Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pot oplevelse
Junior medlem

Nu har jeg røget hash i et stykke tid nu, og fik så fat i noget pot/skunk, det duftede lidt syrligt i forhold til hash, men havde hel klart en meget friskere lugt, og det så virkelig også ud som om kvaliteten var i top!

Nå, men jeg ville egentlig bare hører om i oplever pot MEGET stærkere ligesom jeg. For det gør jeg i hvert fald, haha. Jeg plejer at mixe 1 gram hash og en hel, nogen gange en halv smøg sammen, og ryge den selv. Der får jeg så en mild skævet og egentlig bare en mild lykkefølelse. Udover det har jeg så også prøvet at tage meget lidt hash og tænde det under et glas. Så ville jeg lade det brænde ud og inhalere det. Så ville jeg både spare på hashen og kunne mærke rusen meget mere end hvis jeg røg 1 gram joint.

Og så til sidste gang jeg røg. To af mine venner og jeg fik fat i noget pot/skunk, jeg vil tro vi have et gram eller lige under i hvert fald. Vi tænkte at vi sikkert ikke ville få noget ud af det da det var pot og ikke så THC fyldigt som hash er. Det var en okay størrelse joint vi fik rullet og røg den så alle sammen. Der gik nok 2-5 minutter til at jeg kunne mærke effekten. Jeg har aldrig nogensinde været SÅ skæv af at ryge en normal mixet joint. Og havde slet ikke forventet at pot var så "stærkt". Det var det åbenbart for os.

Jeg ved ikke om vi fik fat i noget virkelig godt røg, eller hvad. Men vil egentlig bare vide om I andre også har den oplevelse med pot?

I får lige et billede af hvad vi røg ;)
Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Hvis du kun får "en mild skævert" ud af et gram hash, så har du enten sindsyg tolerance, ellers er det virkelig noget dårligt hash du ryger. Men jo jeg føler også, jeg bliver mere skæv af pot. Det er nok fordi det har en højere THC til CBD ratio, hvor hash tit har mere CBD end pot. Der føler jeg i hvert fald at man bliver mere "skæv" i modsætning til det meste hash, hvor man bliver mere "basket".

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Ud fra billedet vil jeg vurdere det til at være skunk, altså topskud. Ikke pot. Pot er ikke lige så potent som skunk, og indeholder for det meste også en del blade.

Hvis du mixer 1 gram hash i en 1 eller 1/2 halv smøg, er det da noget værre lort at ryge på! :shock:

Normalt plejer man at sige 0,2-0,5 gram hash pr smøg. Det må da smage forfærdeligt når du ryger??

Derudover kan jeg med sikkerhed sige at det er lorte hash du ryger, hvis du, som nybegynder, ikke bliver godt og grundigt skæv af at ryge 1 gram hash for dig selv. Er det sten hårdt, og skal varmes med en lighter for at kunne mixe ud?

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Personligt oplever jeg grønt, som en mere euforisk "head high", hvorimod hashen giver mig den tunge stenede følelse. Men det kommer self an på kvalitet, mængde osv.

Junior medlem

Ja, altså det er tit hårdt og når jeg brækker det op er knækker det sådan, og ja, der skal også lige en flamme til. Mærkeligt haha, har altid puttet et gram i. Kan kun huske én gang jeg er blevet skæv af en "hash joint", som var aller første gang jeg blev skæv. Så min 'ven' sælger åbenbart virkelig godt skunk, og virkelig lorte hash? Smagen er dog også helt anderledes og 1000 gange bedre da jeg røg det skunk der, i forhold til hashen.

Junior medlem

Koalabjørnen skrev:
Ud fra billedet vil jeg vurdere det til at være skunk, altså topskud. Ikke pot. Pot er ikke lige så potent som skunk, og indeholder for det meste også en del blade.

Hvis du mixer 1 gram hash i en 1 eller 1/2 halv smøg, er det da noget værre lort at ryge på! :shock:

Normalt plejer man at sige 0,2-0,5 gram hash pr smøg. Det må da smage forfærdeligt når du ryger??

Derudover kan jeg med sikkerhed sige at det er lorte hash du ryger, hvis du, som nybegynder, ikke bliver godt og grundigt skæv af at ryge 1 gram hash for dig selv. Er det sten hårdt, og skal varmes med en lighter for at kunne mixe ud?

Så, topskud har mere procent THC? Jeg har nemlig forstået det sådan at hash er de der 30-40% THC, hvorimod skunk/pot, og hvad man nu ellers kalder den helt tørre plante, har 12% til 24%? Nu ved jeg ikke så meget, er bare meget nysgerrig;)

Junior medlem

Anarchobase skrev:
Personligt oplever jeg grønt, som en mere euforisk "head high", hvorimod hashen giver mig den tunge stenede følelse. Men det kommer self an på kvalitet, mængde osv.

Det kan også være, men jeg har i hvert fald ikke kunne sige at jeg har kunne mærke den der body high af hashen.

Medlem

Ja. Det kunne godt tyde på at du har røget noget virkelig dårlig hash. Jeg vil råde dig til at lade være med at ryge mere af det. Det er spild af penge og af et par gode lunger.

Hvis du i fremtiden får fat i noget ordentligt tjald, så prøv engang at komme meget mindre i dine joints. Efter min erfaring når man meget hurtigt et "loft" når man ryger importhash. I mange tilfælde vil der ingen forskel være på rusen, om du kommer 0.2 gram i dine joints, eller 0.4. For nu at tage et eksempel.

Jeg ryger næsten kun weed, men kender en et par hashere, der fortæller at de oplever rusen mere/føler sig mere skæve hvis de ryger grønt. Især hvis det er sativadomineret. Det meget Marokhash er indicadomineret og en tung ryger.

Dedikeret medlem

Jeg tror der er noget i vejen med din vægt. Jeg vil vove den påstand, at det ikke kan lade sig gøre at ryge 1 g. hash i ½ cigaret. Det vil simpelthen ikke kunne brænde.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Pot/skunk er oftest meget mere bevidsthedsudvidende end hash, og en meget lækrere rus. Hvis du er til de store flyvende tanker og følelser, energi-fornemmelser og meditation, så skal du ryge de rene topskud.
I øvrigt, så består pot og skunk begge af cannabisplantens topskud. den eneste forskel er, at skunk-planterne er meget stærkere, grundet forædling.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Nu har jeg heller ikke vejet det, men har altid købt for en 50'er, og så får jeg en klump på størrelse med en 1 krone, og så en centimeter op ad, cirka. Det ville jeg da mene var et gram? Og det har brændt fint når jeg har blandet det op med en enkel smøg synes jeg, så tror også bare kvalitet ikke har været særlig god.

Også helt enig med at skunken/potten er en anderledes rus. Tror jeg holder mig til det fra nu af;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]