Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen
Jeg er helt ny på forummet. Jeg har for nogle år siden været i et trafikuheld, der efterfølgende har givet mange smerter i ryggen.
Af den årsag har Oxycontin og Oxycodon været en del af hverdagen i lang tid.

Jeg er dog så heldig, at det er lykkedes mig at trappe så meget ned, at pakkerne nu hober sig op i stedet for. Så fik jeg jo den tanke, at jeg kunne sælge nogle af dem til andre, der har brug for dem, indtil min mand stoppede mig og sagde, at jeg kunne blive dømt for narkohandel? Kan det virkelig være rigtigt? Jeg har jo erhvervet dem på helt lovlig vis? Tænker jeg mig godt om, bliver det også lidt mere logisk, men jeg troede ærlig talt ikke, at det blev set på lige fod. For mig er der stor forskel på eksempelvis kokain, heroin og så oxycontin, som er smertedækkende :-/

Junior medlem

Tak. Jeg er også selv glad for, at jeg er trappet så meget ned :-)

Men jo. Det giver god mening, når jeg tænker rigtigt over det. I første omgang virkede det bare langt mere uskyldigt.

PS. Det vidste jeg ikke om Heroin :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Velkommen til Millemok! Synes du burde kontakte din læge og fortælle at du er lykkedes med at trappe så meget ned, at du får udskrevet alt for meget!

Og for at svare lidt på din tese omkring at oxycondon ikke er ligesom heroin eller kokain.. Jeg vil enhver dag hellere have oxycontin end både heroin og kokain.
Hvis du begynder at sælge ud af det, til venner og bekendte. Så er du ikke en særlig god ven eller bekendt, da langt de fleste bliver virkelig glade for lige præcis den rus som Oxycondon giver.

Dedikeret medlem

^DETTE!
Jeg blev så glad for oxy (som også kaldes fattigmands dope) i sin tid at jeg blev ret hooked.. har brugt de sidste par år på at arbejde med at blive helt clean i samråd med misbrugscenteret.. -og lad mig bare sige: jeg havde ingen recept.. :roll:

@millemok: Du kan aflevere det overskydende medicin på apoteket, eller hos din lœge.. evt få lœgen til at justere din dosis.. Det er sku godt gået at du selv vælger at trappe ned på mængden.. respekt herfra!!
og velkommen til PSY :hjerte:
:peace:
vh S

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ikke for at tråden skal blive et ekkokammer, men vil bare lige ridse det præcist ud (som er blevet nævnt af de andre i tråden): oxycodone er et stof, der er kemisk meget lig heroin (diacetylmorfin). Det giver en effekt, der ligner heroin rigtig meget og er lige så (hvis ikke mere) afhængighedsskabende.

De piller du tager, Oxycontin, er med depoteffekt, dvs. stoffet udskilles løbende i kroppen. Folk knuser ofte continerne og sniffer dem, for at det skal give 'rushet'/suset ligesom at skyde/sniffe/ryge heroin.

Tag ikke fejl af, at de piller du tager indeholder et meget kraftigt opiat, der giver både rus og afhængighed på lig med smack/heroin.

Når det så er sagt, tillykke med at trappe sådan ned!

Junior medlem

Tak alle sammen for jeres rare modtagelse. Det varmer :-)

I har helt ret. Tror jeg får snakket med lægen, så jeg kan få udskrevet mindre :-)

Og så kan jeg tydeligt læse mig frem til, at jeg åbenbart ikke aner meget om de stoffer, der er de piller.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]