Din læge har tavshedspligt. Derudover kan man jo ikke straffes i DK for hvad man HAR taget. Det er heller ikke ulovligt at være påvirket (medmindre du kører bil). Det er ulovligt at sælge, købe eller besidde. Ergo så kan hvad du HAR lavet ikke give dig problemer hos lægen og lægen må ikke ringe til politiet og sige, at han har en periodisk "misbruger" som patient. Han/hun skal alene forholde sig til det problem, du har, og forsøge at reparere skaden. Vedkommende har ingen ret til at vide, hvorfor du mistænker at din skade er opstået, men lægen kan muligvis selv se det. Men selv dér skal lægen bare holde sin mund. Hvad der skrives i en eventuel journal, vides selvfølgelig ikke, men den er jo kun til internt brug i sygehusvæsenet.
Jeg synes det er meget normalt, at det ene næsebor opfører sig anderledes end det andet. Det sker sgu også, når jeg er forkølet, og jeg lider tilmed af græs-allergi/høfeber, og da sker der også tit, at jeg er helt stoppet i det ene bor, men ikke i det andet.
Men igen - køb sådan en næseskyller. Mange tror, det er pisse besværligt, men reelt skal du bare bøje dit hoved til siden og hælde vand fra skylleren ind i det ene næsebor, hvorefter det ryger ud af det andet (og vise verca) og forhåbentlig tager det en masse lort med, der sidder i dine bihuler.
Om det løser dit problem, vides ikke, men ved at se om strålen varierer fra næsebor til næsebor, finder du i det mindste ud af, om der er noget der blokerer et sted.
Held og lykke