Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Tak for forklaringen. Det lyder sgu meget fornuftigt og spændende :P
Hvis nogen af jer har prøvet begge varianter, kan I så beskrive forskellen? Er D-isomeren mere speedet og rastløshed, hvor racemisk er mere afbalanceret og euforisk? Lidt som levo og dextro Amfetamin eller hvor er man henne?

Derudover snakker I om doser fra 25-150mg, hvilket jeg synes lyder til at være meget. Det er samme dose som jeg har taget, når jeg har taget almindelig Amfetamin. Det giver ingen mening for mig at dosere over 100mg Amfetamin, da rusen allerede har nået sit højdepunkt, og jeg er bestemt ikke nødt til at redosere hele tiden, da der nemt går 15 timer før jeg kan sove.
Så vidt jeg har læst, er 50-100mg ren Amfetamin en rimelig høj dose. Jeg troede bare, at Meth var noget mere potent end Amfetamin dose mæssigt, men det er måske kun rus mæssigt, at der er mere knald på?
Den tråd med ham fyren der fortalte om Meth i kombi med Asiatiske prostituerede, husker jeg godt :)

Som Andrusha er inde på, er der lidt forskel på, hvad man vil med sin rus. Jeg foretrækker selv at tage 10-20 mg ad gangen og have et lidt mindre high kørende lang tid. Jeg har aldrig prøvet at tage 50 mg på en gang. De 150 mg jeg tog var i løbet af 15 timer eller sådan noget. Jeg ved ikke, om 150 mg er farligt at tage på én gang. Men jeg ville nok synes det var ret ubehageligt med så meget.

-Jimmy Carter

Ok fedt nok jeg forstår.

For mit vedkommende ville jeg nok dosere en gang, og muligvis med en redosering kort efter hvis effekterne ikke var tilstrækkelige. Mest pga at jeg har nemt ved at miste søvnen, og kan slet ikke sove under påvirkning af stimulanser. Det er ikke så behageligt for mig.

Hvordan kan I bedst lide at indtage det? Rygning eller nasalt? Gætter på at bomber ikke er så praktiske med et så potent stof.

Jeg tænker at ryge det, da jeg gætter på, det giver det største rush i starten og muligvis lidt kortere halveringstid.

På den anden side kan jeg godt se, at jeg bliver nødt til at læse op på dette drug, før jeg kaster mig ud i det.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

D-isomeren egner sig IMO klart bedst til at blive røget, mens den racemiske gør sig bedre i tuden, hvor den i øvrigt brænder dejligt (væsentlig mere end almindelig amfetamin)! Den kan dog også ryges med en pyrexpibe for et hurtigere og mere intenst onset med kortere virkningstid.

I forhold til spørgsmålene om hvorfor jeg foretrækker det ene eller det andet, er det jo - som med alting - en smagssag. De to typer meth kan noget helt forskelligt, og jeg kan almindeligvis bedre lide den mere klare og rene stimulering fra racemisk meth end den noget vildere og intense oplevelse, som crystal meth byder på. Eller sagt på en anden måde: De settings, hvor jeg har lyst til at stimulere mig med meth, kalder oftere på førstnævnte...

Det giver rigtig godt mening Andrusha, og jeg takker for forklaringen :) Jeg har allerede læst flere rapporter inde på Erowid, og det har indtilvidere sat min nysgerrighed på plads.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]