere og aldrig mindre. Hvis jeg tager en større dosis påvirker det i det efterfølgende dage mit humør utroligt meget, så det er simpelthen ikke det værd for mig.

Forsøg om du ikke kan få dig selv stabiliseret på de 75 mg Lyrica og eventuelt 0,5 mg Clonazepam. Du kunne muligvis prøve at se om Phenibut kunne hjælpe dig med et stoppe helt. Jeg har læst flere beretninger, hvor folk har benyttet Phenibut da de stoppede helt med benzodiazepin. Man skal sevlfølgelig ikke bytte en afhængighed til en anden. Phenibut er lovligt i Danmark. Jeg har selv lige købt Phenibut og det er mit plan at gå fra de 0,5 mg Clonazepam til 0 mg og i stedet tage Phenibut i et stykke tid gøre stoppet lettere.

Samtidig er det godt, at du er tilknyttet et misbrugscenter for får professionel hjælp. Det er ikke mange, der er i stand til succesfuldt selv at blive clean fra et benzo-misbrug.

Held og lykke i fremtiden. Du er kommet langt allerede og jeg håber det lykkedes for dig at tage de sidste skridt. Du er tæt på.

Medlem

Tak for jeres gode inputs.

men fy for satan hvor er jeg træt af det her. Min nedtrapning blev siden sidst ændret til 75 mg klopoxid om dagen og dosen nedsættes 5 mg hver uge. er nu nede på 40 mg uden tilbagefald.
Men er mildest talt forvirret, små dement, deprimeret og hvad der nu ellers følger med... Har virkelig svært ved at passe min uddannelse, synes kun det går ned af bakke. Overvejer stærkt at sygemelde mig, da jeg er under uddannelse i håndværksbranchen og bestemt ikke føler mig tryg ved min nuværende situation.
Selvom der ikke er langt igen mht. udtrapningen føler jeg mig godt nok modløs. er specielt bange for, hvordan jeg kommer til, at have det når jeg når de 0 mg. ved godt det er meget individuelt men hvor længe tager det ca. hjernen og kroppen at komme til sig selv igen efter udtrapningen?

Dedikeret medlem

hej hytteost!
først og fremmest vil jeg gi dig respekt for at gøre noget ved det hele!!
-er selv i langvarig behandling..
hvor lœnge har dit misbrug stået på? og hvor længe har du fået medicin i?
noget andet er: om du ved hvad der skubbede misbruget igang? -altså så du selv ved hvad det er og har mulighed for at tage fat ved problemets rod, istedet for at dulme/undertrykke osv!..
IME når du kommer i 0 så er det at du kan begynde at mærke dig selv igen.. det skal du skam ikke frygte, nærmere gøre dig klar til at rumme igen!
alt godt herfra - mvh S

Medlem
Brugeravatar

flot flot flot... Benzodiazepiner er det noget/hvis ikke det sværeste at bryde med! Det vigste er du ikke skynder dig for meget. En md eller2-3 ekstra være godt givet ud. Jeg har " Desværre " en stor erfaring med benzoer og uha, som du selv skrev, er man på hver dag! Men bare du er i gang og kan mærke du mener det, så lykkes det dig, ellers ikke. Du skal være 100% klar min ven. Sådan lyder det også og hold nu fast, selv om det gør ondt psykisk og fysisk. Mvh C

Medlem
Brugeravatar

Godt kæmpet Hytteost! Hæng i, efter din temporære situation venter der sig en god løn i det, som du har underskud af. Bedret humør, overskud og lyst til at tage hul på dagen og meget mere.. Jeg vil skyde på at sejren er i hus én måned efter du har ramt 0 mg hr. Om du skal sygemelde dig eller ej, er noget du føle dig frem til. Selvfølgelig er det givende at holde sig aktiv, men hvis uddannelsen stresser (ergo forværre dine abstinenser) mere end den gavner, så er en pause ikke helt ved siden af.

Medlem

Jeg takker for alle jeres indlæg. de er virkelig guld værd for mig.

Er på nuværende tidspunkt helt nede på 10 mg risolid og er ved at kunne se en ende på udtrapningen.
Tanken om at anskaffe mig benzoer bliver desværre større, jo længere jeg kommer i forløbet. Det er sku svært at vende tilbage til virkeligheden.

LANGSOM... udtrapning kombineret med antabus har dog hjulpet en hel del. Desværre valgte jeg at droppe min antabus i mandags, og faldt selvfølgelig i med alkoholen allerede onsdag og igen i går. Må erkende at jeg også har et problem med alkohol. Frygter faktisk alkoholen mere end pillerne. Så jeg må tilbage på antabussen igen mandag.
Trods antabus har alkoholen allerede resulteret i en indlæggelse på psyk og nu igen de værste psykiske og fysike tømmermænd jeg har haft i lang tid.

Desværre er jeg møg deprimeret og små angst for tiden, så har tendens til at isolere mig en hel del. Nogen dage kan jeg ikke se anden udvej end, at drikke mig væk, trods antabus i kroppen og Tømmermændene der venter dagen efter..

Men nok om det, pillerne skal snart være fortid.

Forhåbentlig kan jeg starte i dagbehandling inden længe, så jeg kan fokusere lidt mere på mine misbrugsproblemer og komme lidt ud af hulen.
Derudover forsøger jeg at komme ud og løbe mindst en gang om ugen, hvilket er noget af en udfordring selvom det virkelig hjælper mig.

melatonin samt baldrian og humle kosttilskud har også hjulpet en hel del ved søvnproblemer, hvilket jeg efterhånden har hver dag.

Håber virkelig folk derude tænker sig om en ekstra gang, inden de kaster sig ud i benzoerne, det er virkelig ikke det værd!

Ser virkelig frem til min første dag uden benzoer i lang tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]