Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Lige for at følge op på emnet så er jeg i dag på dag 54 uden metadon og er blevet rigtigt meget i tvivl om at jeg skal begynde på de 5mg dagligt metadon igen, da jeg næsten INTET søvn får.
Og ikke nok med det så har jeg aldrig haft så mange problemer med maven og har meget mindre appetit end da jeg fungerede rimeligt godt på de 5mg metadon dagligt.
Selvom jeg har været vågen fra kl. 04 om morgenen og går i seng kl. 23 og tager 1½ til 2 Imozop 7,5mg så vågner jeg max 1 til 3 timer efter og får så ikke skyggen af søvn og sådan har det nu kørt i 4 uger og er fisme godt træt af det og har det meget svært ved det ,da jeg intet overskud har i hverdagen.
Og skal jeg vælge mellem at gå og have ondt i ryggen og ikke kan sove , eller tage de 5 mg metadon mod mine rygsmerter og have en dag med overskud.
FUUUUCK jeg er splittet i knolden da jeg tænker er de 5mg metadon så dårligt at tage dagligt eller ????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den er led med at man ikke kan sove, man føler at man er ved at blive bims tilsidst . Vågner du stadigvæk med våde lagner pga. sved? Kan du ikke få noget for din mave og noget fysioterapi til din ryg?
Det værste er at der lavet en masse forskning i hvad der sker når man er abstinent/sen-abstinent, så i teorien burde der være mulighed for slippe opiater rimeligt smertefrit, så måske om 10 år... Hvilket ikke er meget hjælp når man ligger og tæller hvert eneste sekund i den mørke nat og ikke engang kan slappe af.
Starter du igen -også bare et par mg. i døgnet) så har de sidste 55 dage været for ingenting. En uudsigelig deprimerende tanke, ikke?

Junior medlem

Efter hvad jeg har læst lyder det der kratom til at kunne tage de værste abstinenser også søvn-issues.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Doctorjohn skrev:
Efter hvad jeg har læst lyder det der kratom til at kunne tage de værste abstinenser også søvn-issues.

Nej, det er ikke godt at bruge kratom til at lindre sen-abstinenser, det vil være som at pisse i bukserne i frostvejr, da det mest virksomme stof i planten også er en opioid receptor agonist.

Junior medlem

Så vid jeg har forstået så har den også en opoiod antagonist som virker modsat. Senabstinenserne fra metadon skulle være langt værre end fra kratom så ville ikke begynde på metadon igen for at få søvn

Junior medlem

Kræver kun en hurtig googlesøgning!

Kratom for methadone withdrawels: https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=92099 http://www.bluelight.org/vb/threads/493 ... Withdrawal http://opiateaddictionsupport.com/how-t ... ithdrawal/

Active and identified alkoloids in kratom:

Ajmalicine (Raubasine): Cerebrocirculant, antiaggregant, anti-adrenergic (at alpha-1), sedative, anticonvulsant, smooth muscle relaxer. Also found in Rauwolfia serpentina.

Akuammigine

Ciliaphylline: antitussive, analgesic. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Corynantheidine: μ -opioid antagonist, also found in Yohimbe. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Corynoxeine: Calcium channel blocker. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Corynoxine A and B: Dopamine mediating anti-locomotives. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Epicatechin: Antioxidant, antiaggregant, antibacterial, antidiabetic,
antihepatitic, anti-inflammatory, anti-leukemic, antimutagenic, antiperoxidant,
antiviral, potential cancer preventative, alpha-amylase inhibitor. Also found in dark chocolate.

9-Hydroxycorynantheidine: Partial opioid agonist

7-hydroxymitragynine: Analgesic, antitussive, antidiarrheal; primary
psychoactive in Kratom, Roughly 2% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Isomitraphylline: Immunostimulant, anti-leukemic. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Isomitrafoline: < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Isopteropodine: Immunostimulant

Isorhynchophylline: Immunostimulant. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Isospeciofoline: < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Mitraciliatine: < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Mitragynine: Indole alkaloid. Analgesic, antitussive, antidiarrheal, adrenergic, antimalarial,
possible psychedelic (5-HT2A) antagonist. Roughly 66% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Mitragynine oxindole B. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Mitrafoline: < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Mitraphylline: Oxindole alkaloid. Vasodilator, antihypertensive, muscle relaxer, diuretic, antiamnesic, anti-leukemic, possible immunostimulant. <1% of total alkaloid contents in Kratom leaf.

Mitraversine

Paynantheine: Indole alkaloid. Smooth muscle relaxer. 8.6% to 9% of total alkaloid contents in Kratom leaf.

Rhynchophylline: Vasodilator, antihypertensive, calcium channel blocker,
antiaggregant, anti-inflammatory, antipyretic, anti-arrhythmic, antithelmintic. < 1% of total alkaloid content found in Kratom leaf.

Speciociliatine: Weak opioid agonist. 0.8% to 1% of total alkaloid content of Kratom leaf, unique to Kratom.

Speciofoline

Speciogynine: Smooth muscle relaxer. 6.6% to 7% of total alkaloid contents of Kratom leaf.

Speciophylline: Indole alkaloid. Anti-leukemic. <1% of total alkaloid contents of Kratom leaf.

Stipulatine

Tetrahydroalstonine: Hypoglycemic, anti-adrenergic (at alpha-2)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Doctorjohn skrev:
Så vid jeg har forstået så har den også en opoiod antagonist som virker modsat. Senabstinenserne fra metadon skulle være langt værre end fra kratom så ville ikke begynde på metadon igen for at få søvn

En opioid antagonist er ikke det modsatte af en opioid agonist, slå det op du kan tydeligvis læse engelsk :wink: . Den eneste grund til jeg brugte begrebet "opioid receptor agonist" om mitragynin -som var hvad jeg hentydede til- er fordi jeg ikke er klar over om det er korrekt at kalde det et opiat eller et opioid. Jeg vil naturligvis heller ikke foreslå den kære hr. Don_Coupe at begynde på metadon igen, men heller ikke andre opioider som vil vel kan blive enige om at kratom indeholder?
Men jeg giver dig ret i at rent teknisk er kratom meget lettere at komme ud af end det notoriske metadon. Begynder man på metadon er der en stor chance for man aldrig slipper det igen.

Junior medlem

En opiod antagonist virker ved at binde sig hurtigere end agonister og blokerer samtidigt for receptorerne. Dvs. ligesom nalaxone eller naltrexone så fjerner eller blokerer alkaloiden for signalerne så man ikke bliver høj, og dermed er det med til at fjerne det stålgreb metadon har på hjernens belønningscenter meget hurtigere. Ja rigtigt mange slipper ikke metadon frivilligt og bare alene frygten for abstinenserne er nok til at de ikke tror eller tør håbe på at blive stoffri.

Medlem

Don_Coupe

Jeg har været på Metadon i næsten 21 år og jeg sluttede af på 120mg + det løse i forbindelse med smertebehandling. Jeg har været ude af al dope i nu 5,5 mdr. Der gik ca. 4,5 måned med ca. 2-3 timers søvn dagligt og nu er jeg oppe på ca. 4 timers søvn i døgnet. Der er kun én ting at sige - det bliver bedre og bedre. Det er møg ubehageligt at stå igennem, men vi dør ikke af det. Tænk på hvor meget vi har voldet vores krop med det lorte-medicin - så skal kroppen altså bruge noget tid på at komme sig. Jeg har god hjælp af Melatonin - gør ihvertfald at jeg kan falde i søvn om aftenen, men giver ingen drømmesøvn. Hold dig langt fra Imozop - det smadrer din søvn endnu mere, specielt når de ikke hjælper dig. Dyrk motion. Gå ture når du ikke kan sove sidst på natten. Læs bøger. Hold ud - det skal nok blive godt.

Junior medlem

Lige en update ang. min udtrapning af metadon, så er jeg i morgen den 21/5/2016 på 7 mdr uden medicin/metadon. Og har det da nogenlunde bortset fra at jeg har fået mange problemer med min mave/tarme i form af manglen på appetit og mange irreterende tarmlyde også har jeg også problemer med at jeg er fucking rastløs lige fra jeg vågner og er meget rastløs i løbet af hele dagen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er så sejt! Ved hvor svært det er at ligge metadon på hylden! Klap dig selv på skulderen! Så længe du ikke tager noget så garantere jeg dig for at det vil gå bedre hver evigt fucking eneste dag fremad rettet!

Medlem

Virkelig stærkt gået og inspirerende at læse. Jeg har på udenlandske boards fulgt en person der droppede metadon efter at have taget 200 mg dagligt i 4 år. Da han ramte nul mg tog det ham efterfølgende 12 måneder før han sagde, at han var fuldstændig oven på igen og følte den samme livsglæde, som før han stoppede. Ifølge ham var det også rastløshed og evnen til at finde glæde i dagligdagen som han døjede mest med efter de fysiske abstinenser forsvandt. Når du nu er 7 måneder kan det måske give dig et tidsperspektiv. Det sværeste for mig de gange jeg har været clean har været kedsomhed og at finde ting, der gav mig glæde. Lige nu får jeg selv 60 mg metadon om dagen sammen med 0,5 mg clonazepam. Benzodiazepinerne kan jeg snart droppe helt, men metadonen kommer til at tage et stykke tid for mig, men jeg ginder glæde i hver succeshistorie jeg læser. Jeg er ikke klar til at nedtrappe yderligere på nuværende tidspunkt og der går nok et godt stykke tid før jeg er, men det hjælper at høre om andres succesfulde erfaringer.

Godt gået. Jeg håber de sidste bivirkninger forsvinder snart.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det jeg hører du beskriver Cepha er ikke så meget de fysiologiske effekter ved en udtrapning. Men derimod en opvågning til at verdenen altså ikke er lavet af lyserøde skumfiduser bare fordi at man er blevet clean.

I beskriver begge to rastløshed og kedsomhed som bivirkninger af at være blevet clean. Bliver nødt til at sige at det er altså ikke på grund af stofferne at I føler sådan. Men der imod at I nu pludselig er vågne rent mentalt, men stadig sidder og har samme hverdag som da I sad med hovedet i bordpladen.
Det der hjalp mig indtil jeg genoptog min uddannelse var at lave frivilligt arbejde samt at jeg fandt et clean fællesskab hvor folk var lige så fucked up som jeg selv. Den eneste ting der bandt os sammen var at vi ikke længere tog stoffer. Vi fandt dog noget andet at være fælles om, nogle fælles interesser for motion, sport, natur osv som vi dyrkede sammen istedet for. Det har helt klart hjulpet mig at jeg opsøgte et fællesskab ud over de bonghoveder jeg allerede kendte fra før jeg blev clean.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]