Stådrengen skrev:
Fik forleden 2 glas med 5 gr. Adrafinil i hver . Ved ikke om det kun er mig der ikke kan mærke en noget somhelst efter indtagelse af ca. 300 mg pr gang.Har givet halløjet to chancer .Ingen virkning . Har indtrykket af meget af det nootropics er mere noget folk hidser sig op til at tro virker end det gør i realiteten . Har også fået en pose med 30gr af noget der hedder Aniracetam . Prøver det selvfølgelig men har ikke de store forventninger , da det kommer fra "Nootropic" depot

Modafinil og Adrafinil er stortset ens, men så alligevel ikke.
Ardafinil er et prodrug, hvilket betyder at din lever skal omdanne det til modafinil først.
Så selvom Adrafinil bliver beskrevet som mere potent, så kommer det også an på om hvor meget din krop frasortere.
Det kan sammenlignes med Kodein som bliver omdannet til morfin i leveren, hvor at ren morfin har en mere direkte og kraftig virkning.
---
Min egen erfaring med smart drugs:
Ritalin / Methylphediate / Concerta er et fint study drug, men ikke min favorit.
Det er en betabloker (mener jeg det hedder), så den blokere en receptorer og frigiver mere dopamin.
Lidt på samme måde som Coke (bortset fra coke giver en meget kraftigere rus).
Modafinil giver ikke samme stimulans, men øger ens fokus kraftigt uden at give hjertebanken eller lignende. Er faktisk selv på 150mg Modafinil i skrivende stund.
- Det skiller sig lidt ud i forhold til lignende præparater med hensyn til dosering. Her er en gylden regel at "less is more", for hvis du tager for meget kan det have en modsat effekt og faktisk gøre dig træt. Så derfor start med lav dose og find det gyldne middelpunkt.
Hovedpine kan være en bivirkning, men kan nemt undgåes hvis man indtager rigeligt væske (og ikke mindst mad, da det undertrykker din appetit. Flere har også nævnt at det skulle være godt at supplere med vitamin B2, da man skulle blive mindre irritabel og hjælpe på koncentrationen.
Elvanse/Vyvanse er min favorit, da det ikke kun øger koncentrationen men også øger ens motivation delvist.
Jeg får en lidt mere "på" følelse og har større overskud til at få gjort de kedelige ting. Men da det er et amfetamin præparat er lægerne herhjemme lidt mere påpasselige med at udskrive det. De udskriver for det meste ritalin eller methylphediat som første valg mod ADHD.
Mange sammenligner det også med gade amfetamin, selvom det ikke helt er det samme.
Gade amf er et racemix typisk bestående af levoamfetamin og en lille smule dextroamfetamin plus alt mulig andet crap.
Hvor at Elvanse består af dextroamfetamin som er mere potent og ikke påvirker ens adrenalin niveau på helt samme måde. Det giver i stedet en lidt mere smooth feeling, hvor man ikke peaker, men hele tiden føler sig skarp og langsomt tager af, uden at give et voldsomt crash som gade amf kan.
- Jeg tager dog et par perioder uden for at min krop lige kan få en pause, men mest fordi jeg ikke kan få fat i det pt

)